יותם יקיר – מנכ״ל חדש למוזיאוני חיפה

יקיר, איש תקשורת, ראש חטיבת ההסברה בכנסת ועיתונאי בעברו, יחליף את המנכ״ל נסים טל, שפרש אחרי 25 שנים בתפקיד

ראש חטיבת ההסברה בכנסת ודובר הכנסת לשעבר יותם יקיר, ימונה לתפקיד מנכ"ל מוזיאוני חיפה. הוא צפוי להתחיל את עבודתו בחודש הבא ולהחליף את המנכ״ל הוותיק נסים טל, שהודיע על פרישתו בשנה שעברה בתום 25 שנים בתפקיד. יקיר נבחר על ידי וועדת איתור בראשות יו"ר דירקטוריון חברת מוזיאוני חיפה נעמה לזימי, וחבריה היו מנכ"ל עמותת סחלבים בעיריית מודיעין מכבים-רעות מיקי בר, ונציג משרד הפנים בשארה עבסאוי. הדירקטוריון אישר פה אחד את המינוי, הטעון עדיין את אישורו של משרד הפנים. 

יותם יקיר, בן 56, נולד וגדל בחיפה. הוא עיתונאי בעברו שמילא תפקידים בכירים בעיתונות ובתקשורת, בין השאר כמנהל מחלקת החדשות של גלי צה"ל, ראש סניף ידיעות אחרונות בחיפה והצפון, עורך מקומוני הצפון ועורך "קול חיפה" של רשת ידיעות תקשורת, דובר קבוצת התקשורת ״בזק״, וסגן נשיא לפיתוח משאבים במרכז הבינתחומי הרצליה ובאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. בשנים האחרונות כיהן כאמור כראש חטבת ההסברה ודובר הכנסת. 

חברת מוזיאוני חיפה היא חברה לתועלת הציבור (חל"צ) המאגדת בתוכה את מוזיאון חיפה לאמנות, המוזיאון הימי הלאומי, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, מוזיאון העיר חיפה, מוזיאון הרמן שטרוק ומוזיאון מאנה-כץ.  

בהודעת המינוי מסר יקיר כי הוא "מודה על הבחירה בי ומבטיח לא לאכזב. יש לי קשר רגשי עמוק לחיפה, שהיא אחת הערים היפות בתבל – מהערים הנדירות שיכולות 'למגנט' המוני מבקרים ותיירים. פיתוח מוזיאוני חיפה הוא חלק מחזון רחב ובתפקיד מנכ"ל המוזיאונים יש לדעתי סיכוי אמיתי ליצירת שינוי של הצבת חיפה כעיר מוזיאונים מרכזית. מבחינתי זהו אתגר יצירתי ומרתק, שאני ממתין לו בציפייה עצומה".

 

1 תגובות על “יותם יקיר – מנכ״ל חדש למוזיאוני חיפה”

    לאיש רקע מגוון אבל אני לא רואה קשר לאומנות. מתפלל שיצליח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *