ילנה רוטנברג היא זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2019

זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2019, המוענק בשיתוף עם בית האמנים ירושלים, היא האמנית ילנה רוטנברג. תערוכתה של רוטנברג תיפתח בבית האמנים ירושלים ב-7 בספטמבר 2019, טקס הענקת הפרס ייערך ב-27 באוקטובר 2019

זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2019, המוענק בשיתוף עם בית האמנים ירושלים, היא האמנית ילנה רוטנברג. הפרס, המשלב מענק כספי בסך 10,000 ש"ח ותערוכת יחיד בבית האמנים בירושלים, הושק בשנת 2007. תערוכתה של רוטנברג תיפתח בבית האמנים ירושלים ב-7 בספטמבר 2019, טקס הענקת הפרס ייערך ב-27 באוקטובר 2019.

ילנה רוטנברג, "חטיפת אירופה", 2019

בנימוקיהם להענקת הפרס כתבו חברי וחברות ועדת השיפוט, שי אזולאי, מרים כבסה וזויה צ'רקסקי:

"ציוריה של ילנה רוטנברג מעוררים סקרנות ומעידים על אינטליגנציה ציורית המושתתת על ידע רחוב ועל חכמת סטודיו. הם מבקשים מן המתבונן להתקרב ולהשתהות על הפרטים המתעתעים, המרכיבים את מושאי הציור, שהם מוּכּרים ובלתי מוּכּרים בעת ובעונה אחת.

בציוריה מציעה רוטנברג שפת ציור עדכנית וחדשנית, המגיעה מציורי הגרפיטי ומן הצילום המיידי והזמין, המופץ ברשתות החברתיות. כמו בצילום, היא עורכת את הדימוי המצויר, משחקת עמו והופכת אותו לדינמי, תוך שהיא מנצלת, בין השאר, את כשליו המובנים, כגון מיסוך, טשטוש והיעדר מיקוד. מעצם השימוש באיירבראש (airbrush) כטכניקה ציורית, כל אלה הופכים לשפה ציורית מורכבת, המעניקה לציור "תכונות רחוב" על בד".

רוטנברג, ילידת 1991 (בריה"מ, רוסיה) היא בוגרת תואר ראשון מביה"ס לאמנות בשנקר (2014* ותואר שני במסלול MFA באקדמיה בצלאל (2018).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *