רב ערב 14.12.21

תכנית התואר השני (M.A) בלימודי תרבות במכללה האקדמית ספיר | הרשמה לתכנית הרזידנסי של ארטפורט | רונית קרת / "דמעות": מיצב תלוי־מקום | "T-21" / רונית מירסקי | האחים מוסלין בפודקאסט לשם שמיים

תכנית התואר השני (M.A) בלימודי תרבות – בדגש על מנהיגות ויזמות בתרבות – במכללה האקדמית ספיר פותחת מחזור חדש בפברואר הקרוב

הלימודים מתקיימים במהלך יום אחד בשבוע, לאורך שנה ושליש.

מטרת התכנית היא לפתח ולחזק מנהיגות אינטלקטואלית ומקצועית בזירות התרבות. זו התכנית היחידה בישראל המשלבת בין לימודי תרבות (Cultural Studies) שמספקים תובנות לגבי תופעות ומגמות בתרבות העכשווית, לבין לימודי מנהיגות ויזמות תרבות (Cultural Leadership),שמקנים מיומנויות מקצועיות מתקדמות ביזמות, באקטיביזם ובניהול תרבות.

במסגרת התכנית המשתתפים ייפגשו עם דמויות מפתח במחקר ובעשייה תרבותית, יצאו לסיורים, יקדמו פרויקט אישי של יזמות במסגרת "מעבדת תרבות", יצרו רשתות השפעה ויפתחו הבנה של זירות התרבות והחברה – וכל זה כדי להעמיק את השפעתם על העשייה התרבותית על כל גווניה.

סגל המרצים כולל את פרופ' נורית גרץ, פרופ' ניסים קלדרון, פרופ' נעמה שפי, שירה לפידות, ד"ר עמרי הרצוג, ד"ר יעל שנקר, ד"ר טל פדר, פרופ' ליאת שטייר־לבני, גיא רז, מיכל דיין ועוד.

ההרשמה בעיצומה – הלימודים מתחילים בפברואר.

 



הרשמה לתכנית הרזידנסי של ארטפורט

משך התכנית: ספטמבר 2022 עד אוגוסט 2023

הגשות עד לתאריך: 1.1.2022

התכנית השנתית פתוחה לאמנים ישראלים פעילים שרואים בשנה הזו הזדמנות לעשות צעד משמעותי בעבודתם ובקריירה האמנותית שלהם. התוכנית מציעה למשתתפים סטודיו, מלגת קיום חודשית והשתתפות בתוכנית העשרה של מפגשים, ביקורי סטודיו וסיורי אמנות. ועדת השיפוט כוללת אוצרים מהארץ ומחו"ל ומשתנה מדי שנה, על מנת לשמור על גיוון ורעננות ולהביא קולות ודגשים חדשים לתוך התוכנית.

יכולים להגיש מועמדות: אמנים ישראלים העוסקים באמנות פלסטית כעיסוק עיקרי בחמש השנים האחרונות לפחות (לימודים לתואר אינם מהווים דרישת סף, אך יכולים להיחשב כשנה אחת מתוך החמש). התוכנית אינה מיועדת לסטודנטים.

לפרטים נוספים והרשמה: https://www.artport.art/artportopencall/



רונית קרת / "דמעות": מיצב תלוי־מקום, 2021

המרכז ע"ש משפחת זוסמן לחקר מדעי הסביבה, מכון ויצמן למדע, רחובות

אוצר: יבשם עזגד

בכו ככל שתוכלו, אומרת לנו קרת, כי הקרחונים כבר שופכים דמעות עליכם ועל גורלכם. הדמעות זורמות בערוצים הניבעים בקרחונים המפשירים, הנסדקים, הנשברים, שבעבר קראנו להם בנאיביות "קרחוני־עד".

המיצב תלוי המקום שיצרה קרת במרכז ע"ש משפחת זוסמן לחקר מדעי הסביבה במכון ויצמן למדע – אחד מסדרת מיצבים מונומנטליים שהיא מציבה בשנים האחרונות במקומות שונים – נקרא "דמעות" והוא עשוי מפיסות קלקר שהאמנית חותכת ומפסלת מתוך חומרי אריזה הנאספים ממכלי פסולת עירוניים. המיצב מתנשא לאורך קיר שלם לצד מבואת הבניין, באיזור שבו נאלצים המבקרים להתבונן ממרחק קצר יחסית ב"קצה הקרחון", מה שמדגיש מצד אחד את גודלה הפיזי של תופעת הטבע, ומצד אחר – את העובדה המבהילה שהאסון קרוב כל כך. התחושה המיידית היא שההתנגשות היא כבר בלתי נמנעת. מערכת סאונד משגרת אלינו חריקות וקולות שבר חרישיים – הקלטה אותנטית של הקרחונים המתבקעים־מפשירים.

אל מול המיצב "דמעות", העתיד, שנראה לנו פעם מוצק, עובר למצב צבירה אחר ופשוט זולג לנו מבין האצבעות, ולנו לא נותר אלא להפשיר מעט את ביטחוננו העצמי, ולבכות ככל יכולתנו.

שעות פתיחה לקהל: ראשון־חמישי בשעות 9:00־15:00, סופי שבוע וערבי חג – סגור.



"T-21" / רונית מירסקי

גלריה המקרר

רחוב חשמונאים 90 תל אביב, כניסה אחורית
פתיחה: חמישי, 16.12.21 בשעה 20:00
נעילה: 29.1.22
אוצרת: איריס פשדצקי

רונית מירסקי יצרה את הסדרה מתוך החוויה האישית שלה כאם לילד עם תסמונת דאון וכביקורת על תגובות מתחסדות שקיבלה אחרי לידת בנה.

רונית מביטה סביבה על החברה ההומוגנית שבה אנו חיים ועושה פעולת תיקון – היא רוצה להוסיף למגוון האנושי את מה שחסר בו. תיקון הדימוי ישפיע על תיקון התודעה והמציאות. היא מציירת 21 תחריטים, דיוקנאות של אנשים, נשים וילדים בעלי טריזומיה 21 הידועה יותר בשם "תסמונת דאון", ומציבה את עצמה עם בנה במרכז הכובד של הסדרה. בעולם, ובעיר שבה לא רואים אנשים עם תסמונת דאון ברחוב, הפעולה של רונית רדיקלית, מחאתית ונוכחת. היא מציבה מראה לצביעותה של החברה המאדירה את  השונה והחריג כ"קדוש" אך על ידי אותה האדרה מוחקת אותו כליל.

את הפרויקט חותם הדיוקן ה־22 – דיוקן אישי, עדין ונוקב, ובו היא אוחזת בבנה הפעוט, עטופה בהילת זהב בתנוחת האם והבן הקלאסי, והיא מישירה מבט אל המתבונן בה.

לאירוע בפייסבוק

שעות פתיחת הגלריה: שלישי־חמישי בשעות 12:00־18:00, שישי־שבת בשעות 11:00־15:00 או בתיאום אישי

רונית מירסקי



האחים מוסלין בפודקאסט לשם שמיים

הם זוג מעצבים שעבודתם משלבת בין אופנה ואמנות למחקרים באנתרופולוגיה ותרבות חומרית. חלק מעבודותיהם נמכר בחנויות בגדים, חלק נוסף עולה על במות תיאטרון ומחול וחלק אחר מוצג בתערוכות. הם החלו את דרכם לפני עשור בת״א, המשיכו ללונדון ופועלים כיום בבריסל, אולם להקלטת התוכנית הם מגיעים דווקא מערד שבמדבר יהודה.

קוראים להם ״האחים מוסלין״, תמר לויט ויען לוי, האורחים שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *