מינויים חדשים במוזיאון פתח תקוה לאמנות

ד"ר אירנה גורדון מונתה לאוצרת ראשית במוזיאון פתח תקוה לאמנות. רעות פרסטר מונתה למנהלת מוזיאון פתח תקוה לאמנות ומנהלת תחום האמנות בעיר לאחר 19 שנות ניהול של מחלקות החינוך במוזיאון פתח תקוה לאמנות ובמוזיאון ראשונים לתולדות פתח תקוה.

רעות פרסטר מונתה למנהלת מוזיאון פתח תקוה לאמנות ומנהלת תחום האמנות בעיר לאחר 19 שנות ניהול של מחלקות החינוך במוזיאון פתח תקוה לאמנות ובמוזיאון ראשונים לתולדות פתח תקוה. פרסטר פיתחה את מערך התכניות במוזיאונים וניהלה צוות נרחב של מדריכים, אמנים ושחקנים, תוך דגש על העשרת חווית הביקור לתלמידי מערכת החינוך בעיר ולקהל הרחב. היא קידמה והפיקה פרויקטים חברתיים רבים בתחום האמנות עם קהילות מגוונות בעיר ומחוצה לה.

כאמנית, הציגה פרסטר תערוכות בארץ ובעולם וזכתה במספר פרסים יוקרתיים על יצירותיה. בשנים האחרונות עסקה גם באוצרות במוזיאוני פתח תקוה ובמקומות נוספים. בעלת תואר ראשון באמנות וחינוך במדרשה לאמנות בית ברל, בה גם לימדה לאחר מכן ותואר שני באוריינות חזותית בסמינר הקיבוצים.

אירנה גורדון, צילום: יואב רבן

ד"ר אירנה גורדון מונתה לאוצרת ראשית במוזיאון פתח תקוה לאמנות. גורדון היא אוצרת, חוקרת ומרצה לאמנות. עד לאחרונה שמשה כאוצרת הראשית של סדנת ההדפס ירושלים,  שבה, במהלך שני עשורים, יזמה ואצרה פרויקטים רבים העוסקים בהדפס העכשווי וההיסטורי. במקביל אצרה פרויקטים רב-תחומיים שכללו תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם.

בשנים האחרונות גורדון לימדה באורנים, בבצלאל ובמוסררה. חלק מרכזי בפעילותה הוא ליווי אמנים ושיתופי פעולה אמנותיים בין אוצרים, אמנים, תחומי אמנות ומוסדות תרבותיים שונים. גורדון היא דוקטור לפילוסופיה במסגרת לימודי תואר שלישי בתוכנית לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר אילן.

ד"ר גורדון תחליף את דרורית גור אריה שפרשה מתפקידה כאוצרת המוזיאון ומנהלת המוזיאון לפני כשנה, ואילו רעות פרסטר תחליף את נילי חי בתפקידה כמנהלת המוזיאון. איריס שנבל מונתה כמנהלת קריית המוזיאונים ושימור המורשת ובין היתר אחראית גם על מוזיאון ראשונים ובית אברהם שפירא.

1 תגובות על “מינויים חדשים במוזיאון פתח תקוה לאמנות”

    ברכות רבות על קבלת התפקידים. אבל רצוי שפרסטר תצבור ביטחון ותפסיק עם כל עניין "הפרסים היוקרתיים על עבודותיה ותערוכות בארץ ובעולם"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *