רב ערב 19.03.19

פסטיבל הספרות של בית אבי חי | למוז"ה דרוש/ה רכז/ת לתחום חוגי אחה"צ וקורסי הערב | Until death do us part | מפגש עם אריאלה ורטהימר ודנה גילרמן | בית מרקחת לילי בבית הנסן | מחוץ למגע/ שיר לוסקי

פסטיבל הספרות של בית אבי חי בירושלים

1.4.19 – 4.4.19

הפסטיבל מתקיים פעמיים בשנה, באביב ובסתיו, ומביא לקהל אירועי מקור מגוונים הקשורים לעולם הספרות. במהלך הפסטיבל יתקיימו אירועי ספרות מסוגים שונים, כולם אירועי מקור שחלקם הופקו במיוחד עבור הפסטיבל: אירועים רב תחומיים, אירועי מוזיקה, אירועי קולנוע, מפגשים עם סופרים, חדש על המדף, אירועי ילדים ועוד.

בין המשתתפים:

לונא אבו נסאר, אריק אבר, יאיר אגמון,  רוני אלדד, אמונה אלון, יאיר אסולין, יפתח אשכנזי, חיים באר, אלמוג בהר, דורית ביניש, בלהה בן אליהו, דיאנה גולבי, אריק גלסנר, דיקלה, רות דולורס וייס, אריאל הורוביץ, יובל המאירי, צופיה הרבנד, אלי חביב, אבישי חורי, תהילה חכימי, מיה טבת דיין, שירה ז' כרמל, יוני ליבנה, עמיר לב, אודליה מורה מטלון, אורין מוריס, אלנתן מיה, ללי ציפי מיכאלי, מיטל מיכאלי, ענת מלמוד, ד"ר עודד מנדה-לוי, ד"ר דורי מנור, רבקה מרים, תמר מרין, בכל סרלואי, מוטי פוגל, ירון פאר, נעמה צאל, מוריה קור, רונה קינן, ג'ואל קנטור, עלית קרפ, יהודית קציר, דורית רביניאן, רואי רביצקי, ד"ר רוביק רוזנטל, לאה שבת, ספי שיבק, צרויה שלו, נועה שקרג'י.

לפרטים נוספים באתר בית אבי חי



לצוות מוז"ה דרוש/ה רכז/ת לתחום חוגי אחה"צ וקורסי הערב

התפקיד במוזיאון הרצליה כולל ניהול אדמיניסטרטיבי, עבודה מול צוות ההדרכה וניהול הקשר מול ההורים והתלמידים, מעקב וטיוב תכנית החוגים השנתית, ליווי התנהלות החוגים בפועל, עיצוב והפקת תערוכת סוף שנה, ניהול מחסן חומרים ועבודה עם תקציב וכספים.

כישורים נדרשים:

רקע בלימודי אמנות

יכולת עבודה מעולה בצוות ויחסי אנוש מצוינים

ניהול ואדמיניסטרציה – יעילות גבוהה ויכולת ניהול זמנים עצמאית.

ראש גדול ועצמאות

יצירתיות

יכולת עמידה מול קבוצה

ניסיון בהדרכה מוזיאלית – יתרון

ניסיון בבניית תכנים – יתרון

היקף המשרה ותשלום:

שלושה ימים בשבוע בשעות אחה"צ ויום אחד מלא.

שעות העבודה דינמיות בהתאם לפרויקטים מיוחדים.

העבודה הינה עבודה שעתית עם תלוש משכורת.

קורות חיים יש לשלוח עד לתאריך 01/04/19 למייל [email protected]



Until death do us part

הגלריה לצילום ע"ש מורל דרפלר, הגנים 21, חיפה

פתיחה: רביעי, 20.3.19
נעילה: 17.4.19
אוצרת: תמר סצמסקי

מור אלנקווה, בוגר המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה (2010), צלם, אמן ומורה לצילום, יפתח ביום רביעי הקרוב את תערוכת היחיד הראשונה שלו.

במבט ראשון נראה שמור אלנקוה מצלם בזירות של אירועים אלימים, אירועים שבהם רב הנסתר על הגלוי וקשה לדעת בוודאות מה התרחש בהם. הצילומים מזכירים את צילומיו של הצלם האמריקאי וויג'י, שצילם בזירות פשע בשנות השלושים והארבעים של המאה ה-20.

הסתכלות נוספת מלמדת שהזירות בהן אנו מביטים הן למעשה אולמות אירועים והצילומים מתעדים, בדרך מאוד סובייקטיבית וייחודית, התרחשויות שקורות מתחת לפני השטח בחתונות. הגבול בין שמחה מתפרצת לבין מה שנראה כאירוע אלים נפרץ וקשה להפריד בין אירוע מלא שמחה לבין שדה קרב.

המצלמה של מור אינה אובייקטיבית, היא נוכחת ואקטיבית, מתבוננת בפער שבין האידאה לבין המאבק שמשדר אלימות. שימוש בפלאש, שחושף רק חלקים מתוך הסיטואציות ומשאיר את השאר באפלה, מאפשר לצופה לדמיין את המשך הסצנה. צילומי חתונה מוזמנים מתבקשים לרוב לספר סיפור של פנטזיה מתוקה, אבל הדימויים בצילומיו של מור שונים. ההתנגשות בין האנשים, ההתפרקות המוקצנת שמתודלקת באלכוהול, סמים ובאסים כבדים, בתוך חשיכת הרחבה, מספרות סיפור אחר.

מור אלנקווה



מפגש עם האמנית אריאלה ורטהימר והאוצרת דנה גילרמן לרגל התערוכה ״Skin" שתוצג בונציה 

סטודיו האמנית, שמעיה 7, יפו

חמישי, 28.3.19, בשעה 19:00

התערוכה של ורטהימר, שתפתח בתאריך 8.5.19 ב PALAZZO MORA (אחד מחללי התצוגה המרכזיים בוונציה בתקופת הביאנלה) היא מיצב ציורי שהצופה מוזמן להיכנס ולקחת בו חלק.

תחילתו בעבודת וידיאו מדיטטיבית שעשויה ממאות תצלומים שצולמו במספנה בנמל יפו, המשכו בעבודת קיר גדולת ממדים המורכבת משכבות של דימויים, וסופו בעבודת קיר קלידוסקופית, רוויה בצבע, המורכבת מפרגמנטים המשמרים את עקבות המסע כולו.

לפרטים נוספים: מירית אטל, 052-5004003,  www.arielawr.com

אריאלה ורטהימר



בית מרקחת לילי

תערוכה ופרפורמנס של קבוצת המבחנה; האמניות אלינור סאם ומיכל רוט

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים
פתיחה: חמישי, 28.3.19, בשעה 20:00
נעילה: 17.4.19
אוצרת: טלי קיים 

בית הנסן בירושלים מחדש ימיו כקדם עם פרויקט טיפולי-יוצר: בית מרקחת לילי. במסגרת הפרויקט, תוסב הגלריה בקומת הכניסה לבית מרקחת אלכימי.

האלכימיה היא הפרוטו-מדע שקדם לכימיה ולרפואה המערבית הקונבנציונלית. מטרתם העיקרית של האלכימאים הראשונים הייתה לגלות כיצד ניתן להמיר מתכות פשוטות לזהב טהור וכיצד לייצר סם שיעניק להם חיי נצח.

שלא כמו המדע והרפואה, שנתפסים מבחינת ההיסטוריה הפטריארכלית כמובלים על ידי גברים, האם המייסדת והממציאה הגדולה של האלכימיה היא אישה בשם מרים היהודייה, שחיה ופעלה באלכסנדריה ככל הנראה בין המאה הראשונה למאה השלישית לספירה. מרים, המכונה בחלק מהכתבים "בתו של אפלטון", הובילה את האלכימאים אל שיטת טיפול שנועדה לאזן את הגוף דרך הגדרת קשר בין יסודות הקיימים בתוכו וחומרים ארציים המצויים באדמה.

״בית מרקחת לילי״ הוא פרויקט שממשיך את דרכה של מרים, נשען על המצאותיה, מציג פרקים בחייה ומאפשר לצופות וצופים להכיר אותה ואת עקרונות האלכימיה שצמחה מגילוייה באמצעות גופם שלהם.

״בית מרקחת לילי״ הועלה לראשונה במסגרת פסטיבל Sabra בקוריטיבה, ברזיל, וכעת פותח את שעריו בבית הנסן בירושלים מתוך דיאלוג עם ההיסטוריה של בית החולים; היסטוריה של טיפול, חקר וגילוי.

הקהל הרחב מוזמן לקבל אבחון וטיפול מהאמניות כדי לאזן את הגוף ואת הנפש.

פרט לערב הפתיחה, הרוקחות יקבלו קהל בתאריכים הבאים:

3.4.19, בשעות 20:00-23:00

10.4.19, בשעות 20:00-23:00

17.4.19, בשעות 20:00-23:00

**בשאר הימים, בית המרקחת יתפקד כתערוכה המציגה את תוצרי הטיפולים שניתנו.

פרטים נוספים באתר בית הנסן

מיל רוט, ללא כותרת, 2019



מחוץ למגעOut of Touch | שיר לוסקי

גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב

פתיחה: 21.3.19
נעילה: 27.4.19
אוצרת: הגר בריל
שיח גלריה: שבת, 6.4.19  

התערוכה ״מחוץ למגע״ של שיר לוסקי התגבשה מתוך מערכת יחסים מתעתעת ומורכבת בין צילום לפיסול, בין דימוי שטוח לחומר תלת-ממדי.

הצילומים של לוסקי מתחקים אחר הפרעות חומריות; פתחים, שברים, חלונות, חורים ומהמורות. כל אלו הופכים לאלמנטים פיסוליים-מרחביים בחלל הגלריה: קיר גבוה אשר חור גדול נפער בו ומגלה, חלקית, את מה שמסתתר מאחוריו, צינורות החודרים את מעטפת החלל, נכנסים ויוצאים דרך הקיר, ושלולית שחורה היוצרת השתקפות אניגמטית על רצפת הגלריה.

עבודותיה של לוסקי מבקשות לבחון מחדש את היחסים בין רבדים ושטחיות, פתחים וחסימות.  מחוץ למגע מאפשרת לנו להרהר אודות תוקף קיומי הנובע מיצירה של דימוי אך גם מתנפץ באמצעותו, ומנכיחה עבורנו את אותו אזור אפור שנמצא בין מה שאנחנו רואים בעולם לבין מה שיש בו באמת.

שיר לוסקי, פרט מתוך "מחוץ למגע", 2019

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *