רב ערב 12.04.22

קול קורא לכנס ירושלים לאמנות #7 | פסטיבל PLAY | הדיבוק 1937-2022 | ערב רב מודפס!

שבוע טוב וחג שמח,

התמונות והידיעות המחרידות מאוקראינה, שמלוות את הציבור בחודש וחצי האחרונים, הניעו את ארגון Early Starters International להקים במולדובה מערך גנים לילדי הפליטים האוקראינים. ביום חמישי הקרוב, 14.4 בשעה שמונה בערב, רגע לפני שמשפחות ברחבי הארץ יתכנסו לחגוג את ליל הסדר ויציאת עם ישראל לחירות, נערוך בבית הנסן את האירוע "מאוקראינה למקום בטוח: שיחה עם אנשי הארגון רן כהן אהרונוב ויולי חרומצ'נקו על המקום של חינוך ויצירה במצבי אסון״. ההשתתפות פתוחה לכולן.ם. פרטים בקישור.

עוד בערב רב:

נעה מורדוך־סימונסון כותבת על התערוכה "שתי נקודות דמיוניות, והנוף" בחיפה

דרור בורשטיין כותב על ציוריו של מארק ינאי, שמוצגים בתערוכה "פתח הבית" בבית אבי חי בירושלים



קול קורא לכנס ירושלים לאמנות #7

15–16 בספטמבר 2022

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות. כנסים קודמים עסקו בנושאים ״חתימה״, ״מה עושים עם אמנות?״, ״בירור יתרה״, ״תכסיס״, ״רגע האמת״ ו״גודש״.
לקראת הכנס השביעי הוחלט להרחיב את קשת הנושאים שהכנס יעסוק בהם, ולא להישאר תחומים בגבולות הכותרת השנתית. לפיכך, מערכת הכנס מזמינה חוקרות.ים, אוצרות.ים ויוצרות.ים להגיש הצעות להרצאות, סדנאות, פרזנטציות, הרצאות־פרפורמנס של אמניות.ים ומושבים (פאנלים) שלמים שיוצגו בכנס שיערך בתאריכים 15–16 בספטמבר 2022 בירושלים.
ניתן להגיש הצעות לדיונים בסוגיות עדכניות הקשורות לאמנות חזותית בכלל, ולאמנות בת זמננו בפרט. כמו כן, לראשונה לצד הצעות להרצאות ופרזנטציות ניתן להציע גם מושבים שלמים שיורכבו מ־3–4 הרצאות בנושא/זווית ספציפית וממוקדת.

  • על המעוניינות.ים להגיש:
    הרצאות, סדנאות ופרזנטציות: תקצירים באורך 250 מילים
    קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)
    אם מדובר בהצעה לפאנל: כותרת הפאנל, דברי הסבר קצרים על נושא הפאנל, תקצירי 3–4 ההרצאות שייכללו בו וקו״ח של המרצות.ים
    כתובת למשלוח ההצעות:[email protected]
    דד־ליין למשלוח הצעות: 30.4.22
    תשובות יינתנו במהלך חודש יוני 2022

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין (״הרמה״)
הפקה: אלינה אלכסה

רונה שטרן, "See You On The Other Side", 2020, קולאז' דיגיטלי, מידות משתנות



פסטיבל PLAY 

שלושה ימים של משחקים, מיצבים, סדנאות, תערוכה ומופעים לכל המשפחה

בית הנסן
חוה״מ פסח, 18-20.4.22, בין השעות 11:00–17:00
הכניסה חופשית

הפסטיבל, המתקיים זו השנה השלישית בחול המועד פסח, יחגוג את חג החירות עם פעילויות בסימן ״משחק חופשי״ ויכלול משחקים, סדנאות, מיצבים ותערוכות שנבנו ועוצבו במיוחד עבור האירוע. ברוח של משחק ללא חוקיות מובנת מראש, עשיר בחומרים, ביצירתיות ודמיון, הפעילויות בפסטיבל משחקות על התפר שבין האנלוגי לדיגיטלי, בין חומרים חדשים ועתיקים ובין טכנולוגיות מתקדמות לבסיסיות.

בין הפעילויות שיתקיימו במהלך האירוע: "בעקבות הנסן", מסע היסטורי אינטראקטיבי לכל המשפחה ברחבי המתחם; מגרש משחקים בסגנון "אנג'י" בחצר; "תוהו ובוהו", תערוכה לילדים העוסקת בסיפור הבריאה ומשלבת יצירה ועיצוב בדו ותלת־ממד; סדנת אנימציה מבית איגוד יוצרי הקולנוע; סדנאות אמן לילדים; והמופע הרב חושי הנפלא ״המפץ הגדול״ מאת אנסמבל עיתים, לילדים וגם למבוגרים. לאורך שעות הפעילות יוכלו המבקרים הקטנים והגדולים להנות מפיקניק בגינה הפורחת שפתוחה לכל אורך שעות היום.

לתכניה המלאה והרשמה



הדיבוק 1937-2022

סרט־מופע מאת קבוצת סלה־מנקה, עדי קפלן ושחר כרמל

סינמטק ירושלים, דרך חברון 11, ירושלים
שבת, 23.4.22 בשעה 20:30 

לאחר ההצלחה בפסטיבל ישראל, בפסטיבל הקולנוע בירושלים ובמקומות שונים בעולם, "הדיבוק" חוזר לירושלים במופע חד־פעמי. הסרט הפולני דובר היידיש ״דער דיבוק״, שבוים ב־1937 על ידי מיכאל ושינסקי, מבוסס על מחזהו הקאנוני של ש׳ אנ-סקי "הדיבוק: בין שני עולמות" מתחילת המאה ה־20, שהפך למחזה המרכזי בתולדות התיאטרון היהודי לדורותיו ולהשראה לאין־ספור מחקרים, יצירות חדשות ודיונים ביקורתיים.

במופע החי פסקול הסרט המקורי מושתק, ובמקומו ניצבים על הבמה, בחיבור בין הסרט מ־1937 להיום, המוזיקאי והמלחין ירדן ארז, חברי קבוצת סלה־מנקה שמדבבים ביידיש את כל הדמויות בסרט, ועדי קפלן, שחר כרמל ואשו רוטמן־מאואס שמבצעים את השירה ואת כל האפקטים הצליליים. סיפור האהבה הטרגי של לאה וחנן לובש צורה חדשה, וכפי שדמותו של חנן חודרת לגופה של לאה וקולו בוקע מגרונה, כך בוקע פסקול הסרט מגרונם ומכליהם של ארז, קפלן, כרמל ורוטמן־מאואס. המופע עצמו הוא פעולה "דיבוקית" שנאחזת בסרט ומתערבת בו.

השכבות השונות של הסרט־מופע שיצרו סלה־מנקה, קפלן וכרמל משקפות דיאלוג רחב עם המוות – זה שמופיע בסיפור המקורי, זה של תרבות היידיש ההולכת ונעלמת, וזה שמתקיים מעצם הטיפול החדש בסרט, שממשיך להעניק לסיפור המוכר מעמד אלמותי.

למידע נוסף ולרכישת כרטיסים:

https://jer-cin.org.il/he/event/53430

טריילר (לגרסה עם תזמורת):

 https://youtu.be/A9WyHCWZOb8



ערב רב מודפס!

גיליונות ראשונים להזמנה

אחרי כמעט 12 שנות פעילות ברשת, מגזין האמנות המקוון ״ערב רב״ מתחיל להוציא גיליונות מודפסים. הגיליונות, שעתידים לצאת פעמיים בשנה, יפרסמו מסות ומאמרים מקיפים נבחרים על אמנות, בקנה מידה שמתאים יותר לדפוס מאשר לקריאה ממסך.

גיליונות 1 ו־2 של ״ערב רב״ רואים אור בסמיכות. בגיליון הראשון, שנקרא ״מסילת ישרים״, מופיעים מאמרים מארכיון האתר אשר חוזרים לאמנים וקבוצות אמנות אשר ביקשו תיקון למעשה האמנותי, לדרך הפעולה ולשדה שבו היא נוצרת. חלק מהמאמרים מציעים פרשנות חדשה לעבודותיהם של אמנים מוכרים, חלק נוסף עוסק בעבודתם של אמנים ואמניות היושבות על גבול הזרם המרכזי, כלולות בקאנון אך חורצות לו לשון, וחלק שלישי מאיר פעולות, קבוצות ותערוכות שנשכחו או נקברו בארכיונים, ומגלה את כוחן, חשיבותן וכישלונן המפואר.

בין האמניות.ים: פסח סלבוסקי, אורי קצנשטיין, אתי אברג׳יל, יגאל תומרקין, קבוצת המחול תמ"ר, קבוצת האמנות משקוף ויוצרי פנזינים אנונימיים.

הכותבים: אלברט סוויסה, חנה פרוינד־שרתוק, איתמר ב״ז, דנה שלו, נועה אברון ברק, יונתן אמיר ויגאל צלמונה.

בגיליון השני, שנקרא ״שיבת ציון״, מופיעים מאמרים מארכיון האתר שמציעים מבטים ופרשנויות חדשות על אמנות שנות ה־70 בישראל. עשור זה נחשב לעשור מכונן בתולדות האמנות המקומית, שהניב עושר של יצירה חדשה ומגוונת שעל בסיסה צמחה גם שרשרת פרשנית מפוארת. במאמרים בגיליון אנו שבים אל שתי התופעות – היצירה ופירושיה – ומנסחים צורות חדשות של התבוננות ודיון בעבודות ובמסגרות הדיון שנבנו סביבתן לאורך השנים.

בין האמניות.ים: יהושע נוישטיין, יוכבד וינפלד, אפרת נתן, יצחק דנצינגר, אביטל גבע ומשה גרשוני.

הכותבות.ים: דליה מנור, טלי תמיר, אירית סגולי, מרב ירושלמי ויונתן אמיר.

להזמנות בדואר או באיסוף עצמי (מירושלים ות״א)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *