רב ערב 08.06.21

קול קורא: תכנית שהות לאמנים עצמאיים במוזיאון ארצות המקרא | תערוכות של משתתפי תכניות אולימפוס בבית ליבלינג | "תני לי לראות" / מלי דה-קאלו | לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן וערב רב חוזר לעונה שנייה

קול קורא: תכנית שהות לאמנים עצמאיים במוזיאון ארצות המקרא

מועצת הפיס לתרבות ואמנות בשיתוף מוזיאון ארצות המקרא בירושלים מזמין אמניות ואמנים להגיש מועמדות לתכנית שהות אמן שנתית בתמיכת מפעל הפיס.

התכנית מבקשת להרחיב את גבולות השיח אודות ארכיאולוגיה והיסטוריה בכלל ותרבויות המזרח הקרוב הקדום המוצגות במוזיאון ארצות המקרא בפרט, באמצעות הזמנה של אמניות ואמנים עכשוויים להגיב לאוספי המוזיאון על ממצאיהם השונים, לפעול ולהתערב בחללי התצוגה ולחשוב מחדש את/על הנרטיבים המלווים את האוספים. התכנית מתאימה לאמניות ואמנים שפרקטיקת העבודה שלהם מבוססת מחקר וכאלה המעוניינים לעסוק בשאלות הקשורות בארכיאולוגיה, היסטוריה ותרבות בהקשרים רחבים.

במסגרת תכנית השהות יקבלו האמניות והאמנים סטודיו לעבודה, גישה לאוספים ולארכיונים של המוזיאון וסיוע מאוצרי אוסף המוזיאון. בנוסף, תעמוד לרשותם האפשרות לפגוש מומחים מתחומים שונים שאינם עובדי המוזיאון, בהתאם לצורך של כל אחת ואחד מהמשתתפים.

בתכנית ייקחו חלק שלוש/ה אמנים ואמניות עכשוויים שיוזמנו להתארח במוזיאון למשך שלושה חודשים כל אחת/ד, במהלך תקופות שונות של השנה (קיץ, חורף ואביב). במשך שלושת חודשי התכנית יקימו האמניות והאמנים גוף עבודה חדש, מבוסס מחקר שקשור לאוסף המוזיאון, תכניו ותפישתו הייחודית.

אוצרת התכנית: סאלי הפטל נוה

לפרטים ולהרשמה: http://www.blmj.org/pais-residancy/



תערוכות של משתתפי תכניות אולימפוס בבית ליבלינג

״הדקדוק הפנימי של הכלוב הלבן״ / שרון פרץ, אוהד ובר, חגית ויטמן, תומר פרוכטר; ״ראווה בעובי הקורה״ / עומר שך

פתיחה: חמישי, 10.6 בשעה 20:00

**ההרשמה לתכניות האביב והקיץ החלה כעת באתר אולימפוס**

במהלך החודשים מאי-יוני מוצגות באמפי שבקומה השלישית ובקומת הגג של ״בית ליבלינג״ תערוכות מאת משתתפי תוכניות אולימפוס:

משתתפי תכנית ״מסגרת״ חקרו את האמפי בבית ליבלינג כחלל רעיוני וארכיטקטוני, ויצרו עבודות במיוחד עבורו.

משתתפי תוכנית ״נקטר״ הסבו חלל ארעי דמוי דוכן-קיוסק לקופסת אור גדולת ממדים ומאולתרת – דיורמה – שמכילה בתוכה אובייקטים מן המוכן ועבודות אמנות.

על תכנית מסגרת:

בתכנית ״מסגרת״ חוקרים המשתתפים את הגרעין היצירתי, האסתטי והרעיוני שממנו צומחת יצירתם. התכנית מוקדשת לחידוד ולשכלול דרכי העבודה שלנו באמצעות שיח סוער ומתמשך עם קבוצת יוצרים מתחומים שונים סביב מושגים כמו חברוּת, אינטואיציה, איזון וחלל. את התכנית מנחים ערן איזנהמר ואנה ווילד.

על תכנית נקטר:

במשך ארבעה חודשים נפגשו משתתפי התכנית לסדנה שבועית מתחלפת עם יוצרים מתחומים שונים, ביניהם: האמנים איצ׳ה גולומבק ונעמי סימן טוב, הכוריאוגרפית בשמת נוסן, האדריכל והמוציא לאור שרון רוטברד, מאמן הכדורגל דן רומן והסופרת יערה שחורי. את התכנית מנחה ישי שפירא קלטר.

מתוך עבודתם של יותם מיכאל יוגב ודקל בוברוב, דימוי: יעל שמידט



אירוע פתיחה חגיגי בתערוכה "תני לי לראות" של האמנית מלי דה-קאלו

גלריה שכטר, שלוש 42, תל אביב

חמישי, 10.6.21

תערוכת היחיד החדשה של מלי דה-קאלו, ״תני לי לראות״ (אוצרת: שירה פרידמן), משתרעת על פני שתי הקומות של גלריה שכטר והיא מציגה מיצב וידאו בשלושה ערוצים, תיעוד המחקר שנעשה לקראת התערוכה ואתר אינטרנטי המושק כהרחבה שלה. מתחם נווה שכטר, העיר תל אביב , ארכיטקטורה, תרבות, אמנות וזיכרון אנושי הם בלב התערוכה. תוך תהליך של פירוק ובנייה מחדש, טווה דה-קאלו סיפור עצמאי, הבוחן את הגבול שבין הדוקומנטרי, הפואטי והפיקטיבי, מצליב בין ההיסטורי לעכשווי ומציע מבט אלטרנטיבי על הנרטיב המוסכם בארכיון הרשמי.

התערוכה של דה-קאלו מציפה שאלה: מה עלה בגורלם של ציורי הקיר שעיטרו את המבנה ההיסטורי של קפה לורנץ? ציור הקיר של יוחנן סימון, "סוף המלחמה" (1949), השתרע על  קיר שלם במסעדה של מועדון החיילים בית החייל, שנפתח בבניין זה באותה שנה. מלבדו ידוע שהיו במקום ציורי קיר של מרדכי גומפל, פרלי פלציג ואביגדור סטימצקי. התעלומה מעלה דיון עקרוני בדבר שימור נכסי תרבות ואמנות ויחס החברה אל העבר הלא רחוק.

לאירוע בפייסבוק

מתוך "תני לי לראות", מלי דה-קאלו בגלריה שכטר



לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן וערב רב חוזר לעונה שנייה

שיחות עומק עם יוצרים ויוצרות

״לשם שמיים״, פודקאסט התרבות של בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים, ומגזין האמנות והתרבות ערב רב. רונן אידלמן ויונתן אמיר מארחים יוצרים ויוצרות מעולמות הקולנוע, ספרות, אמנות, מחול, עיצוב ומוזיקה. שיחות על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

״לשם שמיים״ מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.

הפודקאסט מוקלט באולפן המרכז לאמנות ומחקר מעמותה בבית הנסן.
טכנאי הקלטה: אמיר בולצמן
עורך סאונד: דניאל מאיר
מפיקה: קארין שבתאי

להאזנה לפרק הראשון עם אלירן מלכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *