קולאקטיבי.ת הם הזוכים במענק מבואות לאמנות במרחב הוירטואלי

קרן מבואות גאה להכריז על הענקת המענק לאמנות במרחב הוירטואלי ע״ש יואב בראל לשנת 2022 לקולאקטיבי.ת – תנועה תרבותית שקמה מתוך צורך באלטרנטיבה תרבותית ואינטלקטואלית ובמרכזה עומדים קולותיהם של א.נשים ויוצרים שחורים.ות

קרן מבואות גאה להכריז על הענקת המענק לאמנות במרחב הוירטואלי ע״ש יואב בראל לשנת 2022 לקולאקטיבי.ת – תנועה תרבותית שקמה מתוך צורך באלטרנטיבה תרבותית ואינטלקטואלית ובמרכזה עומדים קולותיהם של א.נשים ויוצרים שחורים.ות.

קולאקטיבי.ת: ״בתנועה זו אנו שמות לנו למטרה לייצר ולהנגיש ידע אלטרנטיבי מנקודת מבט שחורה הנותנת תוקף לחוויות של שחורים ושחורות ומחברת בין האישי לפוליטי. העקרונות שמנחים אותנו הם חשיבה ביקורתית וקווירית. הכלים דרכם אנחנו מממשות את החזון שלנו הם תרבות, אמנות והגות. כל הפעילות שלנו מבוססת על העיקרון המארגן של "בשבילנו, בעצמנו".

את קולאקטיבי.ת מובילות בניהול משותף לאה היילו, ג'נט בלאי, טיגיסט מהרי, ואפרים וסה.

מנימוקי ועדת המענק: ״מצאנו בקולאקטיבי.ת את הדרישה לדמיין מחדש את העולם סביבנו, את הנחת התשתית לשינוי דרך, מצאנו בקולאקטיבי.ת בית עצמאי לקהילה שהיא כוח מרהיב, שופר של קולות עכשווים, חוויות ויצירות אמנות שבבסיסן צדק חברתי ותגובה למערכות מורכבות של דיכוי וגזענות בארץ. הקולאקטיבי.ת עושה שימוש מהותי ומשמעותי בעולמות הדיגיטליים על מנת לשנות דפוסי חשיבה ורגש, להתוות שיח חדש ולתת קול, במה וקהילה לנושאים ודמויות שאינן זוכים.ות לרוב לחשיפה במדיה המסורתית, זאת על ידי חיבור עמוק בין אמנות, תרבות ואקטיביזם. עבודתן הקבוצתית והאינדיבידואלית של הזוכות מעוררת השראה ואנחנו נושאות עינינו אל המשך דרכן האמנותית והגשמת השינוי החברתי אותו הן מקדמות.״

יואב בראל (1977-1933) – איש מפת המבואות – היה אמן, שעסק ביצירה פלסטית במגוון אמצעים וטכניקות, בהוראה וכתיבת ביקורת אמנות. בראל שימש כדמות מרכזית בניסוח תפקיד האמן והמבקר כסוכן תרבות בתקופה של תמורות סוערות בשדה האמנות בשנות ה-60 וה-70, ושימש כאיש שיחה וחזון ליוצרים ויוצרות במדיומים רבים. בהשראת רעיונותיו העתידניים, תומכת מבואות בפעולות עכשוויות של פיתוח, מחקר ושיח על ועם אמנות במרחבים מגוונים. מענק מבואות נחנך בשנת 2022 בתמיכתה הנדיבה של משפחת בראל, וישמש השנה לפיתוח הפלטפורמות הדיגיטליות של קולאקטיבי.ת.

ועדת המענק: ד״ר ורד מימון, בתיה דונר, עדי אנגלמן, ד"ר ליאור זלמנסון ודפנה קרון.

המענק מנוהל על ידי צוות מבואות: שירז גרינבאום ומיכל ואעקנין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *