מינויים חדשים בבית הגפן ובמועצה הבריטית בישראל

יעל מסר מונתה למנהלת ואוצרת הגלריה בבית הגפן מרכז תרבות ערבי יהודי בחיפה. היא תחליף את יעלה חזות ינוקא, שעוברת לשמש כראש תחום אמנויות במועצה הבריטית בישראל

יעל מסר מונתה למנהלת ואוצרת הגלריה בבית הגפן מרכז תרבות ערבי יהודי בחיפה. מסר מחליפה את יעלה חזות ינוקא, שניהלה ואצרה את הגלריה בשש השנים האחרונות ומותנה לאחרונה לראש תחום אמנויות במועצה הבריטית בישראל.

מסר היא אוצרת עצמאית. בשנה האחרונה הייתה המנהלת האמנותית של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי 48 מ"מ מטעם עמותת "זוכרות". היא למדה לימודי אוצרות באוניברסיטת גולדסמית’, לונדון, ובוגרת תכנית האוצרות במרכז דה אפל באמסטרדם. בשנים האחרונות עבדה בשיתוף פעולה במוסדות שונים בארץ ובעולם ביניהם: המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, מוזיאון וואן אבה באיינדהובן, המרכז לאמנות מטדרו במדריד והמרכז לאמנות עכשווית, וורשה. מסר הייתה חלק מהצוות האוצרותי High&Low Bureau יחד עם האוצר והחוקר גלעד רייך, במסגרתו אצרו תערוכות ואירועים במקומות שונים וביניהם מוזיאון הסטדייליק אמסטרדם, גלרית אפקסארט, ניו-יורק וארטפורט, תל אביב. ב-2013 שימשה כאוצרת המחקר של הביאנלה הבינלאומית ה-13 באיסטנבול.

יעלה חזות ינוקא

יעלה חזות ינוקא מונתה לראש תחום אמנויות במועצה הבריטית במקומו של עמנואל ויצטום. היא תהיה אמונה על עיצוב ויישום האסטרטגיה של המועצה הבריטית בתחום האמנויות בישראל. המועצה הבריטית היא הגוף הרשמי מטעם ממשלת בריטניה האחראי על קשרי התרבות וההשכלה.

היא בעלת תואר שני במנהל ומדיניות ציבורית ותואר ראשון באמנות ובחינוך מאוניברסיטת חיפה, ותעודות במוזיאולוגיה ובניהול תרבות ואמנות מאוניברסיטת תל אביב. והיא בוגרת תכנית IVLP של שגרירות ארצות הברית. בעבר עבדה בצוות האוצרות של מוזיאון חיפה לאמנות. בשנת 2011 הקימה מחדש את גלריה בית הגפן, שם עבדה מאז כמנהלת ואוצרת ראשית.

בית הגפן – מרכז תרבות ערבי יהודי הינו עמותה ללא מטרות רווח, המאמינה ביצירת מרחבים משותפים שוויוניים המכילים את מגוון הזהויות והתרבויות בחיפה בפרט וישראל בכלל והוא פועל בתחומי התרבות אמנות חינוך וקהילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *