רב ערב 31.07.18

"Shop It", אשכול תערוכות במוזיאון חיפה לאמנות | שלישי במוז"א – מפגשים שבועיים בתערוכות המוזיאון | "פרימוורה | Primavera", יריד מכירות העיצוב של בית הנסן, חוזר! | "ביורולוגיה 001: משמעות החיים כעוסק פטור"

"Shop It", אשכול תערוכות

מוזיאון חיפה לאמנות

אוצרת ראשית: סבטלנה ריינגולד

פתיחה: 4.8.18

 אשכול התערוכות החדש במוזיאון חיפה עוסק בתגובותיהם של אמנים למנגנוני הצרכנות השולטים בחיי כולנו ומכריעים ומעצבים את התרבות העכשווית. התערוכות מציגות התייחסות ביקורתית וחתרנית, מרתקת ומפתיעה למנגנונים הללו. כמה מהן מאמצות באופן ערמומי את האסטרטגיות של המנגנון הקפיטליסטי: פרסומות, ראווה, הפצה ויראלית באינטרנט ועוד. באופן זה, האמנים נרתמים לשיקום הפונקציות החברתיות הבסיסיות שסכנה מרחפת מעליהן בגלל שׂררת השוק.

האשכול כולל 12 תערוכות חדשות, ארבע מהן תערוכות יחיד ושמונה תערוכות קבוצתיות. בתערוכות מציגים כ-70 אמנים ישראלים ובינלאומיים, ובהם אולף קונמן, חנאן אבו-חוסיין, אייל אסולין, אלכס ליבק, ברי פרידלנדר, אריאן ליטמן, זמיר שץ, ניר הוד, רון עמיר, אנדי ארנוביץ, אלונה הרפז, אדי ואנגנט, בריאן אורליך, ויק מוניז, ג'ק ודינוס צ'פמן וסינדי שרמן.

מוזיאון חיפה לאמנות, רח' שבתאי לוי 26, חיפה.

אייל אסולין, "דביר", 2016, טכניקה מעורבת. באדיבות האמן



שלישי במוז"א – מפגשים שבועיים בתערוכות המוזיאון

והשבוע: הפאנל "הישרדות – כוחו של סגנון מקומי"

מוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב
שלישי, 31.7.18, בשעות 19:00–21:00

התערוכה "סנדלים – אנתרופולוגיה של סגנון מקומי" מתמקדת בחפץ אחד כמורה דרך בחקירת "צורות ישראליות", ומנסה להבין כיצד נוצר הסגנון המקומי ואיך צורותיו שורדות לאורך השנים. מופע הסנדלים מבקש לחגוג את החפץ שהפך מזוהה עם המקום, להפנות מבט אל כפות ידיהם של בעלי המלאכה ואל כפות רגליהם של נועלי הסנדלים, ולברר כיצד הפכו שתי רצועות הרוחב לצורה ברורה ומובהקת, המתגלגלת בין בתי-היוצר כבר קרוב ל-100 שנה. זאת, אף שהטכנולוגיות, הטעמים והצרכנים משתנים כל העת.
בפאנל "הישרדות – כוחו של סגנון מקומי" ישתתפו יובל סער, העורך הראשי של המגזין "פורטפוליו"; דורין פרנקפורט, מעצבת ותעשיינית; גיל פנטו, אספן ומשמר נוסטלגיה ישראלית; פרופ' תמר אלאור, אוצרת התערוכה.
בתום המפגש ייערך סיור בתערוכה "סנדלים".
מוזיאון ארץ-ישראל, רח' חיים לבנון 2, רמת-אביב, תל-אביב, טל' 03-6415244. ב', ד', 16:00-10:00, ג', 20:00-10:00, ה', 20:00-10:00, ו', 14:00-10:00, שבת, 16:00-10:00. כניסה: 52-26 שקל, כניסה חופשית עד גיל 18 (כניסה לפלנטריום ולחלק מהתערוכות בתשלום).

 

צילום: יקי הלפרין



"פרימוורה | Primavera", יריד מכירות העיצוב של בית הנסן, חוזר!

"נאמבר פייב #5 | חמסה עליכום"

אנו מזמינים מעצבים להשתתפות בדוכני מכירה או בחנות הפופ-אפ למוצרי Print. הדוכנים והחנות הם אירוע מכירה לחג, ויתקיימו במקביל ל"אירועי קיץ בהנסן".
הדוכנים יפעלו בימים 30-31.8.18.
חנות הפופ-אפ למוצרי Print תפעל לאורך כל אירועי הקיץ, בימים 23.8-1.9.
להשתתפות בחנות יש לשלוח JEPG רלבנטיים בצירוף טקסט תחת הכותרת "השתתפות בחנות". יש  לצרף שם מלא, תיאור מוצר הפרינט (לדוגמה: סיכות/פוסטר/לוח שנה/כרטיס ברכה), פורמט, מחיר, אתר אינטרנט/דף עסקי בפייסבוק, מס' טלפון.
המכירה בשיטת קונסיגנציה.
נא לשלוח את הבקשות לכתובת: [email protected]
בקשות יתקבלו עד ה-5.8.18.



הרצאה: "ביורולוגיה 001: משמעות החיים כעוסק פטור"

גלריה המדרשה, תל-אביב

ראשון, 5.8.18, בשעה 18:00

איגוד האמנים שמח לארח את העמותה הכי קולית והכי עצמאית בירושלים, בר-קיימא, מקום שעושה סדר ליוצרים מכל הסוגים בצדדים הביורוקרטיים של האמנות, וביורוקרטיה, אם לא ידעתם, היא חלק הכרחי ובלתי נפרד מכל פעולה יצירתית. בר-קיימא עוזרים לאמנים להבין איך להגשים באופן פרקטי את הרעיונות הגדולים והמעולים שלהם.
לידיה מלטין, מיוזמות ומנהלות העמותה, תחלוק איתנו מהידע הכה הכרחי הזה בהרצאה "משמעות החיים כעוסק פטור". ההרצאה תעסוק בשאלות שונות, ובהן "למה אין לי אישורי מס", "מה זה בכלל ניהול ספרים", "פטור, אבל ממה?", "זכויות, חובות, אזהרות והתמודדות רגשית עם הביורוקרטיה של עוסק פטור".
מלטין היא יוצרת, מפיקה ומנהלת פרויקטים בעמותת בר-קיימא לתרבות, אמנות, מוזיקה ושלום בירושלים. העמותה פועלת במטרה למזער את נזקי הביורוקרטיה על אמנים וקבוצות יוצרות.
לאיוונט בפייסבוק
גלריה המדרשה, רחוב הירקון 19, תל-אביב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *