תומר רוזנטל הוא זוכה הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2021

הפרס, המשלב מענק כספי בסך 10,000 ₪ ותערוכת יחיד בבית האמנים בירושלים, תערוכתו של רוזנטל תיפתח בבית האמנים ירושלים באוקטובר באוקטובר 2021

תומר רוזנטל הוא זוכה הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2021, המוענק בשיתוף עם בית האמנים ירושלים. הפרס, המשלב מענק כספי בסך 10,000 ₪ ותערוכת יחיד בבית האמנים בירושלים, הושק בשנת 2007. תערוכתו של רוזנטל תיפתח בבית האמנים ירושלים ב-9 באוקטובר 2021, וטקס הענקת הפרס ייערך ב-24 באוקטובר 2021.

רוזנטל, יליד 1987, הוא בעל תואר ראשון ושני מהמחלקה לאמנות בבצלאל. בנימוקי הבחירה כתבו חברי ועדת השיפוט שי אזולאי, מרים כבסה ואלי פטל:

תומר רוזנטל מציג גוף עבודה מובחן ומגובש. עבודתו עוסקת באופן בלעדי בפעולה של רישום ומחלצת מתוכו מבט פנימי עמוק ועמום כאחד. רוזנטל עוסק בַּפּנִים, בנפש ובמצב שעל פניו נדמה שאינו ניתן לתיאור באמצעות דימוי. עבודתו מתקיימת במרחב איטי. מייצרת דמויות, הממוקמות כאנימזם (מונח שטבע האנתרופולוג א.ב. טיילור כאחד המקורות הקדומים לדת, ומשם לנשמה ולנפש) הנע בין הסימלי לאורגני בחלל של שקט מוחלט, כאילו רובצות על סף קיפאון,  לעיתים הן  מפתות ומגלות לצופה משהו על עצמו, אולי על זרות פנימית או על דבר מה מאיים ומנחם כאחד בפנימיות. עבודותיו של רוזנטל קוראות לריכוז, להעמקה, לצפייה אישית המחייבת מרחב נשימה.

תומר רוזנטל, "התקלות", 2018, פחם על נייר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *