גיא גולדשטיין הוא הזוכה הראשון בפרס קשת לאמנות עכשווית

במסגרת הפרס יציג גולדשטיין תערוכת יחיד במוזיאון הרצליה ובמוזיאון לאמנות עכשווית באוסטין, טקסס

גיא גולדשטיין הוא הזוכה הראשון בפרס קשת לאמנות עכשווית, שיוענק מדי שנתיים לאמן/ית ישראלי/ת עד גיל 45 ע״י מוזיאון הרצליה ומשפחת אבידן בר-גיל. קרן הפרס כוללת מיליון ש"ח שישמשו להפקת תערוכות וקטלוגים לזוכים במשך 10 שנים. כל התערוכות יוצגו במוזיאון הרצליה ובמוזיאון בינלאומי נוסף, ויאצרו ע״י אוצרים בינלאומיים נבחרים.

גולדשטיין, יליד 1974, חי ופועל בתל אביב. הוא בוגר תואר שני מבצלאל ותואר ראשון מויצ"ו חיפה. הוא נבחר מבין עשרה מועמדים סופיים שנבחרו ע״י ועדה שכללה את יוזמת ותורמת הפרס קרן בר-גיל, האוצר יונה פישר, האמן פרופ' יצחק ליבנה, האמנית זויה צ'רקסקי והחוקרת-אוצרת ד"ר יעל גילעת. ד"ר איה לוריא, המנהלת והאוצרת הראשית של מוזיאון הרצליה, משמשת יו"ר הועדה ואוצרת מלווה לפרויקט.

לואיס גראוצ'וס, האוצר ראשי ומנהל המוזיאון לאמנות עכשווית באוסטין טקסס, משמש השנה כאוצר האורח של פרס קשת. גראוצ'וס הגיע לארץ וערך סבב ביקורי-סטודיו עם עשרת המועמדים לפרס ומפגשים חוזרים עם חלק מהמועמדים ולבסוף בחר באמן גיא גולדשטיין ובפרויקט שהוצע על ידו. האוצר האורח מבקש להביא לידי ביטוי את יכולותיו הבינתחומיות של גולדשטיין, כאמן סאונד ומיצב, העוסק בסוגיות של פוליטיקה, תרבות, זהות והיסטוריה. תערוכתו של גולדשטיין, שאוצר גראוצ'וס, תיפתח במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית בספטמבר 2017, ובמוזיאון "קונטמפוררי אוסטין" במהלך שנת 2018.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *