רב ערב 01.09.20

תערוכת בוגרים 2020 / הפקולטה לאמנויות המדרשה | ״מרחבים במשבר״ / אשכול תערוכות | פרימוורה 2020 / אירוע המעצבים.ות של בית הנסן | ״בעצמם״ / תערוכה קבוצתית

תערוכת בוגרים 2020 / הפקולטה לאמנויות המדרשה – המכללה האקדמית בית ברל

קמפוס המדרשה / הכניסה חופשית

פתיחה חגיגית: יום רביעי, 26.8.20,  בשעה 20:00
נעילה:  10.9.20
אוצרים: יצחק גולומבק וברק רביץ

הפקולטה לאמנויות – המדרשה שמחה לפתוח את תערוכת הבוגרים לשנת 2020, במסגרתה יציגו 40 בוגרות ובוגרים. התערוכה תתקיים בקמפוס המדרשה שבמכללה האקדמית בית ברל.

בכל שנה תערוכת הבוגרים מהווה ציון של סיום פרק הלמידה הסדורה ותחילתה של התמודדות עצמאית בשדה האמנות. זוהי פסגה פומבית בקצה שנה אינטנסיבית, ושיאן של ארבע שנים של תהפוכות והתפתחויות; ארבע שנים של תהליך מטלטל בשני קטבים: העמקה, חיפוש, פיתוח וגילוי עצמיים, ובה בעת מפגש, ביקורת, לימוד ושכלול השפה.

הפקולטה לאמנויות היא מקום המקדש את הרגישות, הקשב והערבות, וכן את החופש התרבותי, הקושרים אנשים מרקעים ומגזרים שונים. המדרשה היא בית לאלה שיש להם עניין משותף אמיתי ביצירה אמנותית.

שעות פעילות התערוכה: ראשון-חמישי בשעות 12:00-20:00, שישי בשעות 10:00-14:00

טלפון: 9121*

לפרטים נוספים באתר התערוכה



״מרחבים במשבר״ / אשכול תערוכות

מוזיאון חיפה לאמנות, רח' שבתאי לוי 26, חיפה

פתיחה: שבת, 5.9.20, בשעות 10:00-16:00
טל: 04-9115997
אוצרות התערוכה: סבטלנה ריינגולד, לימור אלפרן זרד, ענת מרטקוביץ', יפעת אשכנזי, לינה פלאח, שגית זלוף נמיר

משבר הקורונה, על השלכותיו המרובות, הציף את קיומנו השברירי לפני השטח. לצד החששות ותחושת אי־הוודאות, בתקופה זו טמונה גם הזדמנות להתבונן לעומק מבעד לסדקים שנפערו ביסודות קיומנו וכך לבחון אותם מחדש, גם אם המפגש לא נוח ומטלטל.
אשכול התערוכות "מרחבים במשבר" מבקש לבחון את המרחבים המוּכרים שהופכים למתעתעים וזרים בשעת משבר. עבור רבים, המשבר הנוכחי חשף תחושה של אמביוולנטיות ביחס למרחב הביתי והמשפחתי, המשמש עוגן אך גם הופך לסיר לחץ מבעבע ומחניק, ומכאן ההתייחסות למרחבים קיומיים שונים שנִבְעו בהם הסדקים בעקבות המשבר העמוק שאנו חווים.

אשכול התערוכות החדש נוצר כתגובה מידית למשבר שפוקד אותנו. יוצגו בו עבודות מתקופות שונות של האמנות הישראלית, לצד עבודות עכשוויות, ועבודות שנוצרו ממש בחודשי המשבר.

צילום: עודד בלילטי



פרימוורה 2020 / אירוע המעצבים.ות של בית הנסן

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

חמישי, 10.9.20, בשעות 12:00-20:00
שישי, 11.9.20, בשעות 10:00-15:00 
הכניסה בהרשמה מראש בהתאם להנחיות התו הסגול

"פרימוורה" הוא אירוע עיצוב חגיגי המתקיים מדי שנה בבית הנסן, לפני החגים. הקהל הרחב מוזמן להיחשף למיטב המעצבים הישראליים מתחומי הקרמיקה, אופנה, טקסטיל, צורפות ועוד, לתמוך ביצירה מקומית, ולקנות מתנות לחג.

בסוף השבוע שלפני ראש השנה יתקיים האירוע בפעם השביעית, לאחר שנדחה מאפריל האחרון. האירוע יתקיים במרחב הפתוח של בית הנסן – במספר מתחמים פתוחים – בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

ברחבת הפטיו יוקם מתחם אופנה ישראלית עם דוכני בגדים, נעליים, תיקים, אאוטלט מעצבים ישראליים ועוד. בין המשתתפים: המעצב aner5777 עם קולקציית כובעים לצד ליין בגדים חדש, מעצבת האופנה לארה רוסנובסקי תגיע עם פריטים משבוע האופנה, כמו גם עדי יאיר, מעצבת ירושלמית המשלבת אריגת בדים באופנת נשים מינימליסטית, וגרביים עם הדפס ידני של מעין גוטפלד.

בחצר הציורית המקיפה את בית הנסן, ניתן יהיה למצוא את קולקטיב קוצ'ינטה עם אביזרים לבית וסלים מבד, קלועים על ידי נשים אפריקאיות מבקשות מקלט החיות בתל אביב, את המעצב טל אוריאל עם המותג Uriel Studio, תיקים מבדים עמידים, נוחים עם צבעוניות מתוחכמת ומכירת הדפסים מיוחדת מתוך "קונצי ובובי עושות תערוכה" – תערוכת איור לילדים של בתיה קולטון ורותו מודן.

משתתפים.ות:

ADI YAIR, aner5777, AMRIA Shoes, Lara Rosnovsky, Uriel Studio,  , Mud made, Jahta, MERCe, First Floor Fashion, Vered Grebelsky, BVRGS, Franski,

FA – Echo Creation, Shablool Marbled Art, סטודיו שופן, אאוטלט מעצבים ישראלים, אסף כהן, קולקטיב קוצ'ינטה

הכניסה למתחם ללא עלות, בהרשמה מראש בלבד. מספר המקומות מוגבל.

להרשמה: https://forms.gle/EvaktavtaS6qznH16



״בעצמם״ / תערוכה קבוצתית

נולובז, גלריה שיתופית בזבולון 19, תל אביב

פתיחה: חמישי, 3.9.20, בשעה 20:00
נעילה: 3.10.20  
משתתפים: חגית אונמני רובינשטיין, ירמי עדני, יורם בלומנקרנץ ושאהד זועבי
(אוצרות משותפת)

התערוכה מחברת בין ארבעה אמנים ויצירתם דרך תהליך העבודה, שבבסיסו עצם החבירה בינם, והאוצרות המשותפת. המכנה המשותף משתקף דווקא בשונות החומרית הדומיננטית בעבודתם ובעקרונות הפעולה הייחודיים לכל אחת ואחד.

מספר העבודות קטן וייצוגי, ומשקף את נטייתם של הארבעה למצוא בחומר רלוונטיות לאמירה, בד בבד עם מטען פואטי הניכר ב"קצוות הפרומים" של העבודות.

לדברי האמנים: "התערוכה חוגגת את קליפתן ושרירותן של נסיבות ומוצאת בעצמה אפיזודה של חסד קצר מועד המגולם בחומר שהוא בסיס האובייקטים. יהיו אלה: קרטון, מתכת, פלסטיק, גבס או זכוכית, הם לעולם יזדקקו לרגע שבו תילקח החלטה כדי לעצב בהם מחשבה שהיא כזאת ולא אחרת, רגע שבו ישמט הבסיס ותישאר המעטפת".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *