רב ערב 07.04.20

השבוע יש לנו כמה קולות קוראים שיעזרו לכולנו לחשוב על היום שאחרי ועל השגרה החדשה שאנחנו מייחלים לה. דווקא בעת הזו אנו מקווים ש״ערב רב״ יהווה עבורכם מרחב וירטואלי ששומר על שפיות, עוזר להתנתק קצת מהחדשות ולאזן את הימים המורכבים הללו

קוראות וקוראים יקרים,

אנו מתקרבים לחג הפסח בתוך התקופה המורכבת שנקלענו אליה עקב התפרצות מגפת הקורונה.

בינתיים ועד שהמצב ישתנה, נמשיך להשתמש בפלטפורמה זו ובמקום הניוזלטר הקבוע שלנו, שמעדכן על אירועי אמנות ותרבות נבחרים בכל שבוע, נציע כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות בזמן המרובה בבית ועדכונים חשובים על המתרחש בעולם האמנות והתרבות בארץ. השבוע יש לנו כמה קולות קוראים שיעזרו לכולנו לחשוב על היום שאחרי ועל השגרה החדשה שאנחנו מייחלים לה. דווקא בעת הזו אנו מקווים ש״ערב רב״ יהווה עבורכם מרחב וירטואלי ששומר על שפיות, עוזר להתנתק קצת מהחדשות ולאזן את הימים המורכבים הללו.

חג פסח שמח ובטוח,

יונתן, רונן, לי, עדן // מערכת ערב רב



קול קורא להגשת מועמדות לפרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב

הפרס יוענק מידי שנה בתחום אחד מתוך שלושה (ברוטציה של שלוש שנים), לארבעה יוצרים, בסכום כספי כולל של 270,000 שקלים.

מעצבות ומעצבים מוזמנים להגיש את מועמדותם בתחום התקשורת החזותית, בו יוענק הפרס לשנת 2020. וועדת שיפוט מקצועית תבחר את הזוכים: שני יוצרים בכירים, שיזכו במענק כספי של 90,000 שקלים כל אחד, ושני יוצרים בתחילת דרכם שיזכו במענק כספי של 45,000 שקלים כל אחד.

פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב, מיסודה של קרן אדמונד דה רוטשילד, נועד לקדם ולעודד מצוינות דרך הכרה ציבורית ביוצרים בכירים בעלי נפח עבודה איכותי ומשמעותי, זיהוי ותמיכה במעצבים בתחילת דרכם בתחום, הגברת ההתעניינות המקומית בעיצוב עכשווי וכן העצמת החשיפה הבין-לאומית לעיצוב הישראלי. ייסוד פרס יוקרתי בעל נוכחות והכרה בין-לאומית, המוקדש לעיצוב ישראלי עכשווי, יאפשר ליוצרים להישמע ולהיראות גם מחוץ לקהילה המקצועית והמקומית, במטרה לעודד מגוון קולות ויצירה חדשה.

עיצוב הפך בעשורים האחרונים לחלק בלתי נפרד מחיינו האישיים, אם במרחב הביתי, האישי, המסחרי או הציבורי. הוא נוגע לכל היבט בחיינו ויחד עם זאת, נדמה כי הוא הופך למהלך מובן מאליו. פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב מבקש לעודד יצירה חדשה ופורצת גבולות בתחומי העיצוב לצד הגברת ההכרה הציבורית בחשיבותו ובהישגיו.

אחת לשנה, יוענקו שני פרסים למעצבים בכירים ושני פרסים למעצבים בתחילת דרכם בתחום אחד מתוך שלושה חתכים מקצועיים – עיצוב תקשורת חזותית; עיצוב תעשייתי ואוּמנוּת (קראפט); עיצוב טקסטיל, אופנה ,תכשיטים ואביזרי לבוש. סדר התחומים (ברוטציה של שלוש שנים): בשנה הראשונה, 2020 ,יוענק הפרס בתחום עיצוב התקשורת החזותית. בשנת 2021 יוענק פרס בעיצוב תעשייתי ואוּמנות, ובשנת 2022 בעיצוב טקסטיל, אופנה ותכשיטים.

חבר שופטי הפרס ייבחר מדי שנה ויורכב מדמויות מפתח בתחום בו מוענק הפרס. השופטים ייבחרו על ידי ועדת ההיגוי המורכבת מנציגים מקצוות שונים של שדה העיצוב. הרכב חבר השופטים יכלול שבע דמויות משמעותיות ומובילות בשדה העיצוב המקומי, ביניהן אנשי אקדמיה, אוצרים וחוקרים, מעצבים, בכירים מהתעשייה, וכן דמות בינ"ל בכירה ונציג מטעם קרן אדמונד דה רוטשילד. בכדי לשמור על טוהר השיפוט, זהות השופטים תישאר חסויה עד לפרסום שמות הזוכים. ההכרזה על הזוכים וטקס הענקת הפרסים יתקיימו בטקס חגיגי אשר יכלול כנס מקצועי בתחום הפרס.

חברי ועדת ההיגוי לייסוד הפרס הם: פרופ' יולי תמיר – נשיאת שנקר; פרופ' עדי שטרן – נשיא בצלאל; פרופ' עזרי טרזי – ראש התוכנית ללימודים מתקדמים בעיצוב תעשייתי בטכניון; גלית גאון – יו"ר ועדת הפרס, ראש התוכנית לאוצרות, שנקר; מאיה ויניצקי – אוצרת עיצוב ואדריכלות במוזיאון תל אביב; ענת ספרן – מנהלת אמנותית, שבוע העיצוב ירושלים; עדי גולדנר – מנהלת תחום האמנות בקרן אדמונד דה רוטשילד.

לוגו ותדמית הפרס החדש עוצבו בידי נועה שורץ. שורץ מתמחה במיתוג ועיצוב קטלוגים וספרים, בעלת סטודיו עצמאי בתל-אביב ומרצה במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. בוגרת בהצטיינות של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. עבודותיה הוצגו בתערוכות רבות בגלריות ובמוזיאונים וזכו בפרסים יוקרתיים בארץ ובעולם.

תאריך סופי להגשת מועמדות: 31.5.2020

לינק לאתר הפרס, בו יתפרסם הקול קורא, לוחות זמנים ופרטים נוספים:

http://www.edrdesignaward.com/

קרן אדמונד דה רוטשילד (ישראל) פועלת ליצירת חברה ישראלית צודקת, מלוכדת ומשתפת, ומניעה תהליכים עמוקים של שינוי חברתי במטרה לקדם את המצוינות, הגיוון והמנהיגות באמצעות ההשכלה הגבוהה. כממשיכת דרכה של מורשת פילנתרופית בת למעלה מ-130 שנים, מגשימה הקרן את המחויבות ארוכת השנים של משפחת רוטשילד לרוח החלוצית של מדינת ישראל ומשקיעה בסוכני שינוי ובקידום החלוצים החדשים שלה.



קול קורא לשהות אמן (Residency) בתקופת הקורונה

יוצרים יקרים,

לאור המצב, אנחנו מזמינים אתכם להגיש הצעה לפרויקט שהות אמן במרכז חדש לאמנות ועיצוב בעמק חפר: ארטורה. באווירה שקטה ורגועה, סביבה ירוקה וכפרית, ארטורה מציע חלל סטודיו ומגורים במתחם לתקופת זמן של שבועיים.

נשמח לקבל הצעות מאמנים פעילים המעוניינים לשנות אווירה, ורואים בהזמנה זו הזדמנות ליצור פרויקט סייט ספסיפיק. בהגשת המועמדות, יש להציע כיתת אמן/סדנה שתיפתח בסיום מגפת הקורונה ותתקיים במסגרת פעילות ארטורה לאמנים ויוצרים.

תנאי סף

  1. התכנית מיועדת לאמנים ויוצרים פעילים העוסקים באופן עיקרי בתחומם לפחות ב-5 השנים האחרונות.
  2. ברוח התקופה, תכנית השהות מתאימה לאמנים המעוניינים לתעד ולשתף בתהליך היצירה והחוויה באמצעות כתיבה וצילום (סטילס/ווידאו).

מוזמנים לשלוח אלינו הצעה בצרוף:

לינק לאתר/תיק עבודות, הצעה רעיונית לפרויקט והצהרת כוונות שימוש בחלל אל כתובת המייל: [email protected]

ניתן להגיש מועמדות עד לתאריך: 10.4.20

* הפנייה מנוסחת בלשון זכר אך מופנית לשני המינים.

עוד מידע על ארטורה באתר:  https://arthura.org/



עדיין מקבלים הצעות:

קול קורא מכנס ירושלים לאמנות #5:  רגע האמת

בתאריך 28.10.20 יערך כנס ירושלים לאמנות #5, ביוזמת פסטיבל מנופים וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״. כותרת הכנס היא ״רגע האמת״.

רגע האמת הוא נקודת הכרעה או אירוע משמעותי, שמחייב את האדם לקבל החלטה ומעמיד אותה ואת השלכותיה במבחן. יחד עם זאת, נדמה כי בתקופה הנוכחית ההגדרה ה״קלאסית" של רגע אחד של אמת או הכרעה הרת גורל, יכולה להתמוסס בן רגע. ניתן למצוא דוגמאות רבות למתח בין תפיסות אמת ומשמעותן בשנים האחרונות, שבהן נדמה שהעולם מיטלטל בין פייק ניוז, עובדות אלטרנטיביות ודימויים בדיוניים שעובדו כתמונות מציאות, דיווחים בהולים על אפוקליפסה אקלימית ממשית שמחכה לכדור הארץ והאנושות מעבר לפינה וטענות לבהלת יתר ואי-הבנה של תוצאות וניסויים מדעיים. רגעים כאלה, שבהם מתעורר ספק באשר ליכולת לדעת את האמת, מהווים בעצמם רגעי אמת המעמידים את האדם בפני הכרעות שעשויות להיות גורליות.

רגע האמת יכול להתבטא במהלך אקטיבי או פסיבי, הוא יכול ליצור הזדמנות לווידוי או לחילופין לביסוס של סיפור כוזב. רגע האמת יכול להיות פרטי ואישי, קולקטיבי, קהילתי, מדיני ואף גלובלי. הוא יכול לחשוף את האמת הקיימת או לכונן אמת חדשה, כאשר כל מהלך וכל כיוון שיבחר ישפיע על העתיד באופנים שעשויים להיות דרמטיים. כפועל יוצא מכך, אמנים, הוגים ובני אדם באשר הם נדרשים לפעול, לחשוב ולתכנן תוכניות כאשר הם נתונים מצד אחד לאי אמון מוחלט בתפיסות מציאות ובמתווכיה, ומצד שני לאי ידיעה וחוסר ביטחון באשר לקיום האנושי בעתיד.

בין הנושאים שיידונו בכנס:

  • כיצד ניתן לדעת שרגע האמת הגיע
  • מהו רגע האמת באמנות
  • מה תפקידו של האמן ברגעי אמת
  • מה בין רגע האמת לרגע האחרון
  • מהי ״הוראת השעה״ – מה נדרש לעשות ברגע האמת
  • ״האמת שלי״, ״האמת שלך״ וה״אמת שלה״

חוקרים/ות ויוצרים/ות מוזמנים/ות להגיש הצעות להרצאות ופרזנטציות שיוצגו בכנס ירושלים לאמנות #5

משך ההרצאות: 20 דקות

משך הפרזנטציות: 10 דקות

הצעות באורך של עד 300 מילה יש לשלוח לכתובת: [email protected]

דד ליין להגשת הצעות: 1.5.20

תשובות ימסרו עד לתאריך: 2.6.20

עורכי הכנס: רינת אדלשטיין, רונן אידלמן ויונתן אמיר



BIDUD

פרויקט BIDUD הוא תכנית שהות מקוונת, המציגה בכל יום בעמוד הראשי שלה פרויקט של יוצר.ת אחר.ת. הפלטפורמה גמישה ומתרכזת באמנים המשתתפים ובאופן שבו המציאות המשתנה השפיעה על הפרקטיקה שלהם, הן מבחינת תוכן והן מבחינת טכניקה.

ארכיון האתר מציג את כל הפרויקטים הקודמים ומתעדכן בכל יום. עד כה השתתפו: נמרוד גרשוני, טליה ישראלי, נירית נלסון, ניר הראל, מיכל הלפמן, עידו גורדון, דוד דובשני וליאור זלמנסון, ומתוכננים עוד הרבה יוצרים מעניינים ומוכשרים בהמשך.

www.bidudresidency.com

ליאור זלמנסון ב-BIDUD



סטרילי: קולקטיב בוש קוראת ליצירות על מרחבים סטריליים (ואלו שממש לא) לפנזין אינסטגרם מחודש – בכל מדיום שעובר מסך 

סטריליות, זיהום, שגרה, חוסר-וודאות, משבר דמוקרטי, מרחב פרטי/ציבורי, חופש, מגבלה, מעקב, בריא, חיידק, נגיף, בידוד, מגפה, בית, משבר, אנושות, גלובלי.

את היצירות נא לשלוח למייל:  [email protected]
בצירוף שם העבודה והיוצר.ת בעברית ואנגלית, תיוג לאינסטגרם, טכניקה ושנה.

עבודות יתקבלו עד לתאריך 15.4.20



אלו זמנים מאתגרים כלכלית לכולנו.

ערב רב הוא יוזמה עצמאית, ואנו כעת מסכמים עשור של פעילות במהלכו הפכנו לפלטפורמה הרחבה ביותר לדיון תאורטי וביקורת על אמנות בשפה העברית. ההישרדות הכלכלית של המגזין גבולית מאד גם בשגרה, כאשר ההכנסות והתמיכות משמשות בעיקר למימון בסיסי של תשתיות, הפקה וכיו״ב.

רצינו להזכיר שניתן לתמוך בפעילות של ״ערב רב״ באמצעות תרומה חודשית או תרומה חד-פעמית. היכנסו לקישור ועזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, מגוונת והוגנת.

http://www.erev-rav.com/donation

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *