מוזיאון זומו זכה בציון לשבח בתחרות סותבי'ס העולמית

השופטים: "זומו הוא פרויקט שמבקש לחשוב מחדש לאן מוסד המוזיאון יכול להתקדם ולהתפתח ואיך ניתן לאפשר גישה רחבה לאמנות גם בסביבות קשות ומסובכות". בפרס הראשון זכה מוזיאון האקדמיה לסרטים בניו-יורק, שיציג ב-2020 תערוכה על השפעת יוצרים אפרו-אמריקאים על תולדות הקולנוע

בית המכירות הלונדוני סותבי'ס הכריז על הפרויקטים הזוכים בתחרות הבינלאומית לתערוכות ומיזמים אמנותיים פורצי דרך, ובהם זומו – המוזיאון הנייד הראשון בישראל, שהחל לפעול השנה. זומו מציג בימים אלה בערד עד ה-28 בדצמבר 2018, וינדוד לחורה במהלך 2019.

בתחרות היוקרתית, שבה השתתפו כ-1,000 מוזיאונים ומיזמים אמנותיים, זכו חמישה פרויקטים לציון לשבח ולפרס כספי על סך 10,000 פאונד. לצד זומו זכו תערוכה על הנרי מור שתתקיים בלונדון ב-2019; תערוכה על מגדר שתוצג באיווה, ארה"ב ב-2019; רטרוספקטיבה של רוברט קולסקוט שתוצג בסנסינטי ב-2020; ותערוכה של ג'קסון הלנגואי שתוצג בקייפ-טאון, דרום-אפריקה, ב-2020. בפרס הראשון זכה מוזיאון האקדמיה לסרטים שיוקם בניו-יורק ב-2020 וייפתח עם תערוכה מקיפה על השפעת היוצרים האפרו-אמריקאים על תולדות הקולנוע.

את הזוכים בפרסים בחרה ועדה מקצועית שהורכבה במיוחד לתחרות וכללה את סר ניקולאס סרוטה, יו"ר איגוד האמנויות באנגליה; קוני באטלר, האוצרת הראשית של מוזיאון האמר בלוס-אנג'לס; אוקאוי אנואזר, המנכ"ל היוצא של האוס דר קונסט במינכן; דונה דה-סאלבו, אוצרת בכירה של מוזיאון הוויטני בניו-יורק; אמילי גורדנקר, מנכ"לית מאוריציוס בהאג; ואלן שוורצמן, סגן נשיא סותב'יס העולמית ויו"ר הפרס.

בנימוקים להענקת הציון לשבח לזומו כתבה דונה דה-סאלבו ממוזיאון ויטני: "זומו הוא פרויקט שמבקש לחשוב מחדש לאן מוסד המוזיאון יכול להתקדם ולהתפתח. זומו בודק ובוחן איך ניתן לאפשר גישה רחבה לאמנות גם בסביבות קשות ומסובכות, ואיך האתגרים הללו יכולים להפוך לכר פורה של פתרונות יצירתיים".

מילנה גיצין-אדירם, היוזמת והמנהלת הכללית של זומו, מסרה לוועדת הפרס: "עבורנו, ההכרה של חבר השופטים של סותבי'ס העולמית בפרויקט היא זכות ענקית וזריקת מרץ מרגשת. העובדה שגוף עולמי, מבוסס ומכובד כל-כך מחליט להכיר במוזיאון חדשני, נסיוני ופורץ דרך שקיים פחות משנה במדינה קטנה כמו ישראל היא בעלת משמעות אדירה והוכחה לכך שהאתגרים המקומיים והלוקליים שאיתם אנחנו מבקשים להתמודד בזומו הם רק דוגמה מקומית וספציפית של האתגרים הגלובליים והכלליים שאיתם צריכים להתמודד גופים יוצרים ויצירתיים בכל העולם".

בערד, התחנה השנייה במסע של זומו ברחבי הארץ, תוצג תערוכת ענק בהשתתפות 40 אמנים עד ה-28 בדצמבר במפעל מגבות ערד, רח' התעשייה 59. המוזיאון פתוח לקהל הרחב בחינם שבעה ימים בשבוע ומארח את כל בתי-הספר של ערד לסיורים מודרכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *