ראש ביה״ס לאמנות בשנקר לארי אברמסון התפטר בשנית

במכתב ששלח הבוקר (שני) לנשיאת המכללה פרופ׳ יולי תמיר, כותב אברמסון כי חרף ההסכמות שהושגו בנוגע להתנהלות המכללה במקרים דומים, נשיאת המוסד השתמשה שוב בסמכותה לצנזר את יצירתו של ים עמרני ״סדינים״, שנחשפה מחדש בסוף השבוע

במכתב ששלח הבוקר (שני) לנשיאת המכללה פרופ׳ יולי תמיר, כותב אברמסון כי חרף ההסכמות שהושגו בנוגע להתנהלות המכללה במקרים דומים, נשיאת המוסד השתמשה שוב בסמכותה לצנזר את יצירתו של ים עמרני ״סדינים״, שנחשפה מחדש בסוף השבוע.

במכתבו מגולל אברמסון את השתלשלות האירועים בפרשה, החל מצינזור הציור ביום פתיחת התערוכה, עבור דרך ההתפטרות הראשונה ובקשת ההנהלה לקיים דיון בנושא, ההסכמות שהושגו בנוגע להקמת ״מועצה שתיטול מההנהלה באופן סטטוטורי את הסמכות לקביעת מדיניות בכל הקשור לנושאי חופש ביטוי ויצירה״, וכנס החירום שנערך במחלקה ביום רביעי שעבר.

אברמסון כותב כי ״בעבורי, מימוש העקרונות שבאו לידי ביטוי בהקמת המועצה – וההקפדה כי המועצה אכן תפעל כחיץ להגנה על חופש הביטוי, ולא כועדת צנזורה מורחבת – היו תנאי להמשך שירותי כראש בית הספר. רצה הגורל ותוך 48 שעות נבחנה מחויבותך לעקרונות אלה: ביום שישי 22.7.16, הסירה יד נעלמה את המסקינג טייפ השחור שכיסה את פני הדמות בציור של ים עמרני, ובכך החזירה את הציור למצבו לפני שהטלת עליו צנזורה. כאשר נודע לי על הסרת הכיסוי, קיוויתי כי עתה תפעלי ברוח העקרונות המוסכמים, ותביאי את ההחלטה כיצד לנהוג בפני פורום רחב שיורכב, כמוסכם, מרוב של נציגי המערכת האקדמית ונציג סטודנטים. כך גם אמרתי לך בשיחתנו באותו יום.

״לצערי בחרת לפעול גם הפעם כפי שפעלת מלכתחילה, וחזרת ודרשת ממני, כראש בית הספר לאמנות רב-תחומית, להטיל צנזורה על הציור. הודעתי לך כי התנגדותי המצפונית להטלת צנזורה בעינה, וכי במידה וברצונך לממש את החלטתך לשוב ולכסות את הציור, יש בידך הכלים המנהליים לעשות זאת מבלי לכפות זאת על המערכת האקדמית, באמצעות המנכ״ל או אגף התחזוקה, הסרים למרותך. במוצאי שבת, 23.16, נודע לי כי העברת ללא ידיעתי את הטיפול בנושא לאוצרי תערוכת הגמר, ואלה הביאו את עובדת הסרת המסקינג טיים לידיעת ים עמרני. הסטודנט, כך נמסר לי בדיעבד, החליט להסיר את הציור השנוי במחלוקת, ולהחליפו בציור אחר.

״בהתנהלותך זו ביטאת אי-אמון בי כראש בית הספר, ואי-נאמנות לעקרונות שעמדו ביסוד ההסכמה להקים מועצה להגנה על חופש הביטוי בשנקר. אם כל הנכונות להתפשר לטובת עתיד טוב יותר, בתנאים אלה לא אוכל להמשיך בתפקיד ניהולי בשנקר, ואני מגיש לך בשנית את התפטרותי מתפקיד ראש בית הספר לאמנות רב-תחומית״.

4 תגובות על ראש ביה״ס לאמנות בשנקר לארי אברמסון התפטר בשנית

    ש״מלאכתם של חכמי נעשית בידי אחרים״
    יישר כח שיצא המרצע מן השק.

    מי בחר את התצלום מ-1981 של אברמסון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *