איגוד האוצרות והאוצרים דורש להקפיא מכרז למינוי אוצר.ת ב"מוזיאון הנגב לאמנות"

איגוד האוצרות והאוצרים קרא למוזיאון להשהות את המכרז ולחשב מחדש את התנאים הראויים והציע סיוע מקצועי בתהליך, בנוסף קרא האיגוד שלא להגיש מועמדות או למשוך מועמדויות שהוגשו למכרז הבעייתי.

בתאריך 16.12.21 פורסמה בעיתון "ישראל היום" מודעה, ובה קול קורא להגשת מועמדות לתפקיד אוצר.ת מוזיאון הנגב. הדד־ליין להגשה עמד על כשבעה ימים ממועד פרסום המודעה. עיון בתוכן המכרז גילה כי התנאים המוצעים בו בעייתיים בלשון המעטה, ומשקפים לכל הפחות חוסר הבנה של תפקיד האוצר.ת. אלו יידרשו להוביל את חזון המוזיאון, להכין תוכנית דו־שנתית מפורטת, לנהל את אוסף המוזיאון, לאצור תערוכות, להפיק קטלוגים, ללוות את צוות המוזיאון הנרחב על כל מחלקותיו, לגייס כספים ותמיכות, לגבש מדיניות חינוכית, להיות אחראיים על פרסומי המוזיאון, לפתח את גן הפסלים שבמתחמו, וליזום שיתופי פעולה ופעילות קהילתית – כל זאת בתמורה ל־6,250 ש"ח לחודש, כעצמאי. כמובן שעל המועמד.ת להוכיח ניסיון רב שנים והשכלה אקדמית.

נזכיר שעל פי החוק, מוזיאון מוכר מחויב בהעסקת אוצר כתנאי סף. התגמול הדל המוצע במכרז, שאינו מוגדר כשכר ואינו מעניק תנאים סוציאליים כלשהם, לא יכול לאפשר לאוצר.ת להתחייב לכל מטלות המוזיאון, האוסף וכל הנלווה להם, וגם לא יכול לאפשר לחזון ולתערוכות שירקום להצליח.

איגוד האוצרות והאוצרים, שקם בתגובה לתנאים העסקה דורסניים אלה של עולם האמנות הישראלי, שלח פניה דחופה למוזיאון ולחברת "כיוונים" העירונית, שאליו היו מכותבים גם משרד התרבות ושר התרבות והספורט חילי טרופר. במכתב פנייה זה הצביע האיגוד על הפער שבין רשימת תחומי האחריות והמטלות המפורטות בתיאור המשרה לבין התגמול הבלתי הולם. בתשובה לפנייה כתב עודד שוהם, מנהל מתחם המוזיאונים בבאר שבע: "אנו רואים בתפקיד האוצר בעל ערך רב וחשוב מאד המחייב הכשרה הולמת ומקצועית ומשום כך אלו הם התנאים והדרישות להגשת המועמדים בקול הקורא". האיגוד הציע להקפיא את המכרז או לשנות את תנאי ההעסקה בדיאלוג עמנו, אך מטעם המוזיאון לא התקבלה תגובה בשלב זה.

איגוד האוצרות והאוצרים קרא למוזיאון להשהות את המכרז ולחשב מחדש את התנאים הראויים והציע סיוע מקצועי בתהליך. בנוסף קרא האיגוד שלא להגיש מועמדות או למשוך מועמדויות שהוגשו למכרז הבעייתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *