משכן חדש לאמנויות בואדי סאליב

ראש עיריית חיפה יונה יהב ושרת התרבות מירי רגב חנכו אתמול (שלישי) משכן חדש לאמנויות בשכונת ואדי סאליב בעיר. המקום, שהופעל משנת 1992 ע״י עמותת האמנים ״הפירמידה״ כגלריה וסדנאות עבודה, שופץ וכעת הוא משתרע על שטח כולל של 3000 מ"ר, וכולל גלריה, חלל להקרנת ווידאו ארט וקולנוע ניסיוני, כיתת אמן, 24 חדרי סדנאות, בית קפה […]

ראש עיריית חיפה יונה יהב ושרת התרבות מירי רגב חנכו אתמול (שלישי) משכן חדש לאמנויות בשכונת ואדי סאליב בעיר. המקום, שהופעל משנת 1992 ע״י עמותת האמנים ״הפירמידה״ כגלריה וסדנאות עבודה, שופץ וכעת הוא משתרע על שטח כולל של 3000 מ"ר, וכולל גלריה, חלל להקרנת ווידאו ארט וקולנוע ניסיוני, כיתת אמן, 24 חדרי סדנאות, בית קפה וחצר.

שיפוץ המשכן לאמנויות, שתוכנן ע״י משרד ״תו אדריכלים״ החיפאי, נעשה במסגרת עבודות התחדשות עירונית שמבוצעות בשכונה. לדברי העירייה המקום ינוהל ע"י הנהלה ציבורית שתורכב מנציגי הגופים האקדמיים והאמנותיים בחיפה, וביניהם אוניברסיטת חיפה, הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון, ויצו, מוזיאון חיפה, עמותת פירמידה ואמנים יוצרים בעיר. בחודשים הקרובים יצא "קול קורא" לאמנים לעבוד וליצור במשכן לאמנויות במשך שנתיים. אלה שייבחרו יעבדו עם אמנים צעירים בתחילת דרכם במסגרת עבודה למען הקהילה.

בטקס החנוכה אמרה רגב כי היא "שמחה שקרוב לששים שנים אחרי פרעות ואדי סאליב, המקום מתחדש ומתעורר לחיים בזכות עשיה נהדרת של עיריית חיפה ובמרכזה משכן האמנויות החדשני, בית לאמניות ולאמנים וגלריה. בית פתוח ליוצרות וליוצרים מכל הציבורים מבטא את הרוח הרב תרבותית של העיר ומאפשר להם את החופש ליצור ולצרוך תרבות".

4 תגובות על משכן חדש לאמנויות בואדי סאליב

    כבר שנים בונים שם, כמו כל הפרוייקטים, זה פתרון לדילים בין יהב לקבלנים , שבאמצעות אמנים כל פעם ״משפצים אזור חדש או עני או נטוש מ 48, משפצים בתים של פלסטינים שגורשו ב 48 ואפילו מוכרים רק לערבים. יהב מזניח כל מה שמתחת לכרמל, הפרוייקטים האלו הם פינק ווש לתקשורת. כל דבר טוב שרקורה בחיפה נסגר בסוף, העיר לא משמרת איכות ויצירה והמוזיאון הראשי מושחט לגמרי. חיפה חיפה עיר בלי עתיד, עיר בלי תחתית…

    רק ליהודים מוכריפ כלומר..

    די למרכזי ומשכני האמנויות!!

    היכן אפשר לראות את הסרט/סידרה של סיפורי וואדי סאליב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *