רחל רבינוביץ היא זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2022

הפרס, המשלב מענק כספי בסך 10,000₪ ותערוכת יחיד בבית האמנים בירושלים, הושק בשנת 2007. תערוכתה של רבינוביץ תיפתח בבית האמנים ירושלים ב-10 בספטמבר 2022

זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2022, המוענק בשיתוף עם בית האמנים ירושלים, היא האמנית רחל רבינוביץ. הפרס, המשלב מענק כספי בסך 10,000₪ ותערוכת יחיד בבית האמנים בירושלים, הושק בשנת 2007. תערוכתה של רבינוביץ תיפתח בבית האמנים ירושלים ב-10 בספטמבר 2022.

רחל רבינוביץ, ללא כותרת, 2020, גואש על נייר, 21×15 סמ, צילום: יגאל פרדו

בנימוקיהם להענקת הפרס כתבו חברי וחברות ועדת השיפוט, אתי יעקובי, אלי פטל ואיל ששון:

ציוריה של רחל רבינוביץ פועלים את פעולתם על הצופה במגוון רחב של היבטים: פיזיים, רגשיים ואינטלקטואליים. במבט ראשון נראה שזהו ציור מעודכן, המותח קו בין סימבוליזם לסוריאליזם, ובאמצעותם מעלה תכנים מן המסורת היהודית ומ"עולם הטבע" החיצוני, הנחקר. אך התחושה העיקרית העולה מציוריה היא של עולם אישי, פנטסטי, לעתים מורבידי, המבקש לבחון את משך ההתבוננות ואת אופייה הדינמי של העין במעבר מכלל לפרט ומפרט לפרט כמסע רווי התרחשויות. חוויה זו מייצרת אינטימיות עתירת גילויים בין הצופה לבין הציור. בין חומר לאפלה, בין היש לנעדר, מגלה העין ציור רענן ובוטח, אשר מזמן מסע, הנע בין הכללי לפרטני ובין התרבותי לטבעי.

על כל אלה מוענק לרחל רבינוביץ הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2022.

1 תגובות על “רחל רבינוביץ היא זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2022”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *