רב ערב 23.07.19

מעגלי אמנות, הדרכה ויצירה בסמינר הקיבוצים | ״חפץ חיים״ בגרנד ארט | ״ימים של נביאים: פסטיבל התנ"ך של בית אבי חי״ | מרתון בר-מצווה ללבונטין 7 | שיח גלריה – "ככל שיותיר לנו החוט" | "ואז פתאום לנצח נצחים" | מפגש יוצרים בנושא צנזורה

מעגלי אמנות, הדרכה ויצירה: לימודי תעודה, תכנית דו-שנתית – יום בשבוע

חיים ונושמים אמנות? זה הזמן לעשות עם זה משהו!

הצטרפו לתכנית להכשרת מדריכי אמנות ויצירה במכללת סמינר הקיבוצים

למי מיועדת התכניתלקהל הרחב, לשוחרי אמנות, לסטודנטים לתרפיה באמנות, גננות/ים ומורות/ים המתעניינים באמנות ויצירה ושילוב אמנויות בהוראה.

מה לומדיםאת ״שפת האמנות״ כבסיס להכשרה בהדרכה, סדנאות אמנות חווייתיות, מתנסים במגוון רחב של טכניקות, חומרים ונושאים באמנות כגון: רישום בעפרון ופחם, ציור בצבעי פנדה, גואש, קולאז‘ ובתולדות האמנות, עיצוב בובות תיאטרון מטכניקות נייר פשוטות ועד בובות מפוסלות, מקבלים כלים מתודיים לעבודה בהדרכת אמנות כמו תכנון שיעור, עורכים סיורים מודרכים בגלריות ובמוזאונים, מקבלים כלים לבניית תערוכה על פי נושא, תכניות עבודה, בניית מרכזי למידה ועוד.

התכנית מוכרת כשעות קדם באמנות לתלמידי טיפול באמנות בהיקף של 330 שעות

מגוון אפשרויות עסוקה לבוגרי התכנית

במוסדות חינוך ובקהילה: בחינוך הבלתי פורמאלי, בחינוך המשלים, מועדוניות, בתי אבות, מתנסים וכדומה. בנוסף, מהווה התכנית ערוץ התמקצעות למורות/ים וגננות/ים המעוניינים לשלב אמנות בהוראה ולהתפתח בתחום האמנות.

לפרטים נוספים



״חפץ חיים״: מבחר עבודות בוגרים, החוג לאמנות, אוניברסיטת חיפה

גלריה גרנד  ART לאמנות עכשווית

עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה
פתיחה: חמישי, 25.7.19, בשעה 19:00
נעילה: 25.10.19
אוצרת: שירלי משולם בשיתוף עם אסי משולם, ראש החוג לאמנות

שיתוף הפעולה בין החוג לאמנות של אוניברסיטת חיפה לבין גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית ייצר בשנים האחרונות פעולה תרבותית חשובה ומשמעותית בקרב הקהילה החיפאית בפרט ובמארג האמנותי בעיר חיפה בכלל. התערוכה ״חפץ חיים״ מורכבת מעבודות במגוון רחב של מדיות ומעבודות בעלות אופי אישי, שלעיתים אף נוגדות בחומריותן ובנושאיהן אלו את אלו, וביחד מייצרות תצרף צבעוני, תוסס ומסקרן. עם זאת, בין הפרויקטים עובר חוט מקשר: העיסוק בחפצים ובאובייקטים שמוטענים במתח שבין חיים למוות,  ובאיזון השברירי שבין הצורך העז בחירות ובחופש ביטוי עצמי לבין ההיתקלות בגבולות האיסור והאיפוק. בתערוכה יוצגו פרויקטים של שמונה בוגרות: הדיל אבראהים, נעה בירמן, מורג'אן גנאיים, ראניה גנאים, ליאן ח'ורי, נוראן חמד, נאב ושהד מרעי.

ימים ושעות פתיחה: ראשון-חמישי, בשעות 12:00-19:00, שישי בשעות 10:30-13:00 טל: 04 – 81114151, 0505912952

לפרטים נוספים: [email protected]



״ימים של נביאים: פסטיבל התנ"ך של בית אבי חי״

שלושה ימים של חוויה מקראית רב-תחומית

24.7-26.7.19

לפרטים נוספים וכרטיסים באתר בית אבי חי

 

יום רביעי, כ״א בתמוז, 24.7.19, בשעה 20:30

ערב שירי עבדים

"הקולקטיב" מארחים את קרולינה

משתתפים: אלקס ריף ותהילה חכימי

ניהול מוזיקלי: אייל תלמודי

ייעוץ אומנותי וקונספט: אסף תלמודי

מחיר: 60 ש"ח לכרטיס רגיל, 40 ש״ח לסטודנטים

חמישי, כ״ב בתמוז, 25.7.19, בשעה 20:30

שמעו אלי: ערב נבואות בסגנון TED

יוצרים, חוקרים ועיתונאים ינסו לשכנע אתכם שהאדמה מתחת לרגליכם עומדת לרעוד באמצעות נבואות על עתיד המין האנושי וכדור הארץ.

בהשתתפות: חה"כ לשעבר יגאל גואטה, טוביה טננבום, ד"ר ליה אטינגר, ערן צדקיהו וד"ר תומר שדמי

מנחה: גיל קופטש

מוזיקה: החצר האחורית

מחיר: 60 ש"ח לכרטיס רגיל, 40 ש״ח לסטודנטים

 

שישי, כ״ג בתמוז, 26.7.19, בשעה 13:00

מים רבים: מסע אל שיר השירים

חותמים את הפסטיבל בקבלת שבת בהשראת המוזיקה והמילים הקדושות של מגילת שיר השירים.

משתתפים: דיוואן הלב, חכם דוד מנחם, מארק אליהו, הרבה תמר אלעד אפלבאום



מרתון בר-מצווה למועדון לבונטין 7

מוזיאון בית ראובן

שלישי, 30.7.19, בשעה 20:00
הפקה משותפת בניהולו האומנותי של הסקסופוניסט אסיף צחר

מאז הוקם מועדון לבונטין 7 על ידי המוזיקאים אסיף צחר, דניאל שריד ואילן וולקוב, מקיים המועדון כמעט מדי ערב שתי הופעות הנעות על סקאלה רחבה, מהשוליים האיכותיים של היצירה המקומית ועד הופעות יוצאות דופן מחו"ל, ג'אז חופשי, מוזיקה אקספרימנטלית, אוונגרד וכו'.

לכבוד המופע שיתקיים במוזיאון בית ראובן, הסקסופוניסט אסיף צחר ינהל אומנותית מיני מרתון, במהלכו יזמין מספר הרכבים מובחרים לסטים קצרים שיאפשרו לקהל לטעום מהפסיפס המרהיב של סצינת האלתור המקומית.

אסיף צחר, סקסופוניסט, מוביל הרכבים, מלחין ומעבד, חי ופעל באינטנסיביות במשך 16 שנים בלב המבעבע של הג׳אז החופשי בניו יורק. צחר ניגן, הופיע, הפיק פסטיבלים והקליט אלבומים עם מרבית ענקי המוזיקה המאולתרת של זמננו.

משתתפים:

הרביעייה של גל עצור – סקסופון,  ברהמי מיכאלי – חצוצרה, אסף שחורי – בס,  חגי פרשטמן – תופים  הפרויקט של רעות רגב – טרומבון ויגאל פוני – תופים
דואט אלברט בגר ואסיף צחר – סקסופונים
איילת לרמן – ויולה, עדיה גודלבסקי – נבל ואלקטרוניקה, אמיר בולצמן – חשמל דיגיטלי



שיח גלריה בתערוכה "ככל שיותיר לנו החוט" עם האמנית בתיה שני ועיתונאי האופנה שחר אטואן

סטודיו – הפלך 6 , תל אביב

חמישי, 25.7.19, בשעה 19:30
אוצרת: תמר דרזדנר

 

שחר אטואן, עיתונאי, חוקר אופנה, יזם ומנהל אירועי תרבות ישוחח עם האמנית בתיה שני על העיסוק בנשים ונשיות בעבודתה ועל הקשרים שהיא טווה בין טקסט, טקסטורה וטקסטיל.

תערוכת היחיד של בתיה שני, פותחת למבקרים את הסטודיו ברחוב הפלך 6 בדרום תל אביב – חלל תעשייתי ששימש בעבר כמפעל לאבזמים. התערוכה, תחת הכותרת ״ככל שיותיר לנו החוט…״, מתמקדת בקשר בין טקסט, טקסטורה וטקסטיל.

שני עוסקת בנושאים שמאז קמפיין #ME TOO נמצאים על סדר היום העולמי. הנושא אלימות נגד נשים מופיע בעבודות לצד נושאים אחרים הקשורים לנשים ונשיות. חוטי הרקמה החודרניים מייצרים עולם פנימי וחיצוני משני צדי הבד, הצד האחורי והבלתי נשלט לעומת הצד החיצוני, הניתן כביכול לקריאה ולפיענוח, אך למעשה גם הוא כאוטי ואניגמטי. בגדים משומשים, שספגו את חום הגוף, אוצרים בתוכם את זיכרונו ומהדהדים את היעדרותו, משמשים מצע לרקמה, טכניקה שבמשך מאות שנים זוהתה עם מלאכת נשים. שני רוקמת טקסטים, ציטוטי שירה שנכתבה על ידי נשים, דימויי גוף, מספרים וצורות , ברצף רקמה עמוס ודחוס שאינו מותיר אוויר לנשימה.

הכניסה חופשית

סטודיו – הפלך 6 , תל אביב www.batiashani.com

שעות פתיחה: שישי 11:00-15:00 ובתיאום מראש בטל' 052-6003664



"ואז פתאום לנצח נצחים" / נורית דרימר ואיב קריסטל

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

מרכז לאמנות ומחקר מעמותה במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים
פתיחה: שבת, 27.7.19, בשעה 19:30
נעילה: 4.9.19
אוצרות: קבוצת סלה-מנקה

איב ונורית גדלו במקומות שונים; נורית בירושלים ואיב ברומא. למרות זאת, את ילדותן מחבר קשר אישי המבוסס על אסון מקרי. נורית היתה בת ארבע ואיב בת עשר כשמשהו התרחש, הכביד עליהן במשקלו ושינה את כיוון סיפוריהן לנצח. אך החיים המשיכו והשנים עברו. האסון הפך לזכרון, לפעמים לבדיחה. המוות התעורר ונרדם, והזמין להרפתקאות מפתיעות.

ב"ואז פתאום לנצח נצחים" חללי ״מרכז לאמנות ומחקר מעמותה״ הופכים לסט צילומים של סרט שמקורו בפנטזיות ובביוגרפיות של השתיים. בתערוכה זו מתייחסות נורית ואיב למעמותה כאל אתר השחזור של סיפורן האישי, הן מרחיבות רגע תיעודי בודד לרצף של סצנות בדיוניות למחצה המאורגנות בצורה קולנועית. "ואז פתאום לנצח נצחים" היא הזמנה להשתתף ברגע טראגי מעברן של השתיים שהופך להווה תלת-מימדי פואטי.

"ואז פתאום לנצח נצחים" היא התערוכה הראשונה של שתי האמניות הצעירות והמבטיחות, בוגרות בית הספר לתאטרון חזותי בירושלים, שמשתתפות בתוכנית הרזידנסי לאמנים של המרכז לאמנות ומחקר מעמותה.

התערוכה במסגרת אמנות בצומת – פסטיבל הקולנוע בירושלים, בתמיכת קרן משפחת אוסטרובסקי

לאיוונט פייסבוק

ימים ושעות פתיחה של המרכז לאמנות ומחקר מעמותה:

ימים שלישי-חמישי בשעות 14:00-18:00, שישי בשעות 10:00-14:00

צילום: עמית מן



מפגש יוצרים בנושא צנזורה בישראל, שיחה ופעולה משותפת

סטודיו לאמנות וביורוקרטיה של עמותת בר-קיימא

אריסטובולוס 4, ירושלים
שלישי, 30.7.19, בשעה 19:30

מה נעשה בפעם הבאה בה הממשלה תנסה להעביר את חוק הנאמנות בתרבות? מה נעשה אם החוק יעבור? מה נעשה כששוב ייגזל פרס מסרט או הצגה בגלל שיקולים פוליטיים? האם אפשר להתעלם ולהמשיך לעשות אמנות כרגיל באווירה של רדיפה פוליטית?

אין זה סוד שאנו עדים ליותר ויותר מקרים של הפחדה פוליטית בישראל, המגבילה את חופש הביטוי בכלל ובאמנות בפרט. בכדי לא להכנע, אנו רוצות להסתכל למרכזי הכוח והמימון של שדה האמנות בישראל ישר בעיניים ולנסח תכנית פעולה. בשביל זה צריך להכיר ולתכנן, ומתוך זה לפתח רשת חברתית של סולידריות.

אמנים/יות, מנהלות/ים גופי תרבות וקבוצות יוצרים, וכל מי שהתרבות המקומית יקרה לה, שתבוא.

מארגנות רונה ברנס ולי לוריאן

לארוע בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *