רב ערב 15.09.20

״לשם שמיים״ / פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב | תערוכות אוגוסט-נובמבר 2020 בבית האמנים ירושלים | ״מעבר לבד״ / ענת וייס

״לשם שמיים״

פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב

״לשם שמיים״ הוא פודקאסט תרבות חדש, פרי שיתוף פעולה בין בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, ומגזין האמנות והתרבות המקוון ערב רב. בעונה הראשונה של הפודקאסט, משוחחים עורכי ערב רב, יונתן אמיר ורונן אידלמן, עם יוצרים ויוצרות מקומיים על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

כל פרק כולל שיחה אחת עם מוביל/ת דעה אחר/ת בשדה התרבות המקומי, שמציג/ה עבודות, מקורות השראה, תוכניות לעתיד ומחשבות על ההווה. המרואיינים מגיעים מתחומי האמנות החזותית, הספרות, העיצוב, האדריכלות, המוזיקה הקולנוע והטלוויזיה, המחול ועוד.

 

בין האורחים בעונה הראשונה:
המחזאי, הבמאי והמשורר יונתן לוי; מו״ל הוצאת ״תשע נשמות״ אוריאל קון; האמנית זויה צ'רקסקי; המאיירות בתיה קולטון ורותו מודן; המוזיקאים נטע אלקיים ועמית חי כהן; אמנית הסאונד מאיה דוניץ; הכריאוגרפית יסמין גודר והמעצב והאוצר רמי טריף.

 

להאזנה: חפשו ״לשם שמיים״ באפליקציות Apple podcasts / Spotify או באתר

 

הפודקאסט ״לשם שמיים״ מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.
הפודקאסט מוקלט באולפנים של מרכז ״מעמותה״ בבית הנסן
טכנאי הקלטה: אמיר בולצמן
מעצב סאונד: דניאל מאיר
הפקה: קארין שבתאי



תערוכות אוגוסט-נובמבר 2020 בבית האמנים ירושלים

נעילה: שבת, 7.11.20, בשעה 14:00

״אחד ההרים״ / טליה ישראלי (ציור)
אוצרת: יעל כץ בן שלום

תערוכתה של טליה ישראלי מורכבת מעבודות במנעד שבין שחור ללבן. ציורים גדולים וסכמטיים על בד מצטרפים לרישומי נוף קונטרסטיים על לוחות עץ בפורמטים קטנים וטיזרים של איקונוגרפיה נוצרית מאפשרים לישראלי להרהר על מעמדו של הכתם, המשתחרר מן ההילה הדתית ומכוון אל המופשט.

״אלף ספל ועוד ספל״ / מגדלנה חפץ (קרמיקה)
אוצר: אילן ויזגן

בתערוכתה מציגה מגדלנה חפץ הצבה, המתייחסת לסיפורי אלף לילה ולילה ומורכבת מ-1,001 ספלים שנוצרו בתהליך ידני מסורתי. על כל ספל טבעה האמנית מספר בסדר עולה, באופן המקנה לכל אחד מהם ייחוד משלו בתוך ערמת הפרטים.

״אנחנו״ / עודד זידל (ציור)
אוצר: אילן ויזגן

בתערוכתו מציג עודד זידל ציורים חדשים, דיוקנאות אישיים ודיוקנאות קבוצתיים, רובם נוצרו בצל מגפת הקורונה. הציורים מבוססים כולם על תצלומים שצילמה אשת האמן; תצלומי סלפי ברוח הזמן, שאותם הופך האמן לציורים על בד ברוח הדיוקנאות והסצנות האנושיות, המוכרות מתולדות האמנות.

״תחת השמש הקופחת״ / ליטל מור (וידיאו, צילום)
תערוכה בסדרת נדבך 22
אוצר: מארק יאשאייב

עבודותיה של ליטל מור חושפות רגעים חסרי משמעות לכאורה, המועלים לדרגת נוכחות ייצוגית, זרה לצופה בהקשר של תערוכת אמנות. מור שואפת לערער את "שיווי המשקל של היום" באמצעות הצבעה על הארעי, החולף, הזניח. עבודותיה מתארות רגעי שגרה ומעוררות לא אחת תחושת דז'ה-וו.

הכניסה חופשית

לפרטים נוספים: www.art.org.il

בית האמנים ירושלים, שמואל הנגיד 12, ירושלים. טל' 02-6253653

שעות פתיחה: שני-חמישי בשעות 10:00-18:00, שבת בשעות 11:00-14:00

מגדלנה חפץ, פרט מתוך אלף ספל ועוד ספל, מיצב, 2019-20



״מעבר לבד״ / ענת וייס

מוזיאון המזגגה, קיבוץ נחשולים, חוף כרמל

נעילה: 10.10.20  
אוצרת: ברכה זילברשטיין

״מעבר לבד״, תערוכת היחיד של אמנית הזכוכית ענת וייס המוצגת בימים אלה במוזיאון המזגגה, מציגה מספר סדרות מעבודותיה ומשקפת את תהליך ההתפתחות בעבודתה והמעבר מהדימוי המופשט וצמצומו לכדי פרגמנט פואטי נושא משמעויות וסמליות.

יצירתה של וייס מתאפיינת בשפה עכשווית המתכתבת עם האמנות הקלאסית ונסובה סביב הוויה פרטית וסוגיות מגדריות בהקשרים תרבותיים-חברתיים. בעבודותיה, הנעות בין המופשט לפיגורטיבי, מתחקה האמנית אחר נבכי חווית הקיום האנושי וזהות ודימוי נשי, לצד חקירה עמוקה של חומר הגלם.

חלק מגוף עבודותיה מציג דימויים אנושיים ואובייקטים מחיי היומיום, וחלק אחר מציג גישה פורמליסטית, במסגרתה חוקרת האמנית את החומר ומעלה שאלות על מרקם, שקיפות, צורה וגוון, תוך יצירת אמירה ביקורתית ואירונית. ניכר כי וייס היא אדם של דקויות. ביצירתה מתחדד ומועצם אופייה החמקמק, המתעתע ורווי הניואנסים של הזכוכית על רבדיה החומריים והסמליים.

ענת וייס, חלומות לבנים, 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *