רישום של תמר גטר נגנב מתערוכה בעין-חרוד

הרישום, אחד מצמד, נגנב לפני כמה ימים מתערוכתה של גטר, "הליוטרופיון", שנפתחה באחרונה. "במוזיאון מותקנות מצלמות אבטחה. יחד עם זאת, אם העבודה תחזור ללא פגע, לא נפעיל הליכים משפטיים כנגד הגנב/ת", אומרת גטר

לפני כמה ימים נגנב רישום מתערוכתה של תמר גטר, "הליוטרופיון", המוצגת במשכן לאמנות עין-חרוד. הרישום, "הליוטרופיון סדרה 53", הוא אחד משניים המהווים עבודה אחת.

גטר והמשכן לאמנות פירסמו הודעה: "מי שגנב/ה רישום זה גם הרס/ה בכך עבודה. אנחנו המומים מגסות הרוח של המעשה, מהפגיעה ביצירה, ביוצרת, במוזיאון ובקהל המבקרים בו. מצורפת כאן תמונה של העבודה השלמה, שחלקה הימני נגנב. אנו מבקשים ממי שאחראי/ת למעשה להחזיר את הגנוב לאלתר למוזיאון. במוזיאון מותקנות מצלמות אבטחה. יחד עם זאת, אם העבודה תחזור ללא פגע, לא נפעיל הליכים משפטיים כנגד הגנב/ת".

העבודה הגנובה מימין. "הליוטרופיון, סדרה 53", תמר גטר

העבודה הגנובה מימין. "הליוטרופיון, סדרה 53", תמר גטר

"הליוטרופיון" (שפירושו "הפונה אל השמש") היא הצבת ציור חדשה של גטר במשכן (נעילה: 3.3.18). תמונתה המרכזית היא "בהמה על הגב". אגף אחד שלה רישומים, והשני ציור-רצועה שסוגר מבנה מלבני מתוחם בתוך אולם התצוגה.

גטר רשמה במשך כשנתיים את גלגול ההרפיה של סוס, על גבו, "ממציאה את אופני הרישום שלה ואת תכניו בזיקה לאנליזות מצולמות שלו ומתוך תהייה על יחסה לתיאור אירוע שמשכו שניות אחדות ותוכנו עונג", נכתב בטקסט התערוכה. "הרישומים עסוקים במהירות ביצוע גדולה, במחשבות על כוחותיו ויכולותיו של הקו הרציף ובסגולותיה המיוחדות של חזרה סדרתית בהקשר זה.

"בניגוד מנוסח אל הרישומים, חוזר ציור הרצועה של גטר אל שאלת הרצף והתנועה באמצעות פיתוח חדש של הציור הפרגמנטרי, ה'אטי' שלה, על כל ענייניו ב'מעצורי ציור'; אופני אילוץ גופני של הפקתו ותכניו בה במידה. ציור הרצועה מראה סדרה של דבוקות דמיוניות עשויות סוס, שולחן כתיבה וחמנייה; כמו ברישומים, גם כאן, כולם 'על הגב', מדמות מעין מחסומי ענק המרחפים על מסלול הקפה דמיוני".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *