עדנה אוליבר היא זוכת פרס מילה לאמן.ית צעיר.ה בתחום הקרמיקה

שנה יחולק לראשונה ״פרס מילה״ לאמן.ית צעיר.ה בתחום הקרמיקה ביוזמת עמותת אמנים יוצרים בישראל/ אגודת אמני הקרמיקה. במסגרת הפרס תתאפשר לראשונה תערוכת יחיד ליוצר.ת צעיר.ה בתחום הקרמיקה, ולתת לו.ה הזדמנות ראשונה לתערוכת יחיד

השנה יחולק לראשונה ״פרס מילה״ לאמן.ית צעיר.ה בתחום הקרמיקה ביוזמת עמותת אמנים יוצרים בישראל/ אגודת אמני הקרמיקה. במסגרת הפרס תתאפשר לראשונה תערוכת יחיד ליוצר.ת צעיר.ה בתחום הקרמיקה, ולתת לו.ה הזדמנות ראשונה לתערוכת יחיד. עד כה לא נוסד בישראל פרס מיוחד לקרמיקאים בתחילת דרכם. לכן העמותה, מתוך זיהוי חוסר וצורך בפרס שכזה, ייסדה וקידמה יוזמה זו. שווי הפרס 25,000 שח.

הפרס מתאפשר מתרומה פרטית לקידום הקרמיקה הצעירה בישראל ומטרתו, בין היתר, הינה לקדם אמנים צעירים ולחשוף את הציבור לכוחות היצירתיים הרעננים והחדשניים בתחום זה בארץ.

הזוכה הראשונה בפרס היא עדנה אוליבר. אוליבר מתמחה בפיסול אובייקטים מופשטים בעלי תנועה פנימית, הניתנים להזזה ולמשחק. עבודותיה הן בעלות צורה אורגנית וחיבורים דמויי מפרקים, המאפשרים תנועה ויוצרים צלילים המשלימים את היצירה.

עדנה אוליבר, צילום: יח"צ

את וועדת השופטים הרכיבו ענת גטניו, אודי צ'רקה, שמאי גיבש ועינב ברנס אליאסוב. מנימוקי השופטים:

"בעבודותיה, עדנה אוליבר שואבת השראה מחיבורים ותנועה בטבע, בגוף ובסביבה. אוליבר מבודדת אלמנטים שונים ומחברת אותם מחדש ובכך היא יוצרת  אובייקטים מרתקים הנושאים בתוכם הקשרים ומורכבויות הטעונים במשמעויות חדשות. דרך האובייקטים מפתה אוליבר את הצופה להתקרב, לגעת, לשחק ולהיות שותף פעיל בעבודה.

אנחנו מעניקים את פרס מילה לתערוכת יחיד לעדנה אוליבר מתוך בחינה של השפה הקרמית הייחודית בעבודותיה בשילוב תהליך מחקרי מעמיק ויכולות טכניות גבוהות. אנחנו מאמינים שתערוכת יחיד תעזור לאוליבר לסלול את הדרך בעולם האמנות".

בתגובה על זכייתה אמרה אוליבר: " ברצוני להביע את תודתי לעמותת אמנים יוצרים בישראל על היוזמה של מתן "פרס מילה" לקידום אמנים צעירים בתחום הקרמיקה וכמובן על הכבוד להיות הראשונה שפרס זה מוענק לה.

כמי שביצירתה אני מנסה למצוא את החדשנות, הן בטכניקות והן באמירה האישית האמנותית ולעורר עניין ומעורבות של הצופים, אני נרגשת מההכרה שעבודתי זכתה לה ומקווה שהפרס והתערוכה שתבוא בעקבותיו יעזרו לחשוף קהלים גדולים ומגוונים לאמנות הקרמיקה בכללה דרך הפריזמה שהיצירה שלי מאפשרת. אני רואה בעמותת אמנים יוצרים בישראל שותפים מובילים למטרות אלו ומודה להם על ההזדמנות שניתנה לי לקחת חלק בקידומן".

את הזוכה תלווה ותאצור  את תערוכת הפרס האוצרת טלי קיים. התערוכה תתקיים בגלריה B.Y5, במהלך שנת 2023. קיים אמרה: "גוף העבודות שהשתקף מההגשה של עדנה אוליבר מרתק והדגים עושר חומרי וצורני וכיוונים פיסוליים מפתיעים. מתרגשת להתחיל לעבוד יחד".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *