נבחרו אמני המחזור השמיני של ארטפורט תל-אביב

האמנים הנבחרים הם: מעיין אליקים, קרן גלר, תומר דקל, אנה ווילד, נרדין סרוגי', להלי פרילינג

תכנית הרזידנסי של ארטפורט הכריזה על אמני המחזור השמיני של התוכנית, שייקחו חלק בתוכנית בת שנה הכוללת סטודיו, מלגה חודשית, ליווי אוצרותי אישי ותוכנית פעילות שנתית. ועדת איתור מקצועית וחיצונית בחרה בששת האמנים שייקחו חלק בתכנית שתתחיל בספטמבר 2021 ותימשך עד אוגוסט 2022. ועדת האיתור החיצונית כללה השנה את איה מירון, עפרה חרנם, גלית אילת (בלגיה/ הולנד) וארזן שקולולי (מנהל המוזיאון הלאומי לאמנות בטירנה, אלבניה), ונפגשה בנוכחות ורדית גרוס, מנהלת ארטפורט ויעל משה, רכזת תוכנית הרזידנסי של ארטפורט. האמנים הנבחרים הם:

מעיין אליקים, יליד 1985, אמן רב תחומי, בוגר המחלקה לאמנות בצלאל. פועל במגוון רחב של מדיה, ביניהם פיסול, מיצב, צילום, פיסול-ציבורי ואדריכלות נוף. בעבודותיו, מעניק אליקים לדימויים, חפצים ומצבים מוכרים ויום-יומיים מימד טקסי. מימד זה פותח עבור הצופה מרחב של צלילות ומזמן השתהות והתבוננות מחודשת בסביבתו המוכרת, ובעולמו הפנימי.

קרן גלר, ילידת 1976, בוגרת התואר השני M.F.A באמנות של בצלאל תל אביב בשיתוף האוניברסיטה העברית ירושלים, והתואר הראשון B.ED באמנות וחינוך לאמנות של המדרשה – הפקולטה לאמנויות, המכללה האקדמית בית ברל. גלר יוצרת בעיקר בווידאו, פיסול ומיצב עבודות החוקרות התנהגות וסביבה אנושיות. העבודות עוסקות בתכנים אוטוביוגרפיים, בטקסים ובפעולות יומיום פשוטות ודרך המתח שבין התיעודי למבוים הן חוקרות, מפרקות ומרכיבות מחדש מבנים וטקסים חברתיים.

תומר דקל, יליד 1985, אמן מיצב, בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל. עובד עם חומרי נוף ישראליים ומעבד אותם לכדי אתרים או זירות של התרחשות. החוויה בהצבות היא של הימצאות בתוך סביבה מוגברת ומועצמת, או בתוך סצנה. הסצנות מעלות בדמיון הקשרים לסצנות מיתולוגיות מהעבר או מהעתיד, מחשבות על מצבים מנטליים והקשרים פוליטיים, מיסטיים, סביבתיים ועוד.

להלי פרילינג, ללא כותרת 2018, רקמה על גבי צילום, קרדיט צילום: שרון פדידה

אנה ווילד, ילידת 1987, אמנית פרפורמנס ומיצב. בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים (2011) והתוכנית לתואר שני DasArts באמסטרדם (2015). אנה ווילד היא אמנית למידה בעל-פה, המתעניינת בקולות, בדיבור, במילים, בארגון של ידע, באנתרופולוגיה, בהיסטוריה, במיתולוגיה, בשירה, בעיצוב גרפי, בחשמל, בבריאה יש-מאין, במוזיקליות, בלמידה, בהבנה, במחזוריות, מעגליות, בעברית, באנגלית, בצרפתית, בערבית, בתרגום, בהדפס, בקסם, בהרפתקאה, בידידות ובכוח.

נרדין סורגי', ילידת 1980, אמנית רב תחומית, בוגרת התואר השני M.F.A באמנות של בצלאל תל אביב ותואר ראשון באמנות של אוניברסיטת חיפה, עבודותיה של סרוג'י מבקשות לבצע פעולת ניכוס לעצמים ודימויים, ובכך מזמינה את הצופים להתבונן מחדש ולהגדיר את יחסם לעולם. פעולת ההתערבות של סרוגי' מבקשת להטיל ספק ולמתוח את הגבולות הקיומיים שלהם.

להלי פרילינג, ילידת 1982, בוגרת המחלקה לאמנות בבצלאל, עוסקת בעבודותיה בדימויים פופולריים, בעלי נראות אידאית ואסתטיקה מפתה. באסטרטגיות שונות, פרילינג פועלת לחשיפת נוכחות מורבידית ואלימה בתוך אותו עולם דימויים. רוב עבודותיה הינן בפורמט של פיסול ומיצב.

תכנית הרזידנסי ומרכז האמנות ארטפורט, ביוזמתו של ג'ייסון אריסון, יו"ר הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, פועלים ללא מטרות רווח לקידום וטיפוח האמנות העכשווית בישראל. התוכנית, שהחלה את פעילותה בשנת 2012, כוללת חללי עבודה אישיים (סטודיו), ליווי אוצרותי, מפגשים שבועיים, סדנאות, ביקורי סטודיו ומלגת קיום חודשית לכל אחד מן האמנים הישראליים למשך שנה. לצידם פועלים גם אמנים ואוצרים המגיעים מחו"ל לתקופות קצרות יותר. השנה, לאור ההגבלות על טיסות, נפתחו תוכניות קצרות מועד לישראלים הגרים בחו"ל ולאמנים הגרים מחוץ למרכז. לצד תכנית הרזידנסי מתקיימות תערוכות, שיחי אמן, סדנאות מקצועיות, יריד ספרי אמן וקבוצות קריאה ודיון, במטרה לחזק ולהשמיע קולם של אמנים במרחב הציבורי ולקדם קשרים בין אמנות וחברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *