אילנית קונופני זוכת מענק גליה יהב

קונופני, אוצרת ומרצה לצילום, כתבה טקסטים לספרים וקטלוגים עבור אמנים ואמניות. המענק, המחולק לראשונה, יוענק לקונופני בשל מאמרה "הלילה הוא עירומי", העוסק ביצירתה של ביאנקה אשל-גרשוני, וייחגג בערב מיוחד בתיאטרון תמונע, תל-אביב

אילנית קונופני היא זוכת מענק הכתיבה על אמנות ע"ש גליה יהב לשנת 2018. קונופני, אוצרת ומרצה לצילום, כתבה טקסטים לספרים וקטלוגים עבור אמנים ואמניות ובהם רונית פורת, אתי שוורץ, רמי מימון, פראנס לבה-נדב ותמר לצמן. זו השנה הראשונה שבה ניתן המענק, בסך 8,000 שקל, בשיתוף מגזין "הרמה", יורם קופרמינץ ומשפחת יהב. חברי ועדת השיפוט למענק היו יוענה גונן, סמדר לוי ומיה סלע.

המאמר "הלילה הוא עירומי" של קונופני, שיפורסם במגזין המקוון "הרמה" במהלך דצמבר 2018, עוסק ביצירתה של ביאנקה אשל-גרשוני ומבוסס על מפגשים ושיחות שערכה עם האמנית לקראת תערוכת היחיד שלה בגלריה עינגע בתל-אביב בינואר-מרץ 2018. חלק מהכתוב בו ליווה את הציורים, הפסלים, התבליטים וקלפי הטארוט שהוצגו בתערוכה.

במהלך הטקסט מבקשת קונופני לבטא את עוצמת המפגש שלה ככותבת עם אמנית בעלת קול ייחודי, שסירבה לכל אורך שנות יצירתה ועד היום להתאים את עצמה למוסכמות האמנותיות, לטרנדים או זרמים מובילים, ושחשיבתה הביקורתית והבלתי מתפשרת היא חלק משמעותי בתהליכי עבודתה וביצירתה. גם האופן שבו כתבה קונופני את הטקסט מבקש לחרוג מאופני הכתיבה השגורים על אמנות, ונע בין תיאוריה, פואטיקה וחוויה אישית.

המענק יינתן במסגרת אירוע אנטישפע שיוקדש לזכרה של גליה יהב. נושאו "בא לי למות 1". האירוע יתקיים ביום שלישי, ה-11 בדצמבר 2018, בשעה 21:30, בתיאטרון תמונע בתל-אביב. במהלך הערב יוצגו עבודות וידיאו של גליה יהב ויבוצעו קטעי מוזיקה שהולחנו במיוחד ומבוססים על טקסטים שהיו חלק מחייה האישיים והמקצועיים. בערב ישתתפו חברי להקת אנטישפע – קרני פוסטל, אור אדרי, עובד אפרת, חגי ליניק, אסף תלמודי ונעה סגל – וכן רינת אדלשטיין, ענת בצר, מיה סלע ויורם קופרמינץ.

לקריאת מאמרה של אילנית קונופני על תערוכתה של אתי שוורץ בגלריה עינגא, תל-אביב, ב"ערב רב", כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *