דניאל צאל זוכה פרס פרסר לצלם ישראלי צעיר

מנימוקי השופטים: "צאל מחלץ מפעולות יומיומיות דרמות שקטות, קריאה להפוגה ולעצירה של המבט. הצילום שלו מצטיין בזיקוק של אנושיות מתוך הפרוזאיות, מתוך השולי, מתוך מה שאינו מבקש להיראות, להיזכר ולהפוך לדימוי"

הזוכה לשנת 2017 בפרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר הוא הצלם דניאל צאל. פרס פרסר מוענק מטעם מוזיאון תל-אביב זו הפעם הרביעית; בשנת 2015 זכה בו הצלם רמי מימון, בשנת 2016 זכה בו הצלם מארק יאשאייב ובשנת 2017 זכתה הצלמת רונית פורת. הפרס כולל מענק כספי בסכום של 5,000 דולר ותערוכת יחיד במוזיאון תל-אביב לאמנות.

צאל נולד בשנת 1985, בתל-אביב, והוא חי ופועל בתל-אביב ובברלין. צאל הוא בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל ותוכנית חילופי סטודנטים ב-Staedelschule, פרנקפורט, גרמניה. הציג תערוכות יחיד והשתתף בתערוכות קבוצתיות בגלריות בארץ ובעולם. כמה מהן פורסמו בכתבי-עת ומגזינים מקומיים ובינלאומיים.

"דריוס תופר", 2014. צילום: דניאל צאל

"דריוס תופר", 2014. צילום: דניאל צאל

צוות השופטים בוועדת הפרס כלל את דורון רבינא, האוצר הראשי של המוזיאון; לוקה לו פינטו, אוצר ב- Kunsthalle Wienומקים שותף של המגזין ובית ההוצאה לאור NERO; וברנדן אמבסר (Embser), עורך המגזין "Aperture", לשעבר מנהל תערוכות באוסף וולטר ושופט בתערוכות בינלאומית מרכזיות.

מנימוקי השופטים: "צאל מחלץ מפעולות יומיומיות דרמות שקטות, קריאה להפוגה ולעצירה של המבט. הוא יוצר מנעד פסיכולוגי עשיר באמצעות צילום המבוים ומתוכנן בקפידה. הצילום שלו מצטיין בזיקוק של אנושיות מתוך הפרוזאיות, מתוך השולי, מתוך מה שאינו מבקש להיראות, להיזכר ולהפוך לדימוי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *