רב ערב 10.7.18

ויצו חיפה – תערוכת הבוגרים | מחול בתערוכה "אברהם אופק: גוף עבודה" | "רוח נידף", אילן שדה | "פרולוג לרצח" – ההשקה | "מוסללה – חמש השנים הראשונות", השקה תל-אביבית | סדנאות בבימת מיצג – הגרלה לקוראים!

המרכז האקדמי ויצו חיפה

תערוכת הבוגרים 2018

תקשורת חזותית | ארכיטקטורה | צילום | עיצוב אופנה

פתיחה: רביעי, 18.7.18, בשעה 20:30

נעילה: מוצ"ש, 28.7.18

 כמעט כל אספקט בחייו של אדם עובר דרך ידיו המטפלות של המעצב. התפקיד החדש של המעצב דורש ממנו להיות מחויב לתרבותו וסביבתו, מהמעגל הקרוב והאישי, דרך הציבורי-לוקאלי ועד למעגל המרוחק הרחב והגלובלי. בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית נוקטים עמדה בזיקה של אחריות כלפי אותם מעגלים, מייצרים, משפיעים ומתווכים עבור כולנו את המציאות האישית, הישראלית והעולמית על גווניה.

בוגרי המחלקה לארכיטקטורה מציגים חמישה "חדרי גלריה": "פרות קדושות", מיתוסים במרחב הציבורי הישראלי; "שומרי הגלקסיה", סביבה מקיימת ותשתיות; "כאן גרים", העוסק בחיי הקהילה; "לחם וחמאה", המגורים כחלק הארי בסביבה הבנויה; ו"מעשה מרכבה", מורכבות המעשה העירוני.

בוגרי המחלקה לצילום פוליטיים מתמיד, מחדשים צורות שיח ולא פוחדים לעמוד בצד המבקר, הצד היוצר את האנטיתזה, צד המיעוט או לצדו של המיעוט. הם יעשו זאת באמצעות תצלומי סטילס, סרטי קולנוע ועבודות וידיאו-ארט.
לפרטים נוספים, כאן.

המרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562555.

ימים א'–ה', 12:00–20:00; שישי, 10:00–14:00; שבת, 10:00–22:00. הכניסה חופשית.

מיתוג התערוכה: מירב לרך, עופרי גיל, המח' לתקשורת חזותית



מוזיאון תל-אביב לאמנות

מופע מחול בחלל התערוכה "אברהם אופק: גוף עבודה"

"זמנים וגלימות", רות אשל במופע מחווה לצייר אברהם אופק

חמישי, 12.7.18, בשעה 20:00

מפגש וסיור בתערוכה עם האוצרת גליה בר-אור מהשעה 19:00

הרקדנית, הכוריאוגרפית, חוקרת ומבקרת המחול רות אשל חוזרת לבמה אחרי 30 שנה ומופיעה בסולו "גלימת האבן" שיצרה ב-1980 עם הפסל אברהם אופק, והפעם בכוריאוגרפיה חדשה. במפגש מספרת ד"ר אשל על עבודותיה המשותפות עם אופק שהובילו את פריצת המחול הנסיוני הרב-תחומי באותו עשור, ומאירה את התובנות שנולדו מהמפגש רקדנית/פסל.
יוצר הגלימה: אברהם אופק
כוריאוגרפיה, ריקוד, תפאורה קולית ונקישת אבנים: רות אשל
"מופע בשל נוגע ומרתק, ספוג בידע מקצועי רב-שנים החובק אמירה אישית מקורית, מפתיע במוזיקליות תנועתית ווקאלית הזורמת בין הקול האנושי, קולות ההקשה של האבנים וקולות השקט המלווים את הופעתה המכובדת של רות אשל. כל פרט בריקוד משלב סיפור סמוי של תנועה, משחק, רגש ואמירה פילוסופית רבת עניין". תרצה ספיר

כרטיסים בקופת המוזיאון: 03-6077020

רות אשל, "גלימת האבן", 2018, צילום: נטשה שחנס



"רוח נידף", אילן שדה

גלריה טרדיס, התחנה המרכזית החדשה

קומה 7 מזרח, מול תחנות האוטובוס לקריית-שמונה וחיפה, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 19.7.18, בשעה 20:00
נעילה: 19.10.18

חלל הזמן של דוקטור הו מארח את האמן אילן שדה בטרדיס לרזידנסי פופ-ארט, שבו יוצג המיצב "רוח נידף". בחלל הייחודי הנמצא בתחנה המרכזי מאחורי דלת סגורה ובה חלון הצצה נחזה במתרחש בגלריה. המיצב "רוח נידף" יוצר שביל תודעתי בין יצירתו של האמן והרוח המנשבת ממכונת הזמן הטרדיס של ד"ר הו. במרחבי הדמיון שבין החללים נותרים שטחי הפקר שבהם אפשר למצוא חוויה ייחודית ואישית.
פתוח לצפייה 24 שעות ביממה, בערב הפתיחה הדלת תהיה פתוחה ואפשר יהיה לראות את המיצב ב-360 מעלות.
אילן שדה הוא בוגר קלישר 5, למד תולדות האמנות ופילוסופיה באוניברסיטת תל-אביב ומולטימדיה במכללה הטכנולוגית בבאר-שבע. הציג תערוכות יחיד וקבוצתיות רבות.
מפיק: מתי עלה.
זו התערוכה הראשונה בגלריה, שתארח אמן אחר כל רבעון.



"פרולוג לרצח", רחל פרץ – ההשקה

קפה אלבי, תל-אביב

רביעי, 11.7.18, בשעה 20:00

"פרולוג לרצח" הוא ספרה השלישי של רחל פרץ (קדמו לו "מעשה לוט", 2012, הוצאה עצמית; ו"כיפה אדומה | רק תני לו אויב", הסדרה "כבר", מוסד ביאליק, 2015). הספר מגולל – בשיר אחד ארוך – את סיפורו של גבר בן 51 המבקר את אביו ומגלה שהוא נרצח. הוא לא זוכר מדוע, כיצד ומתי רצח אותו. הוא יוצא למסע בלשי בעקבות הרוצח. את המסע הוא מתעד במחברת של בנו. הספר כולל רישומים של פרץ.
משתתפים: הסופר, העורך והמתרגם אסף שור; המורה, המסאי והמבקר שאול סתר; המורה, העורך, המתרגם והמסאי עודד וולקשטיין; המשוררת, המורה והעורכת יונית נעמן; המשוררת אילה בן לולו; הסופר והמו"ל יפתח אלוני; והכותבת רחל פרץ.
בית-הקפה אלבי, רח' הגדוד העברי 8, תל-אביב.
קפה ועוגה, חינם. מכירת ספרים במקום, בהנחה.
פרטים נוספים: כאן.



"מוסללה – חמש השנים הראשונות", השקה תל-אביבית

הרמפה של קולקטיב אנייה, רח' נווה-שאנן 46, תל-אביב

שישי, 13.7.18, מהשעה 12:00 ועד אחרון האבטיחים
חודשיים אחרי שיצא לאור, יורד "מוסללה – 5 השנים הראשונות" מההר אל הים כדי לספר את סיפורה של קבוצת אמנים שפעלה במשך חמש שנים בשטח ההפקר הירושלמי. ההשקה תתארח אצל האחות התל-אביבית, ברמפה של קולקטיב אונייה בנווה-שאנן.
בתוכנית: שיחה עם כותבי הספר ועורכיו, בהשתתפות אמנים/ות שהשתתפו בפעילויות ובתערוכות ואורחים נוספים, בירה, אבטיחים ומוזיקה של שישי בצהריים.
הכניסה חופשית.
ניתן יהיה לרכוש עותקים של הספר במהלך האירוע (אפשר להזמין מראש כאן).



סדנאות פרפורמנסארט וסדנת פרפורמנסאונד

במת מיצג, מקלט 209 ע"ש דן זקהיים, תל-אביב

מגוון סדנאות להיכרות והתנסות עם פרפורמנס דרך אמני פרפורמנס שונים ומגוון אופני פעולה;

התנסות ביצירה המתבססת על הגוף האישי/האנושי ופעולתו בהקשרים נרחבים, ובדיקת הקשר שבין האמנות והחיים ופירוק גבולות המדיום באמנות.

שני, 16.7.18, בשעות 18:30–21:30 – מפגש עם כנרת חיה מקס, אמנית פרפורמנס מובילה ומנחת הסדנה השנתית בבמת מיצג.

שני, 23.7, 30.7, בשעות 18:30–21:30 – מפגשים עם שחר מרקוס, אמן פעיל המשלב בין פרפורמנס, וידיאו ופיסול.

יום שני, 6.8.18, בשעות 18:00–22:00 – מפגש עם רן נחמיאס ויניב שיינפלד, סדנה מעשית, התנסותית וחווייתית על הקשר שבין אמנות פרפורמנס לסאונד ומוזיקה.

עלות מפגש יחיד 140 שקל או 250 שקל לצמד המפגשים עם שחר מרקוס, או 100 שקל למפגש בהרשמה לכלל המפגשים.

הסדנאות תתקיימנה בבמת מיצג, מקלט 209 ע"ש דן זקהיים, התחנה המרכזית החדשה, רח' לוינסקי 116, תל-אביב, כניסה דרך שער 41 וישר עד סוף המסדרון (דלת צהובה). פרטים נוספים על מפגשי פרפורמנסארט או מפגש פרפורמנסאונד, או בטל' 03-5372096.

השתתפות בסדנה אחת לבחירת הזוכה תוגרל בין הקוראים שישלחו מייל!

שחר מרקוס, סטיל מתוך עבודת הוידאו "האוצר", 2011

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *