רב ערב 26.01.21

מכרז לתפקיד האוצר הראשי של מוזיאון ארצות המקרא | "הארכיטקטורה של המוזיאון לאמנות ישראלית, רמת גן" | מאיה דוניץ ב"לשם שמיים"

מכרז לתפקיד האוצר הראשי של מוזיאון ארצות המקרא, ירושלים

מוזיאון ארצות המקרא בירושלים מחפש מועמד.ת לתפקיד האוצר.ת הראשי.ת

האוצר.ת הראשי.ת מוביל.ה את מחלקות האוצרות והשימור הן מהפן האוצרותי: שימור, מחקר ופיתוח אוספי המוזיאון וגיבוש מדיניות האיסוף, מחקר מדעי הכרוך בהכנת תערוכות חדשות, והן מהפן הארגוני: ניהול, חניכה והכוונה של צוות המחלקה.

תיאור התפקיד

  • ניהול מחלקת אוצרות ושימור: ניהול הצוות, תהליכי העבודה והתקציבים.
  • הכוונה, פיתוח ושכלול היכולות המקצועיות של הצוות האוצרותי.
  • הובלה של מחלקות האוצרות, עבודה צמודה עם כל מחלקות המוזיאון, רסטורציה, שימור, הקמת תערוכות, פרסומים, רישום אוספים.
  • בניית תכנית אוצרותית לטווח של חמש שנים.
  • עיצוב מדיניות האיסוף והתצוגה בהתאמה למדיניות המוזיאלית, כולל פיתוח אסטרטגית רכישות, אחסון, שימור והשאלות.
  • פיתוח תכנית תערוכות רב-שנתית ותיאום פעילות המחקר של חברי מחלקת האוצרות.
  • כתיבת בקשות למענקים עבור תערוכות ופרויקטים מיוחדים אחרים.
  • אחריות על פרסומים מדעיים.
  • הכנת קטלוגים וחומרים נלווים לתערוכות.
  • ביצוע ופרסום מחקר עצמאי.
  • ניהול וטיפוח קשרים עם תורמים ואספנים בארץ ובחו״ל.
  • שיתוף פעולה עם מחלקות אירועים וחינוך.
  • הדרכות במוזיאון, פרזנטציות, הרצאות.
  • עידוד וייזום של שיתופי פעולה עם מוסדות, חוקרים ואוצרים, פרויקטים בתחומי המוזיאון, אספנים וגלריות בארץ ובחו״ל.

דרישות התפקיד

  • רקע אקדמי מוכח באחד מתחומי האוספים, תואר מוסמך, עדיפות לבעלי תואר דוקטור בתחום אחד או כמה תחומים הרלוונטיים לחקר המזרח הקרוב הקדום או האמנות העתיקה.
  • רקע אקדמי מוכח בחקר המקרא.
  • ידיעת שפה מתחום האוספים: יוונית/ לטינית/אכדית/ שומרית.
  • ניסיון מוכח של שבע שנים לפחות בעבודת אוצרות, כולל תכנון וארגון תערוכות, ניהול צוות עובדים ופיקוח על תקציב.
  • שליטה מלאה בעברית ובאנגלית בכתב ובע"פ, יתרון לידיעת גרמנית ו/או צרפתית.
  • תקשורת בינאישית מעולה.
  • שליטה ביישומי מחשב שונים, לרבות מסדי נתונים, היכרות עם עולם הדיגיטל המוזיאלי.
  • יתרון לניסיון בניהול קשרים עם תורמים ובכתיבת בקשות למענקים.
  • ניסיון בהובלת פרויקטים מורכבים.
  • יכולת גבוהה וניסיון בעמידה מול קהל.
  • זמינות לעבודה בשעות לא שגרתיות.
  • מגורים בישראל.

היקף: משרה חלקית או מלאה.
כפיפות למנכ״ל.

ועדת האיתור תהיה רשאית לזמן לראיונות וכן לראיין ממליצים, לפנות למועמדים לברורים, הבהרות, השלמת מידע, מסמכים נוספים, מבחני התאמה וכיו״ב על פי שיקול דעתה.

יש לצרף לפניות מסמכים המאמתים את השכלת המועמד.ת, את תיאור הכישורים והעבודות בכל מסגרת, רשימת פרסומים והמלצות.

המוזיאון שומר לעצמו את הזכות שלא לבחור במי מהמועמדים.

את הפניות יש להעביר במעטפה סגורה עליה כתוב ״הגשת הצעה לתפקיד אוצר.ת מוזיאון ארצות המקרא״ למשרד מנכ"לית המוזיאון, ובנוסף, יש לשלוח את ההגשה לכתובת הדואר האלקטרוני: [email protected]

מועמדויות יתקבלו עד לתאריך: 15.2.2021



"הארכיטקטורה של המוזיאון לאמנות ישראלית, רמת גן" / הרצאה

מרצה: מאירה קובלסקי, אפרת-קובלסקי אדריכלים

ההרצאה תתקיים בזום, ביום חמישי, 28.1.21, בשעה 20:00

בהרצאה תציג האדריכלית מאירה קובלסקי את התכנית לחידושו של המוזיאון לאמנות ישראלית, רמת גן. חידוש המוזיאון נעשה מתוך גישה אדריכלית הרואה בתהליך התכנון אמצעי לשכתוב ההקשרים ההיסטוריים, התרבותיים והאורבניים של הבניין והזדמנות ליצירתם של הקשרים חדשים, חללים חדשים ונוכחות חדשה במרחב הציבורי.

הכניסה להרצאה חופשית וללא עלות

להשתתפות לחצו כאן:

https://us02web.zoom.us/j/89203407621



מאיה דוניץ ב"לשם שמיים"

פודקאסט התרבות של בית הנסן וערב רב

היא פסנתרנית, מלחינה, מעבדת ובעלת בית אבות לפסנתרים זקנים. שמה מוכר מבמות אינדי, קונצרטים של מוזיקת אוונגרד וגלריות לאמנות. לצד עבודה אישית היא משתפת פעולה עם יוצרי קולנוע, וידאו, מחול ותיאטרון, ובעשרים השנים האחרונות הופיעה והציגה בשלל מדינות בארבע יבשות לפחות. אך, כשעוברים על כל הפרויקטים ומתפעלים מכמות הדברים בהם היא עוסקת, היא עונה "מה פתאום, אני עושה דבר אחד בלבד״.

קוראים לה מאיה דוניץ והיא מתארחת ב״לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב״.

להאזנה

לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב. בעונה הראשונה עורכי ערב רב – יונתן אמיר ורונן אידלמן – ישוחחו עם יוצרים ויוצרות מקומיים על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

הפודקאסט מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.