חביב קפצון הוא זוכה פרס קשת לאמנות 2022

במסגרת הפרס, תערוכת יחיד של קפצון תוצג לקראת סוף 2023 במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית גאה להכריז כי האמן חביב קפצון הוא זוכה "פרס קשת לאמנות עכשווית" לשנת 2022, מיסודה של משפחת בר-גיל אבידן.

האוצרת הבינלאומית של תערוכת הפרס הרביעית במוזיאון הרצליה היא נתניה ואן דייק (Nathanja van Dijk), חוקרת אמנות ואוצרת עצמאית, לשעבר מנהלת המוזיאון לאמנות ברוטרדם, הולנד. ואן דייק הגיעה במיוחד לישראל לצורך קיום הליך בחירת הזוכה בפרס קשת השנה. היא ערכה ביקורי סטודיו אישיים אצל עשרת האמניות והאמנים שהגישו הצעות לתערוכות יחיד במוזיאון הרצליה כמועמדות לפרס. בסיום הביקור הכריזה על בחירתה באמן חביב קפצון כזוכה פרס קשת לשנת 2022.

מנימוקי הבחירה: "קפצון הציעה תפיסה בינתחומית מגובשת הכורכת חזון אוטופי עתידני עם ראייה תרבותית ומפוקחת של ההווה. הפרויקט עושה שימוש מיומן במילון חזותי מקורי הלוקח מהפופולארי ומהקלאסי תוך זיקוק של שפה פואטית רוויית הומור, המציבה במרכזה שאלות קיומיות. התערוכה המוצעת מבוססת על מחזה בדיוני שנכתב על ידי האמן, המצטיין בחיבור שבין הרגשי למקאברי ובין הפילוסופי ליומיומי". התערוכה תכלול עבודות וידאו, סאונד, אובייקטים מטופלים ורישומים.  תערוכת היחיד של האמן הזוכה חביב קפצון באוצרותה של ואן דייק מתוכננת להיפתח לקראת סוף 2023 במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.

חביב קפצון, צילום: דני פינקנטל

ד"ר איה לוריא, מנהלת המוזיאון: " פרס קשת, שזו לו שנתו הרביעית, גובש מתוך מחשבה על צרכי השדה ומאפשר יצירתו של דיאלוג משמעותי בין אמנים ואמניות ישראליים לאוצר או אוצרת מובילים מחו"ל. פירותיו, מוצגים בדמותה של תערוכת יחיד במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית אולם תרומתו נמשכת באופנים שונים גם מעבר לכך, למשל הרחבת הרפרטואר התערוכתי במוזיאון, בזכות החיבורים שנרקמו בין כל השותפים למהלך. אנו מודים לאמנים ולאמניות, לאוצרת נתניה ואן דייק, לתורמת קרן ברגיל, למפיקה ורד גדיש ולכל צוות מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית על מעורבותם הטובה".

חברי ועדת פרס קשת הרביעי לשנת 2022, אשר בחרו את עשרת האמנים והאמניות המועמדים לפרס: אודי אדלמן – מנהל המרכז לאמנות דיגיטלית חולון, דר' חוסני אלח'טיב שחאדה – מרצה בכיר במכללת לוינסקי לחינוך ובבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים ואוצר עצמאי, לאה מאואס – אמנית מייצג ומייסדת בשותפות את קבוצת "סלה-מנקה" ואת "מעמותה" בית הנסן, ירושלים, וקרן בר-גיל יוזמת הפרס. דר' איה לוריא המנהלת והאוצרת הראשית של מוזיאון הרצליה שימשה יו"ר הועדה. ורד גדיש מפיקה ומתאמת הפרס.

בין זוכי פרס קשת נכללים: גיא גולדשטיין (2016), הילה עמרם (2018), האמנית יעל פרנק (2019).

חביב קפצון  (נ.1983), בוגר תואר שני באמנות של בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ותואר ראשון באמנות משנקר, הנדסה עיצוב ואמנות. הציג תערוכות יחיד בגלריה קו 16, סדנאות האמנים תל אביב, גלריה אלפרד, ותערוכות קבוצתיות במרכז לאמנות דיגיטלית חולון, המרכז לאמנות עכשווית תל אביב, מוזיאון תל אביב (פרויקט וירטואלי), מוזיאון אשדוד, ביתן הלנה רובינשטיין ועוד. קפצון זכה במלגות קרן רבינוביץ' לתמיכה בתערוכות, בפרס ראשון בתחרות לוידאו ארט וקולנוע ניסיוני ע"ש ליה ון ליר בפסטיבל הקולנוע ירושלים, פרס אמן צעיר של משרד התרבות ופרס האמן הצעיר ע"ש מרגרט וסילבן אדמס.  כמו כן הוא מייסד וחבר בקולקטיב האמנים 'אנטי מחיקון'.

נתניה ואן דייק (Nathanja van Dijk) היא היסטוריונית של תולדות האמנות (בוגרת אוניברסיטת אוטרכט ואוניברסיטת אמסטרדם). שימשה מנהלת של Kunsthal Rotterdam (2019-2021) שמציג תערוכות אמנות, עיצוב, אופנה וקולנוע. ייסדה בשותפות וניהלה את A Tale of a Tub, חלל אמנות עכשווית ללא כוונות רווח ברוטרדם הולנד (2014-2019). שימשה מנהלת אמנותית של מרכז פרנקנדאל באמסטרדם (2012-2014) וקודם לכן של חלל קונקורדיה רוזנדאל21 (Concordia 21rozendall) באנסשייד (Enschede), הולנד (2010-2012). כיום ואן דייק עוסקת בייעוץ לגופים ומוסדות אמנות וכן אוצרת תערוכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *