רב ערב 03.08.21

"גלים קפילריים" / דנה הראל | "To The Roots: על קשרים בין נתיבי סחר, מסלולי התמכרות ורישום" | "פופ דאון 78" | אלהם רוקני ב"לשם שמיים" | שיח גלריה בתערוכה "אביב אילם" | יום פתוח מקוון בתכנית ללימודי תעודה באוצרות אמנות עכשווית

"גלים קפילריים" / דנה הראל

הגלריה בבארי

פתיחה: שישי, 6.8.21, בשעה 10:00
שיח גלריה והשקת ספר אמנית: שישי, 20.8.21, בשעה 10:00
נעילה: 4.9.21
אוצרות: ד"ר זיוה ילין, סופי ברזון מקאי

גלים קפילריים, או אדוות, הם גלים מכניים קטנים שנוצרים על גבי נוזל. הם נפוצים בטבע ובאוקיינוס הפתוח. גלי ים גדולים נוצרים לעיתים קרובות מההתקבצות של גלים קפילריים קטנים בהרבה, אותם יצרה הרוח.

בעבודותיה יוצאת הראל מתוך תופעות מהטבע ומפשטת אותן לכדי צורניות אסתטית. התנועה ומערכת היחסים בין החומר האורגני והמלאכותי-תעשייתי היא בלב עבודתה. עבודותיה כולן ארעיות, מקריות, חד פעמיות, בעלות אלמנט של זמן. הראל עובדת בחומרים גסים מתעשיית הבניין והחקלאות, ושיטת הפעולה שלה תלויה למדי בהנעת הגוף ובפעולות גופניות אגרסיביות. יחד עם זאת, מתקבלת בעבודותיה עדינות רבה ופואטית בדמות סדקים, שכבות עדינות ומתקפלות, טפטוף טיפות מים והאדוות המתהוות סביבן, אורות מרצדים, התגבשות של מלח ומודעות לקווי נוף מתפתלים. תופעות טבע משמשות לה לעתים השראה ולעתים חומר גלם בניסיון להתחקות אחר תופעות שמסקרנות אותה. בעבודה "אור לבנה, עגולה וגדולה", צבע לבן מתייבש ונסדק נתון ללחציהם של אור השמש, החום, הלחות, ושאר כוחות שמופעלים על החומר. היא נעה בין האמנות לתחומי המדע וחוקרת את האובייקטים וחומריותם, מייצרת דימויים חדשים שנותקו מהמקור הטבעי שלהם אך הצורות עדיין בעלת מהות טבעית ואורגנית. השליטה המוגבלת בדימוי שנוצר, אלמנטים ארעיים כמו מזג אויר, רוח ותנודות קרקע וכן, החוקיות והתבניות של חומרים אורגניים ואורגניזמים, מנחים אותה כאשר היא מחלצת צורה מהטבע.

התערוכה יוצאת לפועל בעזרת תרומתה האדיבה של קרן "בשביל האמנות".

שעות פעילות: רביעי–שישי בשעות 9:00–13:00, שבת 10:00–14:00
או בתיאום מראש עם זיוה ילין 0547918049, סופי ברזון מקאי 0547918464

דנה הראל



"To The Roots: על קשרים בין נתיבי סחר, מסלולי התמכרות ורישום"

שיחת אמנית והרצאה ויזואלית במסגרת התערוכה "Mother Opium"

מרכז מעמותה לאמנות ומחקר, בבית הנסן
רביעי, 11.8.21, בשעה 19:30

"Mother Opium" היא תערוכת יחיד של שגית מזמר במרכז לאמנות ומחקר מעמותה. בתערוכה מוצגים רישומים, פסלים ועבודת וידאו שהם פרי מחקר חזותי ואישי של האמנית בנושא התמכרויות לסמים בכלל ושימוש באופיאטיים בפרט. המחקר שהוביל לתערוכה נע בשני צירים מקבילים: ציר אחד משקף את המחקר של מזמר בייצוגים מוקדמים של טקסי אופיום והשימושים בו, ובפרט ייצוגים של פולחני אלת האופיום העתיקים שנמצאו באזור אגן הים התיכון. הציר השני כולל ראיונות והקלטות שקיימה שגית מזמר במשך שנתיים עם דני לוי, המתמודד עם התמכרות לאופיאטים למעלה מעשרים שנה.
המפגש של שני הצירים הללו, הקדום והעכשווי, בא לידי ביטוי בתערוכה הנוכחית ברישומי דיו וצבעי מים על נייר ומגילות, בפסלים אשר נוצרו בשיתוף פעולה עם האמן רועי כרמלי ובעבודת וידאו. התערוכה אורגת יחד את ההרסני והקדוש, הממית והמשחרר, ומעל לכל היא מבקשת להזכיר שבבסיס האנושי נמצאת הכמיהה לקשר.

שגית מזמר היא אמנית ופסיכולוגית. עבודותיה הוצגו במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם, ביניהם מוזיאון ישראל, מוזיאון הרצליה, Kunstahalle Zurich ועוד. עבודותיה נמצאות באוספי מוזיאונים ואוספים פרטיים. היא שימשה כאוצרת שותפה 'ביפו 23', ניהלה אמנותית, יזמה ואצרה את תוכנית האירוח לאמנים וכותבים ישראלים The Curfew Tower בצפון אירלנד, ומאז 2018 היא אמנית חוקרת בתוכנית הרזידנסי במרכז לאמנות ומחקר מעמותה.

איוונט פייסבוק

מראה הצבה מתוך Mother Opium, צילום: יאיר מיוחס



"פופ דאון 78" / תערוכה קבוצתית

המייסדים 78 פרדס חנה כרכור

אירוע פתיחה: שישי, 6.8.21, בשעה 16:00 | נעילה: 13.8.21 | כניסה ואירועים ללא תשלום

מיכל גבע, נעה זני, שי עיד אלוני, שרון גלזברג, ויקטוריה ויקי מרודי, זאב גלזברג, שף רותם גרין

רגע לפני שעוד בית נהרס וההיסטוריה משתנה, נכנסנו לחלל שבין לבין, לרווח בזמן, כדי ליצור פעולה אחרונה על המבנה עצמו. מקלפות את הקירות, עוטפות, מכניסות את הפנים החוצה, חולקות את ההיסטוריה של הבית ומזמינות את הקהילות סביב לחלוק ולהוסיף עוד ידע ולהמשיך לפעול איתנו בתוך הבית.

למשך שבעה ימים יהפוך הבית ליצירת אמנות, החצר לבמת הופעות, ותחת הפרגולה תבליח מקסיקו לביקור עם טאקו, מרגריטה ובירה קרה. במשך שבוע יהיה הבית נקודת מפגש של סדנאות אמנות, הופעות, אוכל ושתייה, הזדמנות לתרבות בין פינוי להריסה: ניצור, נהרוס, נעבוד יחד ובסוף שבעת הימים הדלתות יפתחו והצופים ימשיכו להיות פעילים, לקחת חלק פעיל בבית, להוסיף ליצירה, להביא לבית מנחה או מתנת פרידה.

הבית ברחוב המייסדים 78 הוא בית מארח; הוא רגיל לתנועת הידיים שפותחת את השער. והוא אימץ אותנו. כל אחת עברה דרך ארוכה: אחת מארץ רחוקה, אחת נאלצה לחפש בית חדש, וחלק לא מוצאות בית בשום מקום. בבית הזה מצאנו הפוגה בזמן.

לאירוע בפייסבוק



אלהם רוקני ב"לשם שמיים"

היא אמנית וידאו וציירת זוכת פרסים שמרבה להציג בישראל ובעולם. רבות מעבודותיה מבוססות על תחבולות שונות. הן עוסקות בזהותה כאמנית ישראלית שהיגרה בילדותה מאיראן לישראל, וגם במעמדו של הדימוי האמנותי והקולנועי, בזיכרון, אגדות, מרחקים תרבותיים וגאוגרפיים, ופליטות.

קוראים לה אלהם רוקני והיא האורחת שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה



"איזה הדר, איזה הוד של חיים"

שיח גלריה בתערוכה "אביב אילם"

גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב
שישי, 23.7.21, בשעות 12:00–13:30

שיח גלריה ואירוע נעילה בהשתתפות האמנים ואוצר התערוכה אבשלום סולימן.

"אביב אילם" (אמנים מציגים: שמעון אדף, נטלי אילון, אלי גור אריה, שלומי חגי, גבי קריכלי) נולדה ממחשבה על עולם הנתון במאבק מתמיד ועם זאת נעדר קול ודיבור אנושיים. כיצד נראה אופק האירועים כאשר הנוכחות האנושית נחסרת ממנו? ומה יחליף בעתיד את המושג 'טבע' בהיעדר מי שיחשוב אותו?

מראה הצבה מתוך התערוכה "אביב אילם", צילום: לי ברבו



יום פתוח מקוון בתכנית ללימודי תעודה באוצרות אמנות עכשווית

מכון שכטר למדעי היהדות, אברהם גרנות 4, ירושלים

רביעי, 12.09.21 בשעה 20:00

תכנית לימודים ייחודית המעניקה ידע וכלים להבנת שדה האמנות והתרבות העכשווית והכשרה מעשית לעבודה בתחום האוצרות

מנהלי התכנית: ד"ר דוד שפרבר ושירה פרידמן

מרצים קבועים: ד"ר סמדר שפי, ד"ר אמיתי מנדלסון ויונתן אמיר

בתוכנית מלמדים ומתארחים מיטב המומחים בתחום

  • לימודי ערב פעם בשבוע
  • בוגרי התוכנית זכאים לתעודת בוגר מטעם מכון שכטר
  • הקורסים מוכרים לגמול השתלמות

להרשמה ליום הפתוח: https://www.schechter.org.il/land/landing/modern-arts-curatorship/

לכל הפרטים על התוכנית: https://schechter.ac.il/diploma/modern-arts-curatorship/

לפרטים על התוכנית והרשמה ליום הפתוח: 077-9966210, [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *