רב ערב 02.04.19

כנס בנושא אמנות במרחב הציבורי | גניזה TBQ / שחר מרקוס ונזקת אקיג'י | קיר אמנות / עתר גבע | "ִהתהַוּוּת" | רֶצֶף / נועם רבינוביץ | ״בין שמים לארץ״, יונת חמיידס | "אמת וחווה" – הגרלת כרטיסים לקוראי רב ערב!

"עקבות הזמן והווה: כנס בנושא אמנות במרחב הציבורי"

הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי, ירושלים

חמישי, 11.4.19, בשעות 09:00-17:00

הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי בשיתוף סקר אמנות הקיר בישראל ואיגוד האמנים הפלסטיים שמחים להזמין לכנס בנושא אמנות במרחב הציבורי בעבר ובהווה. הכנס יעסוק בהיבטים היסטוריים ובסוגיות עכשוויות המעסיקות ארגונים ומוסדות הפועלים לשימור הקיים, לקידום הצבת אמנות במרחב הציבורי ולעידוד אמנים פלסטיים לפעול בתחום זה. במסגרת הכנס יוצעו שלושה סיורים בעקבות השינויים האחרונים שנעשו בתחום זה בירושלים.

הכנס יתקיים במסגרת התערוכה GO PUBLIC  הכוללת ארבעה פרויקטים עכשווים העוסקים בנושא אמנות ואמנים במרחב הציבורי, המוצגת בימים אלו בגלריה החדשה סדנאות האמנים שבאצטדיון טדי.

מספר המקומות מוגבל. יש להירשם מראש

להרשמה: https://eventbuzz.co.il/lp/event/lnngl

לאיוונט בפייסבוק, כאן

לתכניית הכנס, כאן



גניזה TBQ / שחר מרקוס ונזקת אקיג'י | קיר אמנות / עתר גבע

גלריית שכטר, נווה צדק

פתיחה: חמישי, 11.4.19, בשעה 20:00
שיח גלריה בהשתתפות האמנים והאוצרת: שישי, 12.4.19, בשעה 12:00
אוצרת: שירה פרידמן

גלריה שכטר גאה להציג בבכורה עולמית את הטרילוגיה "TBQ" של האמנים הבינלאומיים שחר מרקוס ונזקת אקיג'י. בתערוכה יוקרנו זו לצד זו שלוש עבודות וידאו אשר צולמו ביער בן שמן, איסטנבול ורומא. העבודות עוסקות בטהרה, טומאה וגניזה של ספרים ביהדות, באסלאם ובנצרות. תערוכה זו נוצרה מתוך מחקר הבוחן את ההבדל בין יחסן של תרבויות ודתות שונות לספרי הקודש. השאלה שעולה מעבודות אלה היא, האם ספר קדוש יכול לאבד מקדושתו וכיצד אפשר לשחזר קדושה כזו?

במהלך מחקרם הבינו היוצרים שישנם נקודות השקה רבות בין היהדות לאסלאם בקשר לסוגיה הנוגעת ל"היפטרות" מכתובים שבלו ושאין בהם עוד צורך. ביהדות סוגיה זו הובילה לפתרון הגניזה ובאסלאם פתרון הגניזה מוכר אך יש פתרונות אפשריים אחרים. בנצרות, לעומת היהדות והאסלאם, המילה הכתובה פחות קדושה והיא כלי דרכו אפשר להגיע אל הקדושה המתגלמת בגופו של ישו.

שחר מרקוס ונזקת אקיג'י הם אמני פרפורמנס בינלאומיים אשר חשים שיש קרבה בין ריטואלים דתיים החוזרים על עצמם לבין המעשה הפרפורמטיבי (מיצג). שיתוף הפעולה בין שחר מרקוס היהודי ונזקת אקיג'י, המוסלמית אשר נשואה לנוצרי, אינו חדש. בעבודה זו הוא הוביל אותם לבחינה מחודשת של הדתות מהן הם צמחו ולניסיון להבין את המקום הרגשי-אישי שמייחס קדושה לספרים עתיקים.

התערוכה משתתפת ביריד צבע טרי 2019.

אירועים בתערוכה:

14.5- 20:00- רוביק רוזנטל- קידוש וחילון בשפה העברית.

מחיר 20 ש"ח

 

קיר אמנות מארח את עתר גבע

קיר האמנות החדש של גלריית שכטר מציג מדי חודש יצירות של אמן או אמנית. האמן השני שיציג הוא עתר גבע. עתר יציג שני ציורים גדולי מימדים ומיצב אצות.

שעות פתיחה: ראשון-חמישי, בשעות 09:00-17:00, שישי, 11:00-13:30

בחול המועד פסח, 21.4-24.4, בשעות 11:00-14:00

נזקת אקיג'י ושחר מרקוס, מתוך וידאו פרפורמנס, 2017, צילום: אנדראה בנדטי ופביו ברנרדו

 



זמניות לנצח/ איגור קרוטר

תערוכת צילום בגלריה גרנד ART לאמנות עכשווית

אוצרת: שירלי משולם
נעילה: 15.4.19

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, עופר גרנד קניון, קומה 3. דרך שמחה גולן 54, חיפה. טל: 04 – 81114151, 0505912952 [email protected]

תערוכת-יחיד ראשונה לצלם איגור קרוטר, הכוללת עבודות וסדרות שיצר בשנים 2007-2019, במקביל לעיסוקו כצלם מקצועי בתחום האופנה והפרסום. קרוטר עוסק במימד הזמן ובשאלות פילוסופיות לגבי מהות הזמן כגורם המשפיע על השתנות הגוף והנפש. צילומיו, המבוימים תוך הקפדה ודיוק, עוסקים בזמניות ובסופיות, הופכים את השגרתי לנשגב ואת היומיומי למונומנטאלי, ומערבבים יחד אלמנטים מהציור האירופאי הקלאסי עם מאפייני זהות ישראליים ונופים מקומיים. הצילום של קרוטר מחזיק בזמניות כאילו הייתה נצח ובנצח כאילו היה זמני. קרוטר, יליד העיר אודסה (1979), פועל כיום בתל אביב. הוא בוגר האקדמיה לאמנות Artez שבהולנד (2003-2007) והיה עוזרו של הצלם ההולנדי הידוע ארווין אולף (Olaf) באמסטרדם.



הִתהַוּוּת

מרכז אומנויות וגלריה ע"ש אפטר-ברר, מעלות-תרשיחא

זהות – בין הפרטי לקולקטיבי בעיצוב עכשווי בישראל
פתיחה: שישי, 5.4.19, בשעה 11:30
אוצר: רמי טריף

משתתפים:
שיר אברהם, שלומית באומן, ורד בבאי, סמאח בטחיש, עוז בירי, אדמהון גלאור, חנן דה לנגה, דויד זכריה, עזרי טרזי, ארז נאבי פנה ואינס ברסו, ניל ננר, תמר פלאי, חיים פרנס, יעקב קאופמן, אלון רזגור

ב״התהוות״ מוצג מבחר עבודות עיצוב עכשווי, פרי יצירתם של מעצבים מקומיים, ותיקים וצעירים, המטפלים מפרספקטיבות שונות בגוונים שונים של זהותם הקולקטיבית, על הפרטי והציבורי שבתוכה. העבודות חוקרות ובודקות מושגי יסוד בהגדרת הזהות; מקומיות, אתניות, תרבות, מסורת, אדמה ושייכות לצד עיסוק בסמיוטיקה של ארכיטיפים ישראלים ופרשנות של סמלים ונרטיבים פיזיים של השדה המקומי. הבחירה להציג את העיסוק המתמיד של מעצבים בזהותם המקומית על גווניה השונים הנה הבחירה האותנטית ביותר דרכה ניתן להציץ לתווך המרתק בו עיצוב פוגש אמנות וחותר לגשר בין המושגי לממשי, שני עולמות שבעת המפגש לא ניתן להפריד ביניהם.



רֶצֶף / נועם רבינוביץ

הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה

פתיחה: חמישי, 4.4.19
נעילה: 20.5.19
אוצרת: ענת גטניו

"רֶצֶף", תערוכת היחיד של האמן הוותיק נועם רבינוביץ, היא תערוכה שמציעה לצופה פעולות של השתהות והתבוננות. אלו הן התנסויות נדירות בעולם הכאוטי והתזזיתי בו אנו חיים.

נועם רבינוביץ הוא אמן חוקר ומתבונן. תשתית עיסוקו היא טבע ונוף, אם כי עבודותיו אינן מתארות נוף במובן המוכר. הוא חוקר לעומק מושגים נופיים, גיאוגרפיים, בוטניים ואקלימיים לצד הקשרים היסטוריים ותרבותיים, אך אינו מוגבל לשדה המדעי. לצד ההעמקה העיונית, רבינוביץ עושה דרך קבע מהלכים חקלאיים וסימבוליים בוואדי שבשולי הקיבוץ בו הוא חי בעמק יזרעאל המזרחי – מרחב שאימץ לפעולות אלה. הידע שנצבר על ידו משמש בסיס רחב ליצירה חווייתית, רגשית ואישית.

בתערוכה מציג רבינוביץ רצפים ארוכים של רישומים בגרפיט, עפרונות צבעוניים ודיו, וסדרות אחרות של ציורים שנעשו בטכניקות של רקמה. לצד אלה, מוצגים סרטונים מונוכרומטיים המבוססים על רישום בגרפיט. זוהי תערוכה המתכנסת פנימה ומאפשרת מעט שקט בתוך עומס הרעשים המאפיינים את הימים האלה.

שעות פתיחה: ראשון-חמישי, בשעות 10:00-18:00, שישי, 10:00-14:00

שבתות, חגים וחול המועד פסח: סגור

מתוך "רצף", נועם רבינוביץ', צילום: ליה רוז מגן



״בין שמים לארץ״, יונת חמיידס

גלריה קרית האמנים  "המבשלה", הדגניות 12, קרית טבעון

נעילה: 27.4.19
אוצר: אילן בק
שיח גלריה: שבת, 13.4.19, בשעה 11:30

יונת חמיידס יצרה מיצב העוסק במצבי ביניים בין חיים ומוות, רוח וחומר, מצבים המתאפיינים בחוסר וודאות, תלישות ואובדן שליטה. אם השמים ניתנו לאלים והארץ לבני האדם, אזי ההימצאות בין שמים לארץ משקפת הוויה רעועה זו.

המיצב, המוצג בכל חלל הגלריה, עשוי גריד ברזל המונח על הרצפה, אליו מחוברות באמצעות מוטות דקים סירות השטות באוויר. מצידו האחד של הגריד ניצב אובייקט קיר המתכתב עם המשחק "סולמות ונחשים", ומצידו האחר ישנו מדף שעליו אובייקטים דמויי אלים חלולים. מעל לכל מרחף להק עפיפונים, קשורים גם הם לגריד, ונמצאים בתהליך סחרור והתרסקות (הקישור ל"טרור העפיפונים העזתי" בלתי נמנע).

השימוש בדימויי העפיפונים והסירות, המייצגים אמצעי מעבר בין עולמות בתרבויות רבות, והמניפולציה של דימויים אלה; נראותם הבלויה והיותם כביכול עשויים בטון (על אף שהעבודות קלות מאד במשקלן), מתייחסים לכך.



"אמת וחווה" – מופע מחול מאת שרון צוקרמן ויזר

תיאטרון מחול ענבל, מרכז סוזן דלל

יום חמישי, 4.4.19, בשעה 21:00

מבצעים: שרון צוקרמן, משה שכטר אבשלום

"שני פרפורמרים מצוינים שיש בהם את היכולת להיות פואטיים וקומיים-ילדותיים בו זמנית" (ענת זכריה, מבקרת ידיעות אחרונות).
מופע חדש מאת שרון צוקרמן ויזר. שני רקדנים בוגרים ומנוסים מאפשרים לנו להציץ לאופן שבו רקדנים חושבים. המעבר דרך חלון הזדמנויות זה לוקח אותנו למסע עשיר, מצחיק ונוגע ללב של התבוננות חדשה על מחול בפרט ועל הבמה ככלל.

כרטיס זוגי יוגרל בין קוראי רב ערב שישלחו מייל עד יום ד' ה-3.4 בשעה 19:00

צילום: אבי גולרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *