רב ערב 25.02.20

"מישהו פתח והלך" בגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין | שיח עם ד"ר דרור פימנטל בתערוכה ״שקיעה״ של עינת עריף-גלנטי | ״להדביק את המים – Chasing Water״ / מאירה תדמור | ״וּשנִי תולעת ואֵזֹב״ / בר דביר רחמים

"מישהו פתח והלך"

תערוכה קבוצתית חדשה

הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, מעגל בית המדרש 7 בית הכרם, ירושלים
פתיחה: חמישי, 5.3.20, בשעה 19:30
נעילה: 21.4.20

האמנים המשתתפים: אתי אברג'ל, חנן אופנר, עינת אמיר, ימימה ארגז, ישראל ארלנגר, מיכאל בן אבו, ירמי עדני
אוצרת: נאוה ט. ברזני
א'– ה' 10.00 – 18.00

מישהו פתח והלך ובחלל מתחוללת התהוללות מוגבלת בזמן של ניירות ושל משטחים זרים, שייתכן והם מתגעגעים אל השלם שלהם. גלויים וסמויים כאחת, מתגלים אך לא נחשפים, הם חולקים חלל ארעי משותף ויוצרים שיח תלוי הקשר. הכל מצוי באיזה אמצע, ומסופר כאן סיפור על ארעיות, על נדידה בין גבולות, על זהות, על שליטה ועל חוסר שליטה. נראות פה פעולות של כיסוי ושל הנכחה שמבססות זיכרון ורגשות חרדה.

העבודות שנאצרו ונעצרו בחלל נתלשו מהווייתן והפכו למשהו אחר. סביר שיש כאן בחירה מוטה של נושא שמבטלת את שאר הנושאים בהם עוסקות העבודות. אם להקביל לדברי דרידה: "העיקרון הארכונטי של הארכיב הנו גם עיקרון של הפקדה/סימון משותף, כלומר, של קיבוץ". ואותו "קיבוץ" מוחק את מה שלא בר "סימון משותף" בתנאיו ובחוקיו הזמניים של הבית. אז מישהו פתח בעמוד מסוים והלך והותיר יבשת אחת, מעין קיבוץ גלויות של דרמות אנושיות וחייתיות. אפשר היה לספר סיפור אחר אילו ניתן היה לדפדף.



״אסתטיקה של הרס וכליון״

שיח עם ד"ר דרור פימנטל בתערוכה ״שקיעה״ של עינת עריף-גלנטי

אוצרת: סאלי הפטל נוה
יום ראשון, 1.3.20 בשעה 19:30

במפגש זה יעסוק ד"ר פימנטל בניצול ובהשתלטות המוחלטת של האדם על הטבע, המכונה בשיח הפילוסופי ״אנתרופוסין״ (Anthropocene), סוגיה המאיימת כיום באופן ישיר ומידי על האיזון האקולוגי של כדור הארץ.

ד"ר דרור פימנטל הוא מרצה בכיר במחלקה לתרבות חזותית וחומרית ובתוכנית המוסמך במדיניות ותיאוריה של האמנות בבצלאל.

לארוע בפייסבוק

מראה הצבה מתוך "שקיעה", 2020, צילום: עינת עריף-גלנטי



״להדביק את המים – Chasing Water״ / מאירה תדמור

בית האמנים, אלחריזי 9, תל אביב

נעילה: 7.3.20

צירופים בלתי אפשריים לצד רצון לרדוף אחר הבלתי ניתן למימוש עומדים בלב העשייה האמנותית של מאירה תדמור, כפי שנרמז בשם תערוכתה. "קצב החיים המסחרר, השתנות מתמדת, צמיחה, התכלות ואי- ודאות"- כל אלה מהווים רקע ליצירתה במשך השנים. במעין מעבדה ניסיונית של פירוק והרכבה, חוקרת מאירה אינטואיציות פנימיות, ומתייחסת לאזכורים היסטוריים וחברתיים. המפגש עם אי הודאות ושאיפה לתקן את המעוות טומנים בחובם תיקון אישי וכללי.

בתערוכה יוצגו קולאז'ים ואובייקטים פיסוליים עשויים "ready made" (בעיקר מגזינים וספרים), תוך שימוש בטכניקה מעורבת. תהליך העבודה כולל פירוק אובייקטים וניתוק דימויים מהקשרם ההגיוני. אחר כך מגיע שלב בניית אובייקטים חדשים העשויים מחיבורים דמיוניים הנושקים לאבסורד.

לארוע בפייסבוק

מאירה תדמור



״וּשנִי תולעת ואֵזֹב״ / בר דביר רחמים

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה

נעילה: 7.3.20
אוצרת: מורן סולמירסקי נועם

בתערוכת היחיד שלה בבית הנסן בר דביר רחמים מהרהרת מחדש על מעשה הציור. תחת ידיה הופך הציור עצמו לחומר גלם, לחומר בתוך חומר המרמז על מערכת יחסים של שאלות ותשובות ביחס למקום הציור.

דביר רחמים מציירת את מה שהוטבע וקפא בחלל, אך הציור-מאובן שלה משתנה ללא הרף, היא מתערבת ומזינה אותו כפעולה מתמשכת. בדיאלוג בלתי צפוי עם פעולת הציור היא מצביעה על ההשתנות של הציור כסימן לחיים: הציור אף פעם לא נשלם אלא ממשיך לבלוע לתוכו את פעולות גופה של הציירת, המייצרת סימנים של קילוף וזליגה של החומר ושל הזמן הנאגר בחלל. מכוח התערבותה הציור הופך לאורגניזם חי, הנוצר מהחוויה המצטברת של פעולת הפירוק והשתנות החומר הנושאת בתוכה תחושת אבדן ונבואה הצופנת את סיפורם של המנודים.

ביום חמישי, 5.3.20, בשעה 19:30, תתקיים שיחה בין עודד וולקשטיין (מסאי, מתרגם ועורך) והאמנית על זיכרונות הגוף במקום ששימש כבית מחסה לחולי הצרעת.
לאחר מכן יתקיים מופע טריו מחול וסאונד על גבי העבודה, הממזג בין הגוף והצליל במרחב הפרפורמטיבי של העבודה, המבקש לחקור את הקשר בין הגוף בהווה לגוף בעבר במהלך המטשטש את הגבול בין אז ועכשיו. בהשתתפות: חובב לנדוי (מוסיקאי, קומפוזיטור ואמן סאונד), שחר פוקס בר (רקדנית ויוצרת), תמה קסטל (רקדנית יוצרת ומורה לתנועה).

אירוע פייסבוק

מראה הצבה, צילום: סיגל קולטון



"רב-ערב" הוא ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות וכנסים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" מפורסמים בתשלום. בנוסף למידע השבועי, מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות למנויים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *