רב ערב 09.09.20

השקת קטלוג: ככל שיותיר לנו החוט… | ״מדיניות או תרבות״ / כנס בינלאומי מקוון | לימודי תעודה באוצרות אמנות עכשווית במכון שכטר | אירועים מיוחדים בתערוכה ״צאו״ | "מי רצח את ארלוזורוב – המחזמר!" – הגרלת כרטיסים לקוראי רב ערב!

בתיה שני – ככל שיותיר לנו החוט…

השקת קטלוג והזדמנות אחרונה לבקר בתערוכה לפני הנעילה 

הסטודיו ברחוב הפלך 6, תל אביב
חמישי, 10.9.20, בשעות 19:00-21:00

קטלוג  חדש ומרהיב לאמנית בתיה שני, הרוקמת קשרים בין טקסט, טקסטורה וטקסטיל. העיסוק באלימות נגד נשים מופיע בעבודותיה לצד נושאים אחרים הקשורים בנשים ונשיות.

כבר מאות שנים מזוהה הרקמה עם מלאכת נשים ועבודותיה של שני אכן עוסקות ברבדים הרבים של העולם הנשי: אלימות נגד נשים, דימויי גוף וטקסטים של שירה נשית. שני רוקמת בעמלנות שלא מותירה מקום לקיצורי דרך; בגדים משומשים מהווים עבורה את המצע לרקמה, בדים שספגו את חום הגוף, אוצרים בתוכם זיכרונות ומהדהדים את היעדרותו. חוטי הרקמה החודרניים מייצרים עולם פנימי וחיצוני משני צדי הבד, הצד האחורי והבלתי נשלט לעומת הצד החיצוני, שכביכול ניתן לקריאה ופענוח. המפגש עם הבגד והזיכרון שהוא נושא עמו מפרים את יצירתה ומאפשרים לה לשאוב מן העוצמה הטמונה בהם ולהעצימם בחזרה, באמצעות רצף רקמה עמוס ודחוס, שאינו מותיר אוויר לנשימה.

בתיה שני היא אמנית שגדלה במשפחה בה תפירה הייתה מקצוע. סבה היה חייט ודודתה תפרה תלבושות לתיאטרון. שני עוסקת במלאכות יד – גזירה והדבקה, תפירה, סריגה ורקמה – טכניקה בה התמקצעה כבוגרת האקדמיה המלכותית לרקמה בלונדון. שני היא גם בוגרת ביה"ס לעבודה סוציאלית, ועבדה במשך שנים רבות כעובדת שיקום וטיפול במשפחות שכולות. הציגה תערוכות יחיד והשתתפה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם. בין השאר, במוזיאון חיפה לאמנות (אין רחוב כזה בחיפה) וביריד "צבע טרי" (בית כלא של סוד, רקמהרקמהרקמה), SAATCHI GALLERY (לונדון),  והתערוכה "ככל שיותיר לנו החוט…", אותה אצרה תמר דרזדנר, בסטודיו של האמנית ברחוב הפלך 6, בתל אביב.

הקטלוג דו לשוני, בעברית ואנגלית, וכולל צילומי עבודות וטקסטים מאת תמר דרזדנר ונאוה סביליה שדה

עיצוב הקטלוג: קובי פרנקו
צילומים: רן ארדה
ניתן ליצור קשר לרכישת הקטלוג באתר https://batiashani.com

כל ההכנסות ממכירת הקטלוג יועברו למרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית



״מדיניות או תרבות״

כנס בינלאומי מקוון

15.9-16.9.20

המחלקה ללימודי תרבות – יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר והמכון הישראלי לדמוקרטיה מזמינים אותך לכנס בינלאומי מקוון בהשתתפות מומחים, חוקרים ואנשי מקצוע מובילים, ובמעמד שר התרבות והספורט, מר יחיאל טרופר.

מטרות הכנס הן ליצור מרחב לדיון אקדמי ומקצועי ולהציב את מדיניות התרבות בלב השיח האקדמי והמקצועי בישראל, מתוך רצון להשפיע על אופן התפיסה של מדיניות תרבות בישראל. בתכנית הכנס נכללים מושבים מקצועיים בצד סדנאות.

הכנס מציין את השקתו של מחקר מדיניות חדש, "ממלכתיות במדיניות תרבות", פרי עטה של עו"ד עדנה הראל פישר, עמיתת מחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה, ואת פתיחת התוכנית החדשה לתואר שני במחלקה ללימודי תרבות – יצירה והפקה: מחלקה חדשה וייחודית לקידום מנהיגות תרבותית בקרב סטודנטים ובשדה התרבות בכלל.

קיומו של הכנס מתאפשר הודות לתמיכתה הנדיבה של קרן אדמונד דה רוטשילד ברכיב פיתוח המנהיגות בתוכנית התואר השני.

*המושבים ילוו בתרגום סימולטני מעברית לאנגלית ומאנגלית לעברית באמצעות זום.

לפרטים והרשמה הכנסו לאתר הכנס: http://culturalpolicy.co.il



לימודי תעודה באוצרות אמנות עכשווית במכון שכטר

לפרטים נוספים בקישור



שני אירועים מיוחדים בתערוכה ״צאו״

גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב

ביום שישי, 11.9.20, בשעה 12:00, יתקיים שיח גלריה עם האמנים גיל יפמן ודני מיכאל רוזנברג ואוצרות התערוכה תמר לב-און וגיל כהן. נדבר על התערוכה העוסקת במקרים של דיבוק באמנות, ועל ההסתננות של האמנים לתוך דמויות, כמו פנלופה של יפמן, או לתוך גופי עבודות קיימים כמו אצל רוזנברג.

ביום חמישי, 17.9.20, בשעה 20:30, יתקיים שיח לילי: הצטרפו אלינו לערב בו אחד העובדים של אור מזרקה (Lucie Fontaine) יציג את עיסוקיה מרובי הפנים והמגוונים של מעסיקתו, שמציגה בתערוכה "צאו" מקבץ ממזכרותיה. בלילה נפתח את תיבת הסודות שלה, ובה קטלוגים של פרויקטים מרתקים ועבודות סאונד. השיחה תערך באנגלית.

הרשמה לאירועים בלינק

מראה הצבה מתוך התערוכה "צאו", גלריה P8, צילום: תמר לב-און



תיאטרון מסתורין: "מי רצח את ארלוזורוב – המחזמר!"

הפירמידה – מרכז לאמנות עכשווית בחיפה, ואדי סאליב 30

6.10-8.10.20, חוה"מ סוכות, בשעות 20:00 ו-21:00

למעלה מ-85 שנה חלפו מאז נרצח המדינאי חיים ארלוזורוב, ועל אף שהיו חשודים רבים – תעלומת הרצח לא פוענחה מעולם. תיאטרון מסתורין פותח את שערי הארכיונים ומזמין את הקהל לשוטט, לצפות, להשתולל, ואף לשחק בעצמם! 12 שחקנים, זמרים ורקדנים מובילים את ההתרחשויות השונות. הצופים, שנמצאים בצילומים לסרט שמנסה לפתור את תעלומת הרצח, לוקחים חלק בסצנות ומשפיעים עליהן. דוקומנטרי מתערבב עם פנטזיה, ועבר מתערבב עם העכשווי והאקטואלי, בחוויה תיאטרלית-מוזיקלית-קולנועית יחידה במינה. המופע עומד בתקנות התו הסגול.

מידע נוסף באתר: www.mystorin.com/arlosoroff

זוג כרטיסים למופע של יום חמישי ה-8 באוקטובר בשעה 20:00 יוגרל לקוראי ערב רב שישלחו מייל עד יום ראשון ה-13.9 בשעה 20:00 (נא לציין מספר טלפון)

צילום: תום פורת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *