טליה טוקטלי היא זוכת פרס מוד פרידלנד

פרס מוד פרידלנד לאמנות קרמית מוענק אחת לשנתיים ומטרתו להעניק כבוד ועידוד לאמן פעיל בתחום הקרמיקה. בנוסף לטוקטלי, זכו לציון לשבח שמאי גיבש וענבר פרים

טליה טוקטלי היא זוכת פרס מוד פרידלנד לשנת 2020: פרס למצויינות בקרמיקה בדגש על שבירת מוסכמות ותרומה לקהילת הקרמיקאים בארץ. הפרס ניתן על ידי עמותת אמנים יוצרים בישראל ואגודת אמני הקרמיקה. בנוסף לטוקטלי זכו לציון לשבח שמאי גיבש וענבר פרים.

חבר השופטים כלל את מירי קרימולובסקי, ניר הרמט, רויטל בן אשר פרץ, כנרת פלטי ואילן בק. בנימוקי הבחירה נכתב כי "טוקטלי, המשמשת כעשרים וחמש שנים כמרצה בכירה במחלקה לקרמיקה וזכוכית בבצלאל, היא מעיין ׳מנהיגת השבט׳. בחירתה לזוכת פרס מוד השנה כוללת לא רק את עשייתה הפורה, המקורית והבלתי מתפשרת בתחום התרבות הקרמית, אלא גם את העובדה שהיא מעורבת בכל פרויקט וחשיפה חשובים בתחום זה. טוקטלי מרצה, אוצרת, עורכת וחוקרת את התחום תוך כדי קשר עם העוסקים הרבים בתחום, ותיקים וצעירים כאחד. טוקטלי אף תרמה ותורמת רבות למחקר בנושא הקרמיקה התעשייתית הישראלית (דוגמת סדרת מאמרים בנושא מפעל "נעמן") ומשלבת ביצירתה את המלאכה האישית עם המלאכה התעשייתית.

כאמנית, טוקטלי היא מהראשונות ש׳שברו׳ את הדיכוטומיות בין מדיות וחומרים, בין אמנות שימושית לאמנות מוזיאלית, בין דלות החומר לעושר החומר, בין נמוך לגבוה. כאמנית קרמית היא משלבת ביצירותיה צילום, רישום, רקמה תפירה ושימוש ברדי מייד.

טוקטלי אינה רק יוצרת חשובה ומקורית בתחום החומר אלא אף תורמת מזה שנים תרומה חשובה להתפתחות הכתיבה על התרבות הקרמית בישראל. היא עורכת את העיתון החשוב ׳1280 מעלות צלזיוס׳, כתב עת לתרבות חומרית החושף קהל מהתחום אך גם קהל רחב הכולל אספנים וחובבים, ליצירה העשירה והרחבה של העולם החומרי בישראל".

פרס מוד פרידלנד לאמנות קרמית מוענק אחת לשנתיים ומטרתו להעניק כבוד ועידוד לאמן פעיל בתחום הקרמיקה. הפרס הוא פרי יוזמתו של מר אלפרד פרידלנד, וניתן כאות הוקרה והערכה לאהבתה של מוד פרידלנד את החומר ולפועלה בו. סכום הפרס הוא 20,000 ש"ח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *