הילה כהן שניידרמן היא זוכת פרס שר התרבות בתחום האוצרות לשנת 2021

הילה כהן שניידרמן זוכת פרס שר התרבות בתחום האוצרות לשנת 2021. גובה הפרס יעמוד על 40,000 שקלים.

הילה כהן שניידרמן זוכת פרס שר התרבות בתחום האוצרות לשנת 2021. גובה הפרס יעמוד על 40,000 שקלים.

משרד התרבות והספורט מעניק את פרס שר התרבות מתחום האוצרות למען הבעת הוקרה והערכה לעבודת האוצר המקצועי הפועל לשימור האוסף עליו הוא ממונה, מחקרו ולטובת עידוד הקמת תערוכות מקצועיות נוספות בארץ. ועדת השיפוט של הפרס קבעה פה אחד את בחירתה בגב' הילה כהן שניידרמן כזוכת הפרס לשנת 2021.

מנימוקי השופטים:  "הילה כהן שניידרמן, אוצרת ראשית של מוזיאוני בת ים היא הזוכה של פרס שר התרבות והספורט בתחום האוצרות לשנת 2021. הוועדה בחרה בכהן שניידרמן כזוכה לאור עבודתה המגוונת, פורצת-הדרך בתחום האוצרות. במוזיאון בפתח תקווה היא העניקה הזדמנות לאמנים ולאמניות עכשווים/ות להגיב ליצירות של אמנים/ות מאוסף המוזיאון ובכך ניסחה מהלכים אוצרותיים המשרטטים קו בין העבר לבין ההווה. פעולה זאת עוררה דיון מחדש על הצגה של אוסף בכלל ועל היצירות שנבחרו בפרט. בתפקידה כאוצרת ראשית של מוזיאוני בת ים היא עבדה להפעיל מחדש את בית הסופר "שלום אש", מקדמת מחקר על יצירותיו של ריבק ופועלת לפתיחתו של בית ריבק. היא מתייחסת למוזיאון כמעבדה, כמקום לשיתוף, לתהייה ולמחשבה ומכאן שכל תערוכה שהיא אוצרת במוזיאון מקבלת טיפול ופרקטיקה אוצרותית משלה".
חברי ועד נאמני הפרס: ד"ר יגאל בן שלום, רות פלד, רות אופק, עדנה מושנזון ונאוה קסלר.
צוות השיפוט: ד"ר גליה בר אור, נירית נלסון ואלון ספן.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר:"אני מברך את הילה כהן שניידרמן זוכת הפרס בתחום האוצרות. הפרס מביא לידי ביטוי את הוקרתנו על עבודתה ותרומתה הפורצת דרך של הילה לתרבות הישראלית. משרד התרבות והספורט בראשותי ימשיך להוות כבית למוזיאונים בישראל".
צביקה ברוט ראש העיר בת-ים: ״בת ים על המפה. ברכות גדולות להילה על זכייתה בפרס שר התרבות בתחום האוצרות, אין ספק שתרומתה ופיתוחה של הילה לאורך השנים לתרבות בבת-ים ובכלל בארץ היא גדולה ומביאה כבוד גדול. יישר כוח״.

הילה כהן-שניידרמן: "עבורי אוצרות היא פעולה שמהותה טיפול וריפוי, בדומה למקור האטימולוגי של המילה curator הנובעת מהמילה הלטינית cura (ריפוי), ובאנגלית care. הריפוי נוגע לטיפוח איטי והדרגתי של מקום, לליווי ארוך שנים של אמן, ולעיתים לפעולת מחקר השופכת אור על היסטוריה נשכחת.
לפני שלוש וחצי שנים נכנסתי לתפקיד האוצרת הראשית של מובי: מוזיאוני בת ים. ידעתי כי אני נכנסת לתפקיד שהאתגר בו הוא לא רק תוכני אלא קיומי, וראיתי ועודי רואה במצב עניינים זה חלק בלתי נפרד מהתוכן והתפקיד של המוסד. השאלה מדוע יש להיאבק על קיומו של מוזיאון בעיר המוגדרת כפריפריה חברתית-כלכלית הינה המקור לכלל התערוכות שאצרתי במוזיאון, שהציגו מגוון תשובות לשאלה יוקדת זו ואני רואה בהן מהלך מתמשך".

1 תגובות על “הילה כהן שניידרמן היא זוכת פרס שר התרבות בתחום האוצרות לשנת 2021”

    ברכות!
    האתגר לשים את בת – ים על המפה התרבותית מבורך!
    טוב תעשה העיריה אם תשים דגש על פעילות תרבותית עניפה ותרצה לטובת זה תקציבים ראויים (כדאי להביט על העיר השכנה חולון…).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *