אירית חמו ותמר גטר הן הזוכות בפרס דיזנגוף

הפרס בתחומי הציור והפיסול לשנת 2019, בסך 18,000 ש״ח, יוענק לזוכות בטקס שיערך בסוף השנה

חברי ועדת השופטים בפרס דיזנגוף לאמנות ציור ופיסול לשנת 2019 דורון רבינא, נחום טבת ו-ורוניק ענבר, נציגת האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל, החליטו להעניק את הפרס לאירית חמו ותמר גטר. הפרס, בסך 18,000 ש״ח, יוענק לזוכות בטקס שיערך ביום שלישי, 03 בדצמבר 2019, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי.

בנימוקי הבחירות נכתב כי אמנותה של אירית חמו היא ״מקרה ייחודי של התכת שאלות מושגיות של האמנות עם ספציפיות של המקומיות הישראלית. חמו מנסחת, בשלושים השנה האחרונות, קול ייחודי ועצמאי תוך שהיא משמרת ומולידה מחדש זיכרון תרבותי של אמנים מהעבר ומציעה להם הווה מחודש. לאלה היא רותמת חומרים נדיפים כמו העתקי נייר קופי או אבק, ויוצרת מבט ביקורתי על אידיאולוגיות המצויות בין יתר-יציבות לבין התפוררות וכליה״.

על הבחירה בתמר גטר נכתב כי היא ״מבכירות האמנים בישראל, האחראית על גופי עבודה מהמרכזיים והמשפיעים שנוצרו בארץ, משנות השבעים ועד היום. גטר מעלה על נס את הציור כפעולה ואת הגוף כמכונה פגומה המייצרת לציור קנה מידה אנושי. את העקרונות האלו היא רותמת לעיסוק ביקורתי במיתוסים של גבורה ומוות בתרבות העולמית והמקומית תוך המצאה בלתי פוסקת של אופני פעולה מקוריים ומשונים״.

נימוקי השופטים במלואם יופיעו בחוברת הפרס.

2 תגובות על אירית חמו ותמר גטר הן הזוכות בפרס דיזנגוף

    מהמקום שיושב רבינא נעדרת הכנות

    ברכות לזוכות ראויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *