נבחרו האמנים שישהו במחזור הראשון של תוכנית הרזידנסי בגלריה שכטר

לתוכנית הרזידנסי המופעלת בפעם הראשונה בגלריה שכטר נבחרו האמנים מעיין אליקים, רעות קרן, זוהר גוטסמן וניבי אלרואי

תכנית הרזידנסי תיפתח זו השנה הראשונה בגלריה שכטר. ועדת השיפוט כללה את רון ברטוש, חגית פלג רותם ונירית נלסון ובראשותה עמדה אוצרת הגלריה, שירה פרידמן. התוכנית בנויה משלושה מחזורים, בני ארבעה חודשים כל אחד, בהם ישהו האמנים.ות בסטודיו המיועד בנווה שכטר. מתוך 170 הצעות שהוגשו, בחרה הוועדה את הצעותיהם של מעיין אליקים, של רעות קרן ואת הצעתם הזוגית של ניבי אלרואי וזוהר גוטסמן.

מעיין אליקים הוא אמן רב־תחומי ומרצה במחלקה לאמנות בצלאל אשר הציג מספר תערוכות יחיד בישראל. עבודותיו הוצגו בתערוכות רבות בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובעולם. בשנה הבאה עתיד להציג תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות באוצרותו של דורון רבינא.

רעות קרן היא אמנית רב־תחומית בוגרת תואר ראשון באמנות מאקדמיית ג'ריט ריטוולד אמסטרדם ובוגרת תוכנית התואר השני לאמנות בבצלאל. לרב, יצירותיה נוגעות בנושאים כלכליים וחברתיים ובשאלות על ערכים, מוסדות והיררכיה תוך כדי הדגשה של נקודת מבטה האישית.

השהייה ברזידנסי של זוהר גוטסמן וניבי אלרואי תהיה שיתוף הפעולה הראשון בין שני האמנים. ניבי אלרואי היא אמנית רב־תחומית המתמחה ברישום, פיסול, מיצב ואנימציה ומרצה לאמנות. אלרואי הייתה האמנית האורחת בקמפוס ספרא למדעי הטבע ומתמטיקה באוניברסיטה העברית ומרבה לייצג ביצירתה את התפר שבין אמנות למדע. האמן זוהר גוטסמן חי ויוצר בתל־אביב. הוא בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל ובעל תואר ראשון בארכיאולוגיה ותולדות האמנות. כמו כן, למד לימודי פיסול בשיש בקרארה, איטליה ושהה בניו־יורק במסגרת חילופי סטודנטים בקופר יוניון. הציג בתערוכות קבוצתיות ובמוזיאונים ביניהם מוזיאון תל אביב לאמנות ומוזיאון פתח תקוה לאמנות ועוד.

גלריה שכטר היא גלריה לאמנות עכשווית הממוקמת בנווה צדק. בגלריה נפתחות כשש תערוכות מתחלפות בשנה בזיקה לתרבות היהודית והישראלית. הגלריה גאה לתמוך באמנות ישראלית מקורית ומממנת עבודות חדשות וקטלוגים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *