פרסי איש-שלום יוענקו לישראל הרשברג ומאיה ישראל

הפרסים ע"ש שושנה ומרדכי איש-שלום למפעל חיים ולצייר ירושלמי לשנת 2015 יוענקו לישראל הרשברג ומאיה ישראל. בועדת השיפוט לפרס מפעל חיים ע״ש מרדכי איש-שלום ישבו מרסלו לאובר,  פרופ' זיוה עמישי-מייזלש וצילה איש שלום, שנימקו את בחירתם בכך ש"ישראל הרשברג  הינו אמן המצייר בסגנון הנאמן לטבע. בציורי הטבע הדומם מתקיים מאבק בלתי מתפשר עם המציאות. הוא הופך […]

הפרסים ע"ש שושנה ומרדכי איש-שלום למפעל חיים ולצייר ירושלמי לשנת 2015 יוענקו לישראל הרשברג ומאיה ישראל. בועדת השיפוט לפרס מפעל חיים ע״ש מרדכי איש-שלום ישבו מרסלו לאובר,  פרופ' זיוה עמישי-מייזלש וצילה איש שלום, שנימקו את בחירתם בכך ש"ישראל הרשברג  הינו אמן המצייר בסגנון הנאמן לטבע. בציורי הטבע הדומם מתקיים מאבק בלתי מתפשר עם המציאות. הוא הופך חפצים יומיומיים כמו לשון הפרה על השולחן, דגים מעושנים בקופסה או חמנייה שהתייבשה – לנושאים רבי משמעות, הנותנים מרחב לדמיון הצופה לפרש את הנושא לפי זיקותיו וניסיון חייו. בציורי הנוף שלו מתקיים עימות בין ניגודים – בעיקר ביחסים בין אור וצל המהווה נושא מרכזי בעבודותיו. זמן קצר לאחר עלייתו לארץ, הרשברג פתח את "הסדנה לציור ורישום בירושלים" – בית ספר התואם את תפיסתו לנאמנות לטבע, בו הוא מלמד אמנות בדרכים מסורתיות. הרשברג השפיע וממשיך להשפיע על אמנים צעירים בירושלים ומחוצה לה. מדובר באמן הדבק בעקרונותיו, מלא בנדיבות הגורמת לאהדת תלמידיו".

ישראל הרשברג, Clupea Sprattus, 1992, באדיבות גלריה מרלבורו ניו יורק והאמן

ישראל הרשברג, Clupea Sprattus, 1992, באדיבות גלריה מרלבורו ניו יורק והאמן

בועדת השיפוט לפרס ע"ש שושנה איש-שלום לציירי ירושלים ישבו רונית סורק, רינה פלד ומוריה ניראל, שכתבו כי "מאיה ישראל מפגינה יכולת אמנותית גבוהה, ועושה שימוש ביד בטוחה בכל האלמנטים הציוריים (קו, כתם, אור, קומפוזיציה) כמו גם פיתוח שפה אמנותית-אישית, אקספרסיבית, מגובשת ומודעת לעצמה. בעבודותיה בולטת יכולת הבעה מורכבת של תחושות פנימיות ותיאור מציאות חיצונית ומתקיים בהן שילוב מרתק של מציאות ואגדה כמו גם תום וחושניות. התיאור הנטורליסטי, כמו גם האלמנטים הסימבוליים המוצפנים בתוכן, מעניקים לעבודותיה ממד של חידתיות ושל מסתורין. הן נותרות לא מפוענחות לגמרי, משאירות קצוות פתוחים, מעוררות עניין ומזמינות את הצופה להתבוננות ממושכת. מן העבודות עולה תחושה של חיפוש והבטחה לגבי המשך דרכה האמנותית״.

טקס הענקת הפרסים יתקיים ביום רביעי, 14.1.15, בשעה 17:00 בבית האמנים, ירושלים.

מאיה ישראל, ימים וימים, 2014

מאיה ישראל, ימים וימים, 2014

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *