מוזיאון תל אביב לאמנות משיק את מגזין ״קומפוסט״

מוזיאון תל אביב לאמנות משיק מגזין אמנות מקוון בעריכת סופיה בארי ליפשיץ, נעמה בר-אור, עדי דהן ועמית שמאע

מוזיאון תל אביב לאמנות השיק היום (ראשון) את מגזין קומפוסט עם אייטם ראשון אודות האמנית ביאנקה אשל גרשוני, שהלכה לעולמה לפני כשנה. נחשפת בו לראשונה סדרת תכשיטים שיצרה האמנית וצולמה באמצע שנות השבעים ע"י בעלה דאז, האמן משה גרשוני, בחצר ביתם.

בהודעה לעיתונות מטעם המוזיאון נכתב כי "קומפוסט יהיה מגזין אינטרנטי המשמש כמיכל דיגיטלי אשר יצבור תוכן ייחודי ומקורי ויאפשר מקום התרחשות למקרי אמנות שאינם בהכרח עונים להגדרות המסורתיות של 'תערוכה', 'עבודה' או 'שיח'.

״המגזין נוסד בין היתר, מתוך שאיפה לשייט בתת-מודע של המוסד האמנותי, ולחשוף צדדים מסוימים בפעילות המוזיאלית המתרחשת עמוק בלוע המבנה: פעילות השימור, הקטלוג והארכוב, דרכי הנדידה של יצירות אמנות ברחבי העולם, התכתבויות, שאיפות שלא מומשו, מהלכים שהתרחשו בעבר ודילמות מקצועיות בהווה.

מגזין .קומפוסט – המגזין של מוזיאון תל אביב לאמנות, עיצוב: איל זקין, פלטה צבעונית: רותי דה פריס

״מתוך הסטריליות של המוזיאון על חלליו הלבנים, מגזין קומפוסט מדיף ריח חריף של תשוקות ארציות, הנוגעות בעיסוק ברוח דרך חומר. הוא אוסף חומרים אורגניים, מוזיאליים ותרבותיים, בין אם כאלה שנעשה בהם שימוש בעבר ובין אם כאלה שצומחים ממש כעת. הם נצברים במגזין לכדי ערימה תוססת ופורה של דשן הנועד להזין את הקהילה האמנותית.

״עורכי המגזין, סופיה בארי ליפשיץ, נעמה בר-אור, עדי דהן ועמית שמאע, יחד עם המעצב איל זקין והמתכנת מאיר סדן, יצרו סביבה אורגנית-דיגיטלית המבקשת להוות קרקע פורייה לשיח תרבותי מקורי. האמנית רותי דה פריס, הוזמנה ליצור פלטת צבעים מותאמת לקומפוסט אשר תלך ותיחשף ככל שהחומרים והתכנים יצטברו".

3 תגובות על מוזיאון תל אביב לאמנות משיק את מגזין ״קומפוסט״

    עד שכבר מפנים משאבים ופותחים מגזין חדש,
    למה במקום להיות מגזין על אמנות שבאמת חסר בישראל
    נראה שהוא הולך להיות מיזם היפסטרי על "מקרי" אמנות שהם לא "שיח" ולא "תערוכה", הקהל הפוטנציאלי שיגלה בזה עניין הוא קטן

    ולמה הנגטיביות הזו????תינוק שעוד לא התחיל ללכת וכבר הרגת אותו….

    גם צודקת מלכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *