דוד עדיקא יעמוד בראש המחלקה לצילום בבצלאל

עדיקא יחליף את אורה לב, שכיהנה כממלאת-מקומו של ראש המחלקה מאז מינויו של ד"ר דור גז לעומד בראש לימודי התואר השני בבצלאל

הוועד המנהל של בצלאל אישר ביום רביעי את מינויו של דוד עדיקא לתפקיד ראש המחלקה לצילום. עדיקא יחליף את אורה לב, שמונתה לממלאת מקומו של ראש המחלקה לצילום עם מינויו של ד"ר דור גז לראש התוכנית לתואר שני באמנויות.

עדיקא, יליד ירושלים, חי ויוצר בתל-אביב. בוגר בצלאל לתואר שני באמנויות ותואר ראשון בצילום. עדיקא הוא אמן פעיל ומשמש גם מרצה במחלקה. בעשור האחרון הציג במוזיאון תל-אביב, במוזיאון ישראל, בגלריה ברוורמן, במוזיאון הרצליה לאמנות, במוזיאון חיפה, במוזיאון אשדוד לאמנות עכשווית ובמוזיאון לצילום בתל-חי. עבודותיו הוצגו בביאנלה לצילום בבלגיה, באקדמיה לאמנות בפילדלפיה, במוזיאון לאמנות הלאומי בריגה, במוזיאון מורנדי באיטליה ובגלריות וחללי תצוגה אחרים בארץ ובעולם.

במהלך השנים זכה בכמה פרסים וציונים לשבח, ובהם פרס השרה לאמן פלסטי, פרס אמן צעיר ממשרד התרבות והספורט ופרס ג'ק ניילור לצילום. עבודותיו נמצאות באוספים מוזיאליים מקומיים ובינלאומיים כמו גם באוספים ציבוריים ופרטיים.

בוועדת האיתור היו חברים נשיא בצלאל ויו"ר הוועדה, פרופ' עדי שטרן; הרקטור, ד"ר יובל קרניאל; ד"ר אורי ברטל; פרופ' ענת קציר; ספי חפץ; אורה לב ודניאלה וכסלר.

רקטור בצלאל ד"ר יובל קרניאל מסר בהודעת המינוי כי "עדיקא נכנס לנהל מחלקה מפוארת וחשובה בתקופה של שינוי ומחשבה מחדש על מקומו ותפקידו של הצילום בתרבות הדיגיטלית החדשה, בעידן של פוסט-מציאות. עדיקא הוא צלם ואמן מחונן ואנו בטוחים שיידע לנווט נכונה ולהוביל את התחום בשנים הבאות".

1 תגובות על “דוד עדיקא יעמוד בראש המחלקה לצילום בבצלאל”

    לא שהיו למישהו ציפיות, אבל אין שום בשורה חדשה במינוי הזה. נקבל עוד מאותו הדבר. עדיקא לא עשה משהו מעניין בצילום כבר די הרבה שנים, אבל זה ממילא לא קריטריון קבלה. התפקיד הזה יגמור אותו בדיוק כמו שהוא גמר את קודמיו (מלבד דור גז שקיבל קידום). המערכת כל כך רקובה שאין טעם לקוות שיקרה משהו טוב באופן יזום. זה יכול להיות רק באופן מקרי. נפהק כל הדרך עד שיודיעו על מינוי צפוי נוסף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *