גם בהנהלת מוזיאון ת״א מוחים נגד סגירת מרכז החינוך

נמשכת המחאה נגד סגירת בית מאירהוף – מרכז החינוך של מוזיאון ת״א ברחוב דובנוב. ביום שני בערב תתקיים הפגנה נגד הסגירה, שמאורגנת ע״י צוות מורים/ות ותלמידים/ות במרכז. במקביל, התנגדות למהלך מתגלה גם בהנהלת המוזיאון. עו״ד גבי לסקי, חברת מועצת העיר מטעם סיעת מרצ וחברת דירקטוריון במוזיאון ת״א, שלחה אתמול מכתב לראש העיר רון חולדאי ומ״מ יו״ר דירקטוריון המוזיאון […]

נמשכת המחאה נגד סגירת בית מאירהוף – מרכז החינוך של מוזיאון ת״א ברחוב דובנוב. ביום שני בערב תתקיים הפגנה נגד הסגירה, שמאורגנת ע״י צוות מורים/ות ותלמידים/ות במרכז.

במקביל, התנגדות למהלך מתגלה גם בהנהלת המוזיאון. עו״ד גבי לסקי, חברת מועצת העיר מטעם סיעת מרצ וחברת דירקטוריון במוזיאון ת״א, שלחה אתמול מכתב לראש העיר רון חולדאי ומ״מ יו״ר דירקטוריון המוזיאון עו״ד חיים סאמט, ובו היא מביעה התנגדות הן למהלך והן לאופן ההתנהלות של המוסד.

״בחודש ספטמבר 2014 מוניתי לכהן כדירקטורית במוזיאון תלאביב לאמנות. על אף שחלפו ארבעה חודשים מאז המינוי, טרם התקיימו ישיבות דירקטוריון ואף לא זומנתי למפגש היכרות עם מי מבעלי התפקידים במוזיאון ו/או הדירקטוריון״, כותבת לסקי במכתבה. ״לתדהמתי, על אף היותי דירקטורית במוזיאון וחברת מועצת עיר, נודע לי על הכוונה לסגור את סדנאות מוזיאון תלאביב לאמנות במרכז יוסף ורבקה מאירהוף באופן מקרי באמצעות פייסבוק!!״. 

״מאחר שחינוך לאמנות, מלבד היותו הכרחי לפיתוח הדמיון והיצירתיות, מקדם ערכים של סובלנות, פלורליזם, ביקורת עצמית, דיאלוג ביןתרבותי והתייחסות ללוקאלי ולגלובאלי, מרכז מאירהוף הפך למוסד תל אביבי חשוב ומרכזי המעניק מרחב יצירה ודעת לילדי העיר. על כן, אין זה יתכן כי החלטה כה משמעותית בנוגע לפעילות המוזיאון והנוגעת לתושבים כה רבים לא תובא לדיון בפני דירקטוריון המוזיאון״

״יתרה מזו, על אף שנמסר בפרסומים השונים כי סגירת הסדנאות ו/או צמצומן מתוכננת לחודש מרץאפריל, גורלם של צוות העובדים והמורים במרכז, אשר הינם עובדי המוזיאון, נותר לוט בערפל. אני משוכנעת שבטחון תעסוקתי הינו נדבך מרכזי להבטחת איכות ההוראה, והוא אף מהווה חובה של מוסד ציבורי כלפי עובדיו. כחברת דירקטוריון, יש לי גם אחריות לדאוג לכך שהמוזיאון יפעל בהגינות כלפי עובדיו ומכאן שאין זה יתכן כי תתקבלנה החלטות בעלות משמעויות רחבות כלפי מספר רב של עובדים מבלי שהנושא נדון בדירקטוריון״.       

את מכתבה חותמת לסקי בדרישה להקפיא את כל הליכי הסגירה, לקיים דיון מסודר בנושא בדירקטוריון המוזיאון, ולמצוא פיתרון שיאפשר את המשך פעילות המרכז.

הפגנה נגד הסגירה תתקיים ביום שני, 19.1.15, בשעה 18:30 ברחוב דובנוב 8. בסיום ההפגנה תיפתח תערוכת השנה של תלמידי/ות מגמת אמנות בתיכון עירוני א׳ הלומדים במקום.

1 תגובות על “גם בהנהלת מוזיאון ת״א מוחים נגד סגירת מרכז החינוך”

    התלמידה אני מתנגדת בתוקף לסגירת סדנאות מוזיאון תל אביב מדובר בפעילות מבורכת המכבדת את רוח העיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *