דרורית גור אריה פורשת מניהול מוזיאון פתח תקוה לאמנות

בשנות עבודתה במוזיאון הפכה גור אריה את המקום למוסד מוביל בתחומו, קידמה שילוב מדיות, נקודות מבט חברתיות ואוצרותיות חדשות, וכן שיתופי פעולה בינלאומיים

דרורית גור אריה, מנהלת מוזיאון פתח תקוה לאמנות והאוצרת הראשית, הודיעה על פרישתה. ב-15 שנות עבודתה במוזיאון הפכה גור אריה את המקום למוסד שזכה לשבחים והכרה. בתערוכות שאצרה ואצרו אחרים במוזיאון, קידמה גור אריה שילוב של אמנות פלסטית עם דיסציפלינות אחרות כמו קולנוע, ארכיטקטורה, מחול, פרפורמנס ומוזיקה, הקימה את "ספוט" – חלל המדיה והקולנוע, את גלריות האוסף, קרן לרכישה ותמיכה באמנות ישראלית ואגודת ידידים.

בין התערוכות שאצרה גור אריה במוזיאון זכורות "ציון: טרילוגיה קולנועית" של ז'וזף דדון (2007), שהציגה סרט בכיכובה של רונית אלקבץ שהופק בשיתוף מוזיאון הלובר, תערוכתה של נבט יצחק "שמחה גדולה הלילה" (2009), שעסקה במוסיקה ערבית וזהות מזרחית בהגמוניה תרבותית יהודית-מערבית בישראל, תערוכת היחיד הראשונה של דור גז "גיאורגופוליס" (2009), שעסקה במסורת הערבית נוצרים של העיר לוד ובזהותם של הערבים הנוצרים בישראל, תערוכתו של איציק בדש "זאלה" (2010), שעסקה במסורת הקינה בעולם המזרחי ובקרב עדות שמוצאן בצפון אפריקה, ותערוכת הקולנוע "בקצה העולם – כאן" (2010), שהופקה בשיתוף פעולה עם בית הספר לקולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר שבנגב, וזימנה מפגש עם קו התפר בין עזה לשדרות באמצעות קולנוע דוקומנטרי של יוצרים החיים ופועלים בדרום.

לצד אלה אצרה גור אריה תערוכות המשלבות מוזיקה וסאונד, כמו תערוכת היחיד של גיא גולדשטיין "פעם אחת, פעמה, שנייה" (2018), ונתנה במה לעבודות של כוריאוגרפים כמו יסמין גודר וארקדי זיידס. המוזיאון הציג תערוכות של אמנים וותיקים כמו מיכאל גיטלין ובני אפרת, וכן אמנים צעירים רבים. רבות מהתערוכות לוו בקטלוגים. במקביל יצרה גור אריה קשרים בינלאומיים ואצרה תערוכות בגלריה הלאומית ניו דלהי, הודו, Mediations Biennale  בפוזנן, Biennale  Ostralle  בדרזדן, ו-NiMAC מרכז האמנות העכשווי בניקוסיה. החודש יוענק לה עיטור מסדר אבירות צרפת לספרות ואמנות  מטעם ממשלת צרפת.

גור אריה היא זוכת פרס האוצרות מטעם משרד התרבות לשנת 2012. בנימוקי השופטים נכתב כי "בעשור האחרון הפכה דרורית גור אריה לאחת האוצרות הפעילות והבולטות בשדה האמנות הישראלי. בשנת 2005 נפתח מחדש מוזיאון פתח תקווה כמוזיאון לאמנות עכשווית, מהלך שהיה כולו פרי יוזמתה, ומאז ועד היום היא עובדת ללא לאות לביסוסו כאחד המוזיאונים המובילים בארץ. פעילותה האוצרותית של גור אריה נעשית מתוך מחויבות עמוקה לנושאי המחקר המעסיקים אותה ומתמקדת בהיבטים של רב תרבותיות ויחסי מרכז ופריפריה. גישתה האוצרותית מתאפיינת במחויבות יוצאת דופן וראויה לציון לאמנים עימם היא משתפת פעולה. בסבלנות ובנכונות אין קץ פועלת גור אריה להרחבת גבולות שיח האמנות, להתמודדות עם נושאים בוערים, למימוש פרויקטים מורכבים ולהצגת תערוכות המאתגרות את הצופה רעיונית וחזותית בעת ובעונה אחת. התערוכות המוצגות במוזיאון מושקעות מאוד, ונבנות תוך ערנות ותשומת לב מתמשכת לפרטים הקטנים ביותר ולאופן בו פרטים אלו מתווים בסופו של דבר את חוויית הצופה בחלל״.

בהודעתה מסרה גור אריה כי היא פורשת על מנת לסיים לימודי דוקטורט באמנות ישראלית, להשתלב באקדמיה ולהוביל פרויקטים בינלאומיים, תוך המשך ליווי וקידום אמנים ישראלים, כתיבה ופעילות אוצרותית בישראל.

מכרז למחליפ/ה יפורסם בהמשך.

1 תגובות על “דרורית גור אריה פורשת מניהול מוזיאון פתח תקוה לאמנות”

    דרורית היקרה
    השאיפה להצטיינות ומצויינות אורכת חיים שלמים ודורשת משאבים וכוחות נפשיים רבים. את שהשגת זאת הוכחת כי יכולותייך הם מעל ומעבר למצופה בכל תחום בו נגעת. עכשיו הרגע לומר השגתי את שביקשתי ומכאן אני ממשיכה הלאה ליצור בתחומים חדשים ומאתגרים לא פחות ובטוח אני כי תצליחי בכל אשר תפני בהצלחה בדרך חדשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *