טמיר חן הוא זוכה בפרס ARTIQ לאמנות גאה לשנת 2021

"מיזם ARTIQ הוקם על ידי ד"ר יעל רוזין במטרה לאצור ולהציג מגוון רחב ככל האפשר מהאמנות הקווירית העכשווית; להציג ולהנגיש אותה לקהילה ולקהל הרחב; לעודד יצירה גאה ולתמוך ביוצרים ויוצרות קוויריים"

טמיר חן הוא הזוכה בפרס מיזם ARTIQ – אמנות ישראלית גאה על סך 5,000 שקל לשנת 2021. חן הוא האמן הרביעי שזוכה במלגה ייחודית זו. מלגה הניתנת כחלק ממחויבותו של מיזם ARTIQ לקידום אמנות גאה וקווירית בישראל.

מיזם ARTIQ הוקם על ידי ד"ר יעל רוזין במטרה לאצור ולהציג מגוון רחב ככל האפשר מהאמנות הקווירית העכשווית; להציג ולהנגיש אותה לקהילה ולקהל הרחב; לעודד יצירה גאה ולתמוך ביוצרים ויוצרות קוויריים (מכל המגדרים ובכל מדיה).

חברות ועדת השיפוט היו: ליאב מזרחי – אמן ואוצר, דביר שקד- אוצר, דנה גילרמן -אוצרת ומבקרת אמנות, וד"ר יעל רוזין – יזמית ומנהלת מיזם ARTIQ. בנימוקיהן לפרס קבעו השופטים/ות כי:

"חן, בוגר תואר ראשון בהצטיינות לשנת 2020, מהמחלקה לאמנות בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב. על אף היותו בוגר טרי של המסלול האקדמי בלט חן בשנים האחרונות כקול מרענן בתחום הציור והמיצב. עבודותיו, שהוצגו במגוון תערוכות, עוררו סקרנות ועניין, תוך זיהוי שפה ציורית מקורית בעלת מאפיינים חומריים ייחודים.

טמיר חן, ללא כותרת, שמן ושעווה על בד, 2021

בציוריו של חן מאפיינים של ציור פעולה (Action Painting) הבאים לידי ביטוי בציורים בשרניים, מעובי חומר המשאירים שובל של כוחניות, אגרסיביות ואקספרסיביות לצד עבודת קומפוזיציה צבעונית מחושבת. חן משכיל לשלב בין חושניות מתפרצת מתוך הציור ובין גופניות הצייר המתפלש בחומר ושעקבות גופו, ידיו ותנועותיו משאירות חותם על פני משטחי הציור.

ציוריו בשנים האחרונות נוטים להפוך לאובייקטים תלת ממדיים המאתגרים הן את הצופה והן את החלל בהן היצירות מוצבות. אופן ההצבה של חן את יצירותיו בחלל מייצרות מרחב הגובל סימבולית בזימה מתפרצת במסווה של קיטש ומשחקיות בחומרי הציור. פרשנות זו של חן לציור פותחת אפיקים חדשים בציור הישראלי העכשווי, ומציבה רף חדש ומעניין בשפת הציור הפיסולי ועל זאת מוענק הפרס".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *