ביה״ס מנשר ישלם פיצויים על פגיעה בהתארגנות עובדים

בית הדין לעבודה בתל אביב חייב את בית הספר מנשר לאמנות ומנהלו, עודד ידעיה, בפיצוי בגובה 50,000 ₪ על על פגיעה בהתארגנות העובדים בארגון העובדים מען וניהול מו"מ בחוסר תום לב. בהודעת ארגון מען בעקבות ההחלטה נכתב כי פסק דין של שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב יפו, קרן כהן, מיום 26.1.15, קבע כי […]

בית הדין לעבודה בתל אביב חייב את בית הספר מנשר לאמנות ומנהלו, עודד ידעיה, בפיצוי בגובה 50,000 ₪ על על פגיעה בהתארגנות העובדים בארגון העובדים מען וניהול מו"מ בחוסר תום לב.

בהודעת ארגון מען בעקבות ההחלטה נכתב כי פסק דין של שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב יפו, קרן כהן, מיום 26.1.15, קבע כי ארגון העובדים מען הינו ארגון העובדים היציג בבית הספר מנשר לאמנות. עוד נמסר כי הפיצויים ישולמו משום ש״מנהל מנשר לאמנות, עודד ידעיה, פעל בניגוד לחוק כדי לסכל התארגנות העובדים וניהל מו"מ שלא בתום לב״, לשון ההודעה.

ביוני 2012 הצטרפו למעלה מ-80 מורים במנשר לאמנות לארגון העובדים מען, והחל מו"מ בין ועד העובדים הנבחר בגיבוי מען לבין מנהל מנשר עודד ידעיה. אלא שלאורך תקופת המו"מ שארכה למעלה משנה וחצי, נכתב בהודעת מען, ״פעל ידעיה להרחיק מורים מארגון העובדים באמצעות הפצת הודעות מייל ופגישות בהן ניסה להניע מורים לעזוב את מען, תוך נקיטת סחבת מכוונת במו"מ״.

בינואר 2014, לאחר שנה וחצי של מו"מ ולאחר שהצדדים הגיעו לטיוטת הסכם כמעט מלאה, הודיע ידעיה כי הגיע למסקנה שמען אינו מהווה עוד ארגון העובדים היציג וסירב לחתום על הסכם קיבוצי. על רקע זה הכריזו ארגון העובדים מען וועד מורי מנשר על סכסוך עבודה, ובמאי 2014 הגישו לבית הדין לעבודה בקשת צד בסכסוך קיבוצי בדרישה לקבוע כי מען הינו הארגון היציג בבית הספר, כי הנהלת מנשר מחוייבת לנהל איתו מו"מ להסכם קיבוצי בתום לב, ובדרישה לחייב את מנשר בפיצוי לדוגמא על התנהלות פוגענית ומנוגדת לחוק במטרה לפרק התארגנות עובדים ראשונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *