רב ערב 24.09.19

״חפץ חיים״ בגרנד ארט | "ההתגלות של הילמה אף קלינט" – הקרנה והרצאה | חגית וינטראוב / "נובמבר 2017- ספטמבר 2019" | CreativeMornings Jerusalem | הרצאה במסגרת אירועי העשור למסדר הטומאה | לילה של אירועים במכון ון ליר | ״הצעת הגשה״ / מיה שרבני

״חפץ חיים״: מבחר עבודות בוגרים, החוג לאמנות, אוניברסיטת חיפה

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית

עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה
נעילה: 25.10.19
אוצרת: שירלי משולם בשיתוף עם אסי משולם, ראש החוג לאמנות

שיתוף הפעולה בין החוג לאמנות של אוניברסיטת חיפה לבין גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית ייצר בשנים האחרונות פעולה תרבותית חשובה ומשמעותית בקרב הקהילה החיפאית בפרט ובמארג האמנותי בעיר חיפה בכלל. התערוכה ״חפץ חיים״ מורכבת מעבודות במגוון רחב של מדיות ומעבודות בעלות אופי אישי, שלעיתים אף נוגדות בחומריותן ובנושאיהן אלו את אלו, וביחד מייצרות תצרף צבעוני, תוסס ומסקרן. עם זאת, בין הפרויקטים עובר חוט מקשר: העיסוק בחפצים ובאובייקטים שמוטענים במתח שבין חיים למוות,  ובאיזון השברירי שבין הצורך העז בחירות ובחופש ביטוי עצמי לבין ההיתקלות בגבולות האיסור והאיפוק. בתערוכה יוצגו פרויקטים של שמונה בוגרות: הדיל אבראהים, נעה בירמן, מורג'אן גנאיים, ראניה גנאים, ליאן ח'ורי, נוראן חמד, נאב ושהד מרעי.

ימים ושעות פתיחה: ראשון-חמישי, בשעות 12:00-19:00, שישי בשעות 10:30-13:00 טל: 04 – 81114151, 0505912952

לפרטים נוספים: [email protected]



תערוכה, סרט והרצאה במוזיאון תל אביב לאמנות

הקרנת הסרט "ההתגלות של הילמה אף קלינט" והרצאה מקדימה של רותי דירקטור, אוצרת התערוכה "יש עידן חדש: על הרוחני באמנות"

שישי, 27.9.19, בשעה 11:00
במסגרת התערוכה "יש עידן חדש: על הרוחני באמנות", בה מוצגות לראשונה בישראל יצירות האמנות המרהיבות של הילמה אף קלינט, שהתגלתה רק לאחרונה, עשרות שנים אחרי מותה, כחלוצת הציור המופשט המודרני, תתקיים הקרנה של הסרט הדוקומנטרי ״ההתגלות של הילמה אף קלינט״, במאית: הלינה דירשקה, גרמניה, 2019, 93 דקות, גרמנית ושוודית, כתוביות בעברית ובאנגלית. התערוכה, שהוצגה השנה בגוגנהיים בניו יורק, שברה שיאי מכירות כרטיסים ומבקרים ונחשבת לתערוכה המצליחה ביותר אי-פעם של המוזיאון המפורסם.

לפני ההקרנה תערך שיחה עם רותי דירקטור, אוצרת התערוכה, על סיפורה יוצא הדופן של הילמה אף קלינט, אמנית שוודית שציירה במחצית הראשונה של המאה ה-20 עבור צופים של המאה ה-21, על ההיסטוריה של האמנות כסיפור דינמי ועל האפשרות לכתוב מחדש את תולדות האמנות המודרנית.

תקציר הסרט: הילמה אף קלינט לא הייתה גבר ולא ישבה בבתי הקפה הבוהמיינים של פריז או וינה. בראשית המאה ה-20 אלה היו תנאי הקבלה לעולם האמנות. אבל בסטודיו שלה בשטוקהולם, אף קלינט ציירה לא פחות מ-193 ציורים מופשטים עוצרי נשימה, הרבה לפני שקנדינסקי (הנחשב למבשר הז'אנר) חלם לעשות זאת.

הכניסה למוזיאון כלולה בכרטיס הסרט

מספר המקומות מוגבל

לרכישת כרטיסים:  03-6077000  / tamuseum.org.il

הילמה אף קלינט "ילדות, עשרת הגדולים ביותר", 1907



חגית וינטראוב / "נובמבר 2017- ספטמבר 2019"

בית האמנים תל אביב ע"ש זריצקי, רח' אלחריזי 9 תל אביב

פתיחה: חמישי, 26.9.19, בשעה 19:30
נעילה: 19.10.19

בציוריה מתעמתת חגית וינטראוב עם הרגע המתמשך בין קבלת בשורה לקליטתה. באמצעות סגנון פיגורטיבי מופשט ובצבעוניות עזה, היא יוצרת סדר חדש והופכת את הזמן למוחשי. ציוריה, אשר נעים על רצף הזמן בעבר, נמצאים על הגבול הדק בין אמנות לקישוט ומציעים מציאות דמיונית ואמורפית היוצרת אשליה המסייעת להשלים עם המציאות הקיימת בהווה.

חגית וינטראוב, "נובמבר 2017- מרץ 2018", אקריליק על בד, 150X150 ס"מ



CreativeMornings Jerusalem

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

שישי, 27.9.19, בשעה 10:00

סדרת הרצאות חודשית מבית CreativeMornings. כל מפגש יעסוק בנושא אחר ויכלול הרצאה קצרה וכיבוד קל

נושא החודש:  MUSE

מספר המקומות מוגבל, הרשמה מראש בחינם באתר  https://creativemornings.com/cities/jlm



אמנות כפולחן / הרצאה במסגרת אירועי העשור למסדר הטומאה

1:1 מרכז לאמנות ופוליטיקה, השרון 4, תל אביב

יום חמישי, 26.9.19 בשעה 19:00

בהמשך לערב העיון שנערך לכבוד חגיגות העשור לפרויקט ״מסדר הטומאה״ של אסי משולם, הקהל מוזמן להרצאה במסגרת השיעורים בבית הכינוסים "היכלות של מטה" שבמרכז 1:1 לאמנות ופוליטיקה. בהרצאת עומק ראשונה ישוחח אסי משולם על עבודתו, על הדמות המיתית שיצר, רועכם, על פרוייקט המסדר ועל יצירת האמנות כמעשה פולחני. במהלך השבועות שבהם תפעל התערוכה, תתקיימנה פעילויות והרצאות נוספות, עליהן יפורסמו עדכונים בהמשך.

לארוע הפייסבוק



לחשוב על העתיד / לילה של אירועים במכון ון ליר

חמישי, 3.10.19, בשעות 17:00-23:30  

הכניסה חינם בהרשמה מראש, בירה חינם למאה הנרשמות/ים הראשונות/ים http://vanleer.activetrail.biz/thinkingfuture

איזה עתיד מתכננים לנו ברוני הטכנולוגיה? האם הדמוקרטיה הליברלית מגיעה לקיצה? כיצד ייראו חיינו בעידן ההתחממות העולמית? האם ישראל נעשית דתית או דווקא חילונית יותר? איך פוסקים הלכה בעידן טכנולוגי?

על שאלות אלו ואחרות נחשוב ונדבר בסדרת הרצאות ופאנלים אליהם יתלוו מוזיקה ומיצגי אמנות. בין השאר, נדמיין עולם ללא פטריארכיה, נשאל על עתידו של הר הבית, נשוחח על דיסטופיות בתרבות העכשווית ועוד.

באירוע ישתתפו אושרת קוטלר, רון כחלילי, עפרי אילני, נועה מנהיים, יהונתן אינדורסקי, ניר חסון, אבינועם רוזנק, נועה לנדאו, ניסים מזרחי, צליל אברהם, סמאח סלאיימה אגבריה, אביעד הכהן, אלי ביתאן, יאיר שלג, תהילה חכימי ואחרים.

החלק האמנותי יכלול מוזיקה, וידאו ארט, תערוכת אופנה עתידנית והקרנת סרט.

במתחם יפעלו דוכני מזון, פופקורן ובירה.

לאתר מכון ון ליר



״הצעת הגשה״ / מיה שרבני

אתר – מוזיאון יפו, טיילת מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה

פתיחה: שבת, 5.10.19
נעילה: 12.11.19
אוצרת: רות אופנהיים
מנהלת אמנותית: ליא ציגלר

תערוכת אמנות רב-תחומית העוסקת במערכות היחסים שבין אנשים לכלים, אירוח ונדיבות. זוהי מחווה לכלי קיבול, לתהליכים, לחוקיות ולשפה. בתערוכה תוצג סדרת צילומים שיצרה שרבני, המתעדת את סבהּ וסבתהּ אוחזים בכלי אירוח מאוספם הפרטי; לכל כלי תפקיד היסטורי ומוגדר משלו והצעת ההגשה הופכת להיות התוכן. לצד הצילומים יוצגו פסלי רדי-מייד, איורים ופעולות גרפיות נוספות שמציעות טוויסט הומוריסטי על כלי מטבח וייצוג מתכונים.

במרכז החלל, בין שלוש קשתות, מדף ארוך ועליו מאות ספרי בישול, מתכונים וקולינריה שאספה שרבני במחקרה.

זהו מרחב פעילותה של טינה (נעמי) סיידא​, דמות שמגלמת שרבני עצמה. טינה תאייש את סלון התערוכה כמארחת נדיבה ויודעת-כל ותציע את כישוריה ב״קריאה״ ו״פתיחה״ בספרי בישול ומתכונים. בכוחה של טינה להעניק פרשנות ותשובות לשאלותיהם הבוערות של המבקרים ולהתנבא בספרי הבישול כפי שקוראים בקפה או בקלפים (המופע/שירות מוצע למבקרים בחינם בימי חמישי ושבת).

התערוכה תכלול מגוון אירועים ושלל שיתופי פעולה; טעימות של מוצרי מזון הנמצאים בתהליכי פיתוח, סדנת איקבנה יפנית, סדנת עבודות נייר בהשראת pop-up ובשימוש ספרי הבישול עצמם כחומר גלם, הרצאות ושיחות עם אמנים, בשלנים, בלוגרים ופודיז וישתתפו בה, בין השאר, מיכל לויט, רות פתיר, ​פיאמטה מרטגני, עידית נרקיס-כץ, ליהי חן, מיה מגנט, נועה ברמן-הרצברג, חיליק גורפינקל ועוד.

התערוכה התאפשרה בסיוע המחלקה לאמנויות, אגף התרבות, עיריית ת"א-יפו וקרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות תל-אביב והודות לחברה לפיתוח יפו העתיקה.
לארוע פייסבוק

מיה שרבני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *