פרויקט ״חלל״ זכה במענק הראשון ע"ש בנימין מץ'

הפרויקט "חלל" של הצמד PELEPE (אבנר מרים עמית וקרן בן-אלטבט) והאמן ציון אברהם חזן הוא הזוכה במענק הראשון של הקרן ע״ש בנימין מץ׳

פרויקט "חלל" זכה במענק על שם בנימין מץ'. ״חלל״ הוא שיתוף פעולה בין הצמד PELEPE (אבנר מרים עמית וקרן בן-אלטבט) והאמן ציון אברהם חזן. הפרויקט נבחר מתוך עשרות פרויקטים שנענו לקול קורא והוא הזוכה הראשון במענק בשווי 10,000 שקלים ע״ש בנימין מץ׳ לשנת 2019.

"חלל" הוא עבודת וידאו המממשת פוטנציאל מוזיקלי הטבוע בקשר אנושי אינטימי דרך הצלבת חללי נשימה ופתחי פנים. העבודה מתרחשת בעומקה של ניקבת מעיין, בה הגופים מתפקדים כאיברים חיים בתוך המערה-רחם. כששני קולות נפגשים בתוך חלל קטן אחד הם מתערבבים, מתמזגים ומתאבכים, באופן שמדגיש ומגביר אוברטונים ותדרים מסוימים. חללים בתוך חללים, נקבים בתוך נקבים, הצלילים נגזרים מכוריאוגרפיה בלתי נראית של איברים פנימיים (לשונות, אפים, לועות, סינוסים), וכוריאוגרפיה נראית של גופים הבאים במגע בעומק האדמה, בתוך המים.

חברי ועדת השופטים: האמנית רותי סלע, האוצרת מארה שטוק (langen foundation) ומעצבי האופנה תמר לוית ויען לוי בעלי המותג "האחים מוסלין" (ישראל, בלגיה).

בנג'מין (בן) מץ' (1985-2017) היה אמן שפעל בין פריז לתל-אביב. בדצמבר 2017 נהרג מץ בתאונת אופניים בתל אביב. עם לכתו, שורה של יוצרים שמץ היה חלק בלתי נפרד מעולמם ארגנו את התערוכה "אנסמבל" בגלריה של הרצל 16. התערוכה כללה 67 אמנים ישראליים (צעירים ובכירים) שתרמו את עבודותיהם על מנת לגייס כסף עבור הקמת הקרן ע"ש בנימין מץ'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *