הוכרזו הזוכות במענק אוצרותי לשנת 2022 של בית לאמנות ישראלית

המענק למחקר אוצרותי לשנת 2022 של בית לאמנות ישראלית בסך 30 אלף ש"ח יוענק לד"ר גליה בר אור על הצעתה לתערוכה מקיפה לאמן מוטי מזרחי המיועדת להצגה במוזיאון פתח תקוה לאמנות. ד"ר רביד רובנר זכתה בציון לשבח ומענק בסך 10 אלף ש"ח על הצעתה "בית היוצר" המיועדת להצגה בבית בנימיני, תל אביב.  

המענק למחקר אוצרותי לשנת 2022 של בית לאמנות ישראלית, האקדמית ת"א יפו, בסך 30 אלף ש"ח יוענק לד"ר גליה בר אור על הצעתה לתערוכה מקיפה לאמן מוטי מזרחי המיועדת להצגה במוזיאון פתח תקוה לאמנות. ד"ר רביד רובנר זכתה בציון לשבח ומענק בסך 10 אלף ש"ח על הצעתה "בית היוצר" המיועדת להצגה בבית בנימיני, תל אביב.

גליה בר אור, צילום: מיכל היימן

מנימוקי הוועדה:

עבודתו של מוטי מזרחי היא חלק בלתי נפרד מפסקול חזותי של האמנות הישראלית משנות ה-70 של המאה ה-20 ואילך אך הוא מעולם לא זכה לתערוכה מחקרית מקיפה בחלל מוזיאלי. "נדמה כי הבשיל הזמן למחקר הקשוב לעורק הפנימי של עבודתו לכל אורכה, המתחקה אחר מהלך עבודתו ב- 50 שנות פעולתו כאמן", כתבה גליה בר אור בהצעתה. בר אור מציעה לשלב נקודת מבט רטרוספקטיבית בדיון ממוקד בשאלות מפתח ביצירתו הרב-תחומית ורב-ממדית, ולסקור פרקים מכוננים בחייו ובעבודתו.

רביד רובנר (באדיבות המצולמת)

ד"ר רביד רובנר, חוקרת בתחום הפילוסופיה של האמנויות וההיסטוריה של הרעיונות ואוצרת מתחילה בתחום העיצוב, מציעה לחקור את ״בית היוצר״, מפעל הקרמיקה הישראלי שפעל בפתח תקווה בשנים 1963-1984. המפעל ייצר לאורך שנות קיומו מאות כלי נוי, כלי בית, תבליטים ופסלים ועבדו בו המעצב הראשי, צבי בן-אמיתי, מעצבות/ים נוספות/ים וגם סבה של רובנר, שהיה אחראי על צבעוניות הכלים. רובנר כותבת בהצעתה כי "השפה החזותית־חומרית שפותחה במפעל ביטאה את התרבות הישראלית המתגבשת", ומציינת כי העיצובים שצמחו במפעל והיו מזוהים איתו יצרו שפה קרמית ייחודית.

עידית עמיחי, מנהלת בית לאמנות ישראלית: "מענק המחקר האוצרותי מעמיק את מחויבותו של "בית לאמנות ישראלית" לאוצרות ולאמנות בישראל וזאת בהמשך לפעילותו השוטפת לקידום הלימוד, המחקר והפרסום של אמנות ישראלית".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *