רב ערב 10.03.20

מֵאַיִן DATA בבית אבי חי | הקרנת הסרט "השמיעיני את קולך" של מילי בן חייל ותמר שפוני | סדנת פרפורמנס בהנחיית נורית דרימר במעמותה | "חור גדול באמצע" / לי ברבו

מֵאַיִן DATA

כנס בית אבי חי לאנושיות וטכנולוגיה 2020

בית אבי חי
חמישי, 19.3.20, בשעה 17:00

יש מֵאַיִן: לקראת יצירה של עולם חדש
הרצאות, הופעות, מיצבים, סדנאות ומפגשים

בין המשתתפים:

קותימאן, נעה ידלין, הילה קורח, ויקטוריה חנה, נעה ורטהיים, הרב יובל שרלו, מייקל אייזנברג, פרופ' עידן שגב, איילת שני, אסף רונאל,FLORA , מתי מריאנסקי, אלכס שילמן, בועז לביא, ד"ר נעמי חביב, ד"ר שי כרמי, מואיז נבון, כרמל וייסמן, יותם יזרעאלי, אייל גרוס ועוד.

לפרטים נוספים



אירוע לכבוד יום האישה: הקרנת הסרט "השמיעיני את קולך" של מילי בן חייל ותמר שפוני

חמישי, 12.3.20, בשעה 18:00

סדנאות האמנים, האומן 26, תלפיות, ירושלים

הסרט ״השמיעיני את קולך״ מגולל שיחה אינטימית עם ארבע יוצרות על מקום הקול הנשי במרחב היהודי-אמוני. עלמה זהר, ויקטוריה חנה, מורין נהדר ולאה אברהם מדברות בגילוי לב על המפגש הנשי-אישי שלהן עם הטקסטים הפיוטיים העתיקים, על השורשים שלהן ועל ההעזה הנשית-עכשווית לשאול שאלות, לפרש ולשיר את הטקסטים הללו, אשר במשך שנים היו נחלת גברים בלבד.

לאירוע בפייסבוק



סדנת פרפורמנס: בין טשטוש לשיבוש / בהנחיית נורית דרימר

מרכז מעמותה לאמנות ומחקר בבית הנסן

תאריכי הסדנה: ימי ראשון, 22.3.20, 29.3.20, 5.4.20, 12.4.20

בסדנה נציב את עצמנו במרכז היצירה, נשתמש בעצמנו כחומר הגלם ונבין כיצד נפרשת אמת חדשה באמצעות שקר, פנטזיה וטשטוש הזהות. דרך מיתוסים, עיוותים, פנטזיות מופרכות, מודלים לחיקוי, רעיונות פילוסופיים ועוד, נבין כל אחת ואחד כיצד לטשטש את דמותה כאוות נפשה, לפרק ולהרכיב אותה באופנים ובאמצעים שונים.

* בחלקה הראשון של הסדנה נתמקד בפרפורמנס כמופע העצמי (טשטוש), בו הסובייקט היוצר הוא גם אובייקט היצירה. נכיר מודלים שונים של אמנים שהציבו את עצמם כנושא יצירתם, אך פעלו באופנים שונים ופרקטיקות שונות. נתנסה בתרגילים שיעסקו בגישות שונות למופע העצמי. נעסוק בנוכחות שלנו מצד אחד ובטשטוש בין הממשי לבדיוני מצד שני.
* בחלק השני נעסוק בפרפורמנס כפעולה בעולם (שיבוש), פרפורמנס כשיבוש במרחב הציבורי, המשפחתי, המדיני, הווירטואלי ועוד. נכיר אמנים ואמניות שונים שהמוטיבציות שלהם ליצירה הן פעולה בעולם או פעולה במקום ספציפי, ונבחן כיצד הדמות הפרפורמטיבית שלי יכולה לתרום לשיבוש המרחב, אילו הפרעות הדמות המטושטשת שלי מאפשרת לי?

הסדנה מיועדת ליוצרות ויוצרים המעוניינים בהתנסות בפרפורמנס על הגדרתו הנזילה והשובבה

הסדנה כוללת ארבעה מפגשים, כל מפגש יארך שלוש וחצי שעות ויתקיים במרכז מעמותה לאמנות ומחקר בבית הנסן. לאורך הסדנה יינתנו תרגילים להכנה בבית אשר יוצגו בפני הקבוצה.

הסדנא מוגבלת ל-15 משתתפים
עלות הסדנה: 400 ש״ח
ישנה חובת הגעה לכל המפגשים.
על המעוניינים/ות למלא את הטופס הבא: https://forms.gle/G1F4rc6KCNrtDXJ5A
למידע נוסף, ניתן לכתוב ל: [email protected]

נורית דרימר-  יוצרת תיאטרון ופרפורמנס, אמנית רב תחומית, פרפורמרית. בוגרת בית הספר לתאטרון חזותי ואמנית בית של ״הזירה הבינתחומית״. בימים אלו מופיעה עם עבודותיה ״כושלירבאק״ ו-״A SHOW״. הייתה חלק מתוכנית הרזידנסי של מרכז מעמותה – האקדמיה של העכשווי.

* הסדנא במסגרת Mamuta After School

לאירוע בפייסבוק



"חור גדול באמצע" / לי ברבו

גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב

פתיחה: חמישי, 12.3.20, בשעה 20:00
שיחה גלריה: שישי, 27.3.20, בשעה 12:00
נעילה: שבת, 11.4.20

אוצרת: איריס פשדצקי

מסע בעקבות נדוניה מסתורית שמעולם לא מומשה ולא הגיעה ליעדה: נדוניה ובה כלי מיטה רקומים בעבודת יד, השייכת לאישה מבוגרת מארץ רחוקה שלא התחתנה מעולם.
באמצעות צילום וסטופ מושן חוקרת האמנית לי ברבו את סיפורה של הנדוניה ואת המטען התרבותי המתלווה למעברים בין דורות ומדינות. ברבו היא סוציולוגית של חפצים, טקסטיל וזיכרונות, אותם היא חוקרת כמסמכים תרבותיים. התערוכה מסווגת זיכרונות לנושאים ובוחנת אותם תחת זכוכית מגדלת: מה רלוונטי? מה יכול להישאר? איזה זיכרון יוצר מציאות לא רצויה? מה אנחנו שומרות ומה אנחנו בוחרות להשאיר מאחור?

לאירוע בפייסבוק

לי ברבו, סטיל מתוך וידאו, "שני גברים", 2019

1 תגובות על “רב ערב 10.03.20”

    נפתחה עמותה לאמנות ומחקר בבית הנסן? בטח המון סובייקטים ואובייקטים יהיו שם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *