הוצאה חדשה לספרי אמן

ביום שבת יושק "אדם וחוה / חיות בלילה" – ספר אמן של יואב אפרתי, המתאר את הסיפור המקראי של גן העדן, אדם, חוה והנחש מנקודת ראותו של פיל בגן חיות. הספר הוא כותר ראשון של הוצאת ״דפוס גולם״, המתמחה בספרים גרפיים וספרי אמן. את דפוס גולם פתחו ההוצאה אוריאל הר טוב וערן נוה, שמגדירים אותה […]

ביום שבת יושק "אדם וחוה / חיות בלילה" – ספר אמן של יואב אפרתי, המתאר את הסיפור המקראי של גן העדן, אדם, חוה והנחש מנקודת ראותו של פיל בגן חיות. הספר הוא כותר ראשון של הוצאת ״דפוס גולם״, המתמחה בספרים גרפיים וספרי אמן.

את דפוס גולם פתחו ההוצאה אוריאל הר טוב וערן נוה, שמגדירים אותה כ"יצרנית ספרים" הכוללת בית דפוס וכריכיה. הדבר מאפשר עבודה עצמאית לכל אורך הדרך, החל מהכנת הגלופות להדפסה, ההדפסה עצמה ועבודת הכריכה. היתרון במערכת מצומצמת, מוסיפים השניים, נעוץ ב״קירוב עבודת האמן לתהליכי יצור הספר עצמו מתוך תפיסה של ספר כיצירה שלמה״.

כריכת ספרו של אפרתי

כריכת ספרו של אפרתי

בהודעה לעיתונות נכתב כי ״בית הדפוס שהוקם לצורך זה עובד עם מכונות דפוס בלט, טכנולוגיה שמאפשרת להדפיס ישירות מהגלופה שיוצר האמן. העיקרון הפשוט של טכניקת דפוס זו מגביל אמנם את אופי הדימויי הניתן להדפסה אך גם משאיר אותה גמישה יחסית לחידוש ולשיטות עבודה שונות. בניגוד לטכניקות דפוס צילומיות כאן עבודת הכנת הלוחות להדפסה היא מלאכת האמנות עצמה״.

למרות שספרי אמן המיוצרים בטכניקות הדפס מסוג זה מופקים בד״כ במהדורה מצומצמת ויקרה, הר טוב ונוה שואפים להגיע ליצור מהדורות גדולות יחסית, ונגישות לקהל רחב יותר. ספרו של אפרתי הודפס במהדורה מוגבלת של 420 עותקים ממוספרים ובו 26 דימויים והודפס מלוחות הלינולאום המקוריים שייצר האמן.

אירוע ההשקה יתקיים בשבת ה-2.5 בשעה 17:00, ברח׳ שוקן 6, תל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *