עובדי מוזיאון ישראל הפגינו במחאה על סגירתו

העובדים שהוצאו לחל״ת באמצע חודש מרץ, מוחים על סירוב הנהלת המוזיאון לפתוח את שעריו לקהל בהתאם להנחיות התו הסגול, כמו גם על דרישת ההנהלה לערוך קיצוץ בשכר

עובדי מוזיאון ישראל הפגינו הבוקר (שלישי) במחאה על הוצאתם לחל"ת מחודש מרץ עד היום ללא תאריך חזרה, ועל סירובה של הנהלת המוזיאון לפתוח אותו מחדש. ההנהלה טוענת כי המוזיאון נקלע לקשיים ודורשת קיצוץ בשכר העובדים כתנאי לפתיחתו מחדש, אולם לטענת ההסתדרות שמלווה את העובדים במאבקם, בדיקת מצבו הכלכלי של המוזיאון העלתה כי אפשר להימנע מקיצוץ ומפגיעה בעובדים.

270 עובדי המוזיאון הוצאו לחל"ת באמצע חודש מרץ, עם סגירת המוזיאון בשל התפרצות מגיפת הקורונה. העובדים מוחים על כך שהמוזיאון ממשיך להיות סגור לקהל למרות שתנאי התו הסגול מאפשרים את פתיחתו בדומה ליתר המוזיאונים בישראל. עוד נטען כי בניגוד לסיכום שהושג בין העובדים, ההסתדרות במרחב ירושלים והנהלת המוזיאון, לא הופקדו לעובדים הפרשות פנסיוניות בזמן זה, ולא הוקמה על ידי המוזיאון קרן סיוע לעובדים נזקקים. בהפגנה השתתפו עשרות מעובדי המוזיאון, שנשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "זה לא כל כך נעים לראות מוזיאון סגור", "אנחנו לא שקופים" ו"מפסיקים לשתוק".

בהודעה שנשלחה הבוקר מטעם הסתדרות העובדים ויו״ר ועד עובדי המוזיאון גיורא אלון נכתב כי ״אם הנהלת המוזיאון לא תתעשת, לא יהיה מנוס מהכרזת סכסוך עבודה במוזיאון ונקיטה בצעדים ארגוניים״.

בתגובה לדברים ענתה הנהלת המוזיאון כי ״הנהלת מוזיאון ישראל נלחמת על כל אחד ואחת מעובדיה והגישה כבר לפני כחודש וחצי מתווה לפיו יתאפשר לפתוח את המוזיאון בחודש אוגוסט ולהחזיר את כל העובדים. זאת ללא פיטורין וללא פגיעה בזכויותיהם הסוציאליות, תוך הפחתת שכר מינימלית, בממוצע כ 5%. אנו קוראים לועד העובדים ולהסתדרות לסיים את המו"מ בהקדם ולאפשר את פתיחת המוזיאון״.

1 תגובות על “עובדי מוזיאון ישראל הפגינו במחאה על סגירתו”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *